Mycket bra med rett fanger![]()
Mycket bra med rett fanger![]()
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Nå har jeg begynt på motorenhar idag tatt av innsuget og eksosmanifolden og er nesten ferdig med å slipe ventilene til den nye toppen
![]()
Skal bli godt å få skiftet topp, registerreim og topppakningsamt noen tetninger her og der
tror dysene blir velsignet med nye tetninger
også skal jo vannpumpen pensjoneres også selfølgelig
![]()
Dette kan bli meeeeget bra om alt går etter planen
Bilder lar nok vente på seg siden pcen min er til re- installering til mandag men man vet aldri... Kanskje det kommer noen bilder av noe av arbeidet underveis
Sent from my iPhone using Tapatalk
Idag fortsetter operasjon motorVi gleder oss til oppstart idag
![]()
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hallo i luken folkens
Idag ble vi ferdig med motorenden fyrte med en gang bensinen kom fram og gikk jevnt
men.. Det er alltid en bakside av medaljen :( den gikk ikke på tomgang så da byttet vi tomgangsmotoren, den gikk da på tomgang men sluttet med det etter en liten prøvetur. Ikke skjønner vi hva som er gale heller da alt tilsynelatende er bra. Tenningen er bra og den går helt jevnt og fint under kjøring. Dysene går som de skal og den får ihvertfall nok bensin om ikke litt for mye til og med.
Jeg begynner å bli litt oppgitt av hele bilen etterhvert. Imorgen blir det gjerne litt utmåling så man kanskje kan komme til bunns i det her.
Får forhåpentligvis pcen min igjen imorgen så da blir det oppdatering med bilder og ikke bare tekst
Sent from my iPhone using Tapatalk
Da var det vell på tide med litt bilderDet har vært litt mye rot de siste dagene så derfor kommer oppdateringen litt sent
Ihvertfall... Bilder
Manifolden ute
Måtte ha et bord
Sliping av ventiler
Skål...
Når vi først gjorde noe så gikk det egentlig ganske fort
Så at simmeringen på veiven lekker så den må skiftes så snart som mulig også
Har også moret opp bremsene foran men det fikk jeg ingen bilder av... kameraet streiket... IGJEN!![]()
Ser bra ut!![]()
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Godt og høreMotoren bruker ikke vann eller olje lenger
å går mye bedre enn den gjorde
går ikke skikkelig på tomgang men det får gå
![]()
Her var det stille gitt... Jeg har ikke gjort noe mer med bilen siden overhaling av motorenLitt på grunn av eksamen og jobb men også litt tanker om hva jeg skal gjøre med bilen... Skal den beholdes eller skal den vekk når ny bil skal på plass. Vil ikke legge mye penger i bilen om jeg bestemmer meg for å kvitte meg med den. Om alt går som jeg vil er planen å kjøpe en litt nyere Audi siden jeg er vag mekaniker nå
Men det blir ikke helt ennå da
Blir nok å beholde den som kosebil tenker jeg
Kjenner jeg meg selv rett... Er jo blitt glad i bilen som ikke går på tomgang og ikke går rent litt en gang
Må jo ha noe gøy å leike med
![]()
Kjøp for all del ikke nyere vag, jeg gikk i samma fella. Er en grunn til at jeg gikk tilbake til gammal volvo igjen (var jo på fornavn med delelageret til møller)
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Nja. Tro det eller ei men det er faktisk uforskammet lite feil med litt nyere audier
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men det er in veldig stor feil på dei, og det er nettopp at det er Audi
Neida, det er lite feil på nåken av dei, men viss det først skjer nåke, blir det fort dyrt. Men det hjelper jo at du er mekanikar og sikkert får billige delar då![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
har du jobbet der lenge nok til å uttale deg om akkurat det?
har flere venner som jobber på bilverksted og de sier versting bilene er vw,audi og bmw.. desidert de bilene det er mest gale med, men du kan jo kjøpe deg en skoda... vet det er samme som vw og audi men er teknologi fra forgje generasjon vw og audi i de, så er vellutprøvd og luket for det meste av feil...
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
Så voldsomt dyrt er det ikkeOg om det først skjer noe så er ikke det noe problem i det hele tatt
Jeg kjenner mange som er mekaniker og mener mye rart om mange merkelige merker men jeg velger heller å høre på mine kolleger som holder på med vag og da spesielt AudiMan kan få med seg mye med å åpne ørene å høre på hva de som har holdt på med VAG i mange herrens år
![]()
Hvor lenge jeg har jobbet der spiller ingen roller når man har teknikere som kan stort sett alt om bilene![]()
Snakket med teknikeren på jobb idag og han mener det er bensinpumpen som begynner å ta kveld på bilen. Han fisket det rett ut av luften etter at han fikk høre hvordan motoren oppfører seg om dagen.
Forundrer meg ikke om han har rett heller
Fort gjort å sjekke det... På fuelrailen din er det et uttak du kan sjekke trykk på... Pumpene pleier å lage mye lyd ganske lenge før de går i stykker... Mye vanligere at bensinpumpe releet går istykker enn pumpen under bilen.. Lite tips er at når den mate pumpen som er bak i tanken går istykker begynner den under bilen å bråke mye på tomgang...
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
Jeg har ikke uttak på railen min desverre. Hadde jeg hatt det hadde det vært sjekket for lengstPumpen har laget mye lyd ganske lenge nå og matepumpen den sjekket jeg når jeg la opp nye ledninger på den så jeg tror ikke den er problemet
spesielt... kan sikkert få låne deg en rail av meg om du vil sjekke trykket... har vært uttak på alle railene jeg har sett... står ganske langt framme på railen å peker beint ned så litt vanskelig å få øye på... ser ut som en vanlig dekk ventil, så trykket kan sjekkes med en lufttrykks måler...
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
Jeg vet hvor den pleier å ståMen det er vell helst på 940 og senere 740 de er på?
Selfølgelig... Det kan jo godt være at jeg har oversett den men jeg mener at det ikke er noen ventil der
Hadde jo vært kjekt å få sjekket og få konstantert dårlig trykk så om jeg kunne lånt en av deg så hadde det jo vært kjempe flott![]()
Ble litt forbanna isted så for en gangs skyld kommer det noe ut av sinne.... Var usikker på hvordan koblingen på hovedpumpen er så da gikk jeg ut i det her nydelige Bergens været å la meg ned på bakken for å sjekke dette... Så imorgen blir å kjøre MONDEO! (av alle ting) til jobb å ta en tur til biltema å hente meg ett stykk hovedpumpe til den her hersens mursteinen av en bilDETTE blir GOD SAUS
(fungerer det ikke kommer det til å klikke fullstendig
)