Eg ville heller ikkje betalt 40000 for den dar, men eg syns ikkje han såg so galen ut mtp rust. Det kan jo vera mykje skjult, men eg såg ingen ting alvorleg når eg bladde gjøna bilda. Detta dar er ein bil som kan vera bra, men som bør sjekkast ekstra nøye. Og han er ikkje verdt 40000 kroner. 206000 er ikkje so veldig lavt, men det er forholdsvis lite for ein 80-modellDet er no forståeleg at dei ikkje tok seg tid til å ta ut motoren og sånt når dei skulle lakkera, viss eg hadde kjøpt den dar, hadde eg lika godt lakkert hani original farge
![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
med tanke på at det er en 80 mod så er vel 206 000 km ikke så mye?![]()
Så hvis noen selger en f.eks 1950-modell så er 500.000 km lavt?![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Stiller meg bak Danny og syns den 240en såg ut som en skikkelig sur bit til den prisen. At den sannsynligvis er hobbyrestaurert av en svenske trekker ikke akkurat opp. Tipper en kan finne litt av hvert her!
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Grunnen til at jeg la den ut her er fordi den i mine øyne er altfor høyt priset i forhold til hva du får. Han krever jo tross alt 45 000 for den! Tenk hvor mange andre 240er du kan få til den prisen som ser MYE bedre ut, og har gått vesentlig kortere. Lå jo en 75 mod ute nå nettopp, i oransj med matchende interiør som vi diskuterte under godbiter som var lakkert opp i april. En venn av en jeg gikk på skole med som selger den, og den hadde gått 160 000 og var så nærme "strøken" en sånn vanlig bil kan bli. Den lå ute til 30 000,-.
Jeg har også inntrykket av at biler før 1985 somregel har gått mye kortere enn biler etter denne perioden. Det hadde vel sikkert mye å gjøre med at folk ikke kjørte så mye bil før, og det går jo faktisk mye lenger mellom hver bil fra 1980 som har gått over 300K enn de etter 85. Selvfølgelig, 206 000 er ikke langt, men det er ikke for lavt å regne heller hvis man ser på tilsvarende biler. Jeg har jo selv hatt 2. stk 1980 modeller, og den ene hadde 163 000km på telleverket, og den andre 156 000...![]()
Men for all del, vi har forskjellig syn på det, men jeg hadde aldri betalt 45 000,- for en sånn bil i den tilstanden der. Hadde han droppet prisen til 20 000 ville jeg sagt det var mer realistisk, i og med at den er lakkert om i en så kjedelig farge som hvit, uten at han har tatt seg bryet med å ta motorrom også.
Sist endret av Daniel V; 25/06/12 kl 18:51
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Omlakkert i uoriginal farge, som attpåtil er hvit, trekker mye ned etter mitt syn.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
164 frontfanger (evnt kun ettermonterte lamper) - uansett dritstygt på denne fronten. Samt kulehull-klistremerker som sikkert fulgte med i Donald.. ehm ja
det positive er jo Phoenix-felgene, jeg vet ikke hvor mye dem trekker opp?
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=35714016
sikkert en bil som er bra i lakk og karross, men likevel ser det ut som Pimp my ride Norge har vært bortpå i fylla
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
likte den delen hvor du sa kulehull klistremerker som sikkert fulgte med i donald![]()
Dette er en surbit mtp pris i mine øyne. Greit nok,AWDog skinnseter, men hva i alle dager da... 121 000,- for en som har gått 255K... Grovt overpriset!
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=35692468
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Fint salgsbilde av en 940 til 45 tusen på autodb (link funket ikke)
Edit: eneste bilde som var i annonsa
Sist endret av karoline; 28/06/12 kl 11:43
Har aldri før sett 164-blinklysene "klistret på" en 140 - og jeg sier meg enig i at det ikke tar seg videre bra ut.
850AWDer muligens nokså sjelden. Utvalget av 850 var i utgangspunktet nokså begrenset - så kom det ca 1996 en del flere versjoner, som f eks 2,0 126 hk, 2,0 lavtrykksturbo, diesel ogAWD. Da var det ikke så lenge før det ble S70/V70, så da ble flere av disse 850-versjonene produsert (evt solgt i Norge) bare ganske kort tid.
Sist endret av larsverm; 12/07/12 kl 22:05
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Kanskje i god stand teknisk, rustmessig og i lakken, men det hjelper so lite når han ser sånn ut:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=35789674
Kva er det folk tenker på? Dei so gjer sånt kan halda seg til japsane og Golfane sine.
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Ett perfekt eksempel på å virkelig ødelegge en 240 :(
Med tanke på prisen nå, så er det nesten verdt det. 20k for en bil med turbo og datasprut?
2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES
Er jo lett å tilbakeføre den til originalutseende da. Og så kan man nyte å brenne den støgge stylinga.