Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  26
Side 12 av 16 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 276 til 300 av 386

Tråd: Geitungs Volvo 740 GLE- Solgt

Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Antall takk

Standard

Mycket bra med rett fanger
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av fulloggal Vis post
    Mycket bra med rett fanger
    Det var noe jeg har irritert meg over lenge Den leppen under fangeren har jo hengt og dinglet hele tiden... Ganske stor forskjell på utsende når den henger som den skal gitt

Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Antall takk

Standard

Nå har jeg begynt på motoren har idag tatt av innsuget og eksosmanifolden og er nesten ferdig med å slipe ventilene til den nye toppen
    Skal bli godt å få skiftet topp, registerreim og topppakning samt noen tetninger her og der tror dysene blir velsignet med nye tetninger også skal jo vannpumpen pensjoneres også selfølgelig
    Dette kan bli meeeeget bra om alt går etter planen
    Bilder lar nok vente på seg siden pcen min er til re- installering til mandag men man vet aldri... Kanskje det kommer noen bilder av noe av arbeidet underveis

Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Antall takk

Standard

Det er litt tomt nedi her

Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Antall takk

Standard

Idag fortsetter operasjon motor Vi gleder oss til oppstart idag

Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Antall takk

Standard

Hallo i luken folkens

Idag ble vi ferdig med motoren den fyrte med en gang bensinen kom fram og gikk jevnt men.. Det er alltid en bakside av medaljen :( den gikk ikke på tomgang så da byttet vi tomgangsmotoren, den gikk da på tomgang men sluttet med det etter en liten prøvetur. Ikke skjønner vi hva som er gale heller da alt tilsynelatende er bra. Tenningen er bra og den går helt jevnt og fint under kjøring. Dysene går som de skal og den får ihvertfall nok bensin om ikke litt for mye til og med.
    Jeg begynner å bli litt oppgitt av hele bilen etterhvert. Imorgen blir det gjerne litt utmåling så man kanskje kan komme til bunns i det her.

Får forhåpentligvis pcen min igjen imorgen så da blir det oppdatering med bilder og ikke bare tekst

Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Antall takk

Standard Motoroverhalingen :)

Da var det vell på tide med litt bilder Det har vært litt mye rot de siste dagene så derfor kommer oppdateringen litt sent
    Ihvertfall... Bilder

Manifolden ute

Måtte ha et bord

Sliping av ventiler

Skål...

Når vi først gjorde noe så gikk det egentlig ganske fort

Så at simmeringen på veiven lekker så den må skiftes så snart som mulig også
    Har også moret opp bremsene foran men det fikk jeg ingen bilder av... kameraet streiket... IGJEN!

Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Antall takk

Standard

Ser bra ut!
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Antall takk

Standard

Godt og høre Motoren bruker ikke vann eller olje lenger å går mye bedre enn den gjorde går ikke skikkelig på tomgang men det får gå

Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Antall takk

Standard

Her var det stille gitt... Jeg har ikke gjort noe mer med bilen siden overhaling av motoren Litt på grunn av eksamen og jobb men også litt tanker om hva jeg skal gjøre med bilen... Skal den beholdes eller skal den vekk når ny bil skal på plass. Vil ikke legge mye penger i bilen om jeg bestemmer meg for å kvitte meg med den. Om alt går som jeg vil er planen å kjøpe en litt nyere Audi siden jeg er vag mekaniker nå Men det blir ikke helt ennå da Blir nok å beholde den som kosebil tenker jeg Kjenner jeg meg selv rett... Er jo blitt glad i bilen som ikke går på tomgang og ikke går rent litt en gang Må jo ha noe gøy å leike med

Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Geitung Vis post
    Her var det stille gitt... Jeg har ikke gjort noe mer med bilen siden overhaling av motoren Litt på grunn av eksamen og jobb men også litt tanker om hva jeg skal gjøre med bilen... Skal den beholdes eller skal den vekk når ny bil skal på plass. Vil ikke legge mye penger i bilen om jeg bestemmer meg for å kvitte meg med den. Om alt går som jeg vil er planen å kjøpe en litt nyere Audi siden jeg er vag mekaniker nå Men det blir ikke helt ennå da Blir nok å beholde den som kosebil tenker jeg Kjenner jeg meg selv rett... Er jo blitt glad i bilen som ikke går på tomgang og ikke går rent litt en gang Må jo ha noe gøy å leike med
    må beholde volvoen, kan ikke stole på vag produkter så må ha noe i bakhånd som virker hver dag uansett...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

12. Takk Øygard, crazyclomp takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Antall takk

Standard

Kjøp for all del ikke nyere vag, jeg gikk i samma fella. Er en grunn til at jeg gikk tilbake til gammal volvo igjen (var jo på fornavn med delelageret til møller)
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Antall takk

Standard

Nja. Tro det eller ei men det er faktisk uforskammet lite feil med litt nyere audier

Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Men det er in veldig stor feil på dei, og det er nettopp at det er Audi

Neida, det er lite feil på nåken av dei, men viss det først skjer nåke, blir det fort dyrt. Men det hjelper jo at du er mekanikar og sikkert får billige delar då
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Antall takk

Standard

Nja. Tro det eller ei men det er faktisk uforskammet lite feil med litt nyere audier

har du jobbet der lenge nok til å uttale deg om akkurat det?
    har flere venner som jobber på bilverksted og de sier versting bilene er vw,audi og bmw.. desidert de bilene det er mest gale med, men du kan jo kjøpe deg en skoda... vet det er samme som vw og audi men er teknologi fra forgje generasjon vw og audi i de, så er vellutprøvd og luket for det meste av feil...
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Men det er in veldig stor feil på dei, og det er nettopp at det er Audi

Neida, det er lite feil på nåken av dei, men viss det først skjer nåke, blir det fort dyrt. Men det hjelper jo at du er mekanikar og sikkert får billige delar då
    Så voldsomt dyrt er det ikke Og om det først skjer noe så er ikke det noe problem i det hele tatt

Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    har du jobbet der lenge nok til å uttale deg om akkurat det?
    har flere venner som jobber på bilverksted og de sier versting bilene er vw,audi og bmw.. desidert de bilene det er mest gale med, men du kan jo kjøpe deg en skoda... vet det er samme som vw og audi men er teknologi fra forgje generasjon vw og audi i de, så er vellutprøvd og luket for det meste av feil...
    Jeg kjenner mange som er mekaniker og mener mye rart om mange merkelige merker men jeg velger heller å høre på mine kolleger som holder på med vag og da spesielt Audi Man kan få med seg mye med å åpne ørene å høre på hva de som har holdt på med VAG i mange herrens år
    Hvor lenge jeg har jobbet der spiller ingen roller når man har teknikere som kan stort sett alt om bilene

Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Så voldsomt dyrt er det ikke Og om det først skjer noe så er ikke det noe problem i det hele tatt
    Det er ikkje den erfaringa eg har, men det er vel annleis når du jobbar på ein Audiverkstad
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Antall takk

Standard

Jeg kjenner mange som er mekaniker og mener mye rart om mange merkelige merker men jeg velger heller å høre på mine kolleger som holder på med vag og da spesielt Audi Man kan få med seg mye med å åpne ørene å høre på hva de som har holdt på med VAG i mange herrens år
    Hvor lenge jeg har jobbet der spiller ingen roller når man har teknikere som kan stort sett alt om bilene
    jaja du om det...
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

20. Takk ovlov86 takket for denne posten
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Antall takk

Standard

Snakket med teknikeren på jobb idag og han mener det er bensinpumpen som begynner å ta kveld på bilen. Han fisket det rett ut av luften etter at han fikk høre hvordan motoren oppfører seg om dagen.

Forundrer meg ikke om han har rett heller

Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Antall takk

Standard

Snakket med teknikeren på jobb idag og han mener det er bensinpumpen som begynner å ta kveld på bilen. Han fisket det rett ut av luften etter at han fikk høre hvordan motoren oppfører seg om dagen.

Forundrer meg ikke om han har rett heller
    Fort gjort å sjekke det... På fuelrailen din er det et uttak du kan sjekke trykk på... Pumpene pleier å lage mye lyd ganske lenge før de går i stykker... Mye vanligere at bensinpumpe releet går istykker enn pumpen under bilen.. Lite tips er at når den mate pumpen som er bak i tanken går istykker begynner den under bilen å bråke mye på tomgang...
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Antall takk

Standard

Jeg har ikke uttak på railen min desverre. Hadde jeg hatt det hadde det vært sjekket for lengst Pumpen har laget mye lyd ganske lenge nå og matepumpen den sjekket jeg når jeg la opp nye ledninger på den så jeg tror ikke den er problemet

Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Antall takk

Standard

Jeg har ikke uttak på railen min desverre. Hadde jeg hatt det hadde det vært sjekket for lengst Pumpen har laget mye lyd ganske lenge nå og matepumpen den sjekket jeg når jeg la opp nye ledninger på den så jeg tror ikke den er problemet
    spesielt... kan sikkert få låne deg en rail av meg om du vil sjekke trykket... har vært uttak på alle railene jeg har sett... står ganske langt framme på railen å peker beint ned så litt vanskelig å få øye på... ser ut som en vanlig dekk ventil, så trykket kan sjekkes med en lufttrykks måler...
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    spesielt... kan sikkert få låne deg en rail av meg om du vil sjekke trykket... har vært uttak på alle railene jeg har sett... står ganske langt framme på railen å peker beint ned så litt vanskelig å få øye på... ser ut som en vanlig dekk ventil, så trykket kan sjekkes med en lufttrykks måler...
    Jeg vet hvor den pleier å stå Men det er vell helst på 940 og senere 740 de er på?
    Selfølgelig... Det kan jo godt være at jeg har oversett den men jeg mener at det ikke er noen ventil der
    Hadde jo vært kjekt å få sjekket og få konstantert dårlig trykk så om jeg kunne lånt en av deg så hadde det jo vært kjempe flott

Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Antall takk

Standard

Jeg vet hvor den pleier å stå Men det er vell helst på 940 og senere 740 de er på?
    Selfølgelig... Det kan jo godt være at jeg har oversett den men jeg mener at det ikke er noen ventil der
    Hadde jo vært kjekt å få sjekket og få konstantert dårlig trykk så om jeg kunne lånt en av deg så hadde det jo vært kjempe flott
    Ingen problem å få låne vettu... Send meg pm du..
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Antall takk

Standard

Ble litt forbanna isted så for en gangs skyld kommer det noe ut av sinne.... Var usikker på hvordan koblingen på hovedpumpen er så da gikk jeg ut i det her nydelige Bergens været å la meg ned på bakken for å sjekke dette... Så imorgen blir å kjøre MONDEO! (av alle ting) til jobb å ta en tur til biltema å hente meg ett stykk hovedpumpe til den her hersens mursteinen av en bil DETTE blir GOD SAUS (fungerer det ikke kommer det til å klikke fullstendig )

Side 12 av 16 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •