Ser bra ut ja
Gleder meg til oppstart.
Rett og slett snadder hele bilen![]()
Ser bra ut ja
Gleder meg til oppstart.
Rett og slett snadder hele bilen![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Dette er helt råttHåper jeg er klar til Rudskogen 2013
Da blir det å parkere fint ved siden av degBilene blir tilnærmet helt lik uten om motor, farge og innvendig
![]()
Hvor får man tak i slike pluggkabel "wraps" ? så di hadde på ksr.no, men der var det ikke lagervare, og ekstrem lang leveringstid.
Og si at bilen er vellgjort, er mildt sagt! Fyfaen hvor strøkent!![]()
Moro at dere liker det, nååå er det ikke lenge før siste delene er her, tipper jeg har de på onsdag!
Høres bra ut det "gl740turbo"ses på rudskogen da! hehe
Angående polering skal jeg kjøre over hele bilen med Meguiars Clay, AutoGlym sin lakkrens, og Ultra Deep Shine polish, etterfulgt av AutoGlym sin flytende voks.
Ny vaskebøtte med grid, og ny kvalitets vaskehanske samt noen gode mikrofiberkluter må også handles inn.
Taket på bilen kunne trengt en maskinpolering. Eneste delen av bilen som ikke har blitt lakka.
Angående plugg"wraps" er detter Cool-it Thermotec sine, fåes kjøpt hos Vangbo. Tåler jævlig høy temp og leder ikke strøm, noe som er viktig. Fåes i masse forskjellige farger.
Legger ved bilder av to andre biler som har fått litt oppmerksomhet i det siste:
09 modell Transporter 2,5 140hk, rigget med bøyle foran, med xenon kastere, led-blitzere foran og bak, led-lysbjelke på tak.
Takvinge, baklykter, tåkelys, panservindaviser bestilt. Kommer også solfilm, nye frontlykter med led parklys, xenon i hele trynet.
Er også satt på Frigstad Racing klistermerker samme som jeg har på Volvoen, dette blir trekkvogna mi i år. (er min far sin bil)
Og en 1973 Chevy Camaro ORGINAL Z-28 med t-tak! Eneste i norge?
Totalrenovert 350cid maskin stroket til 383, grom innmat, custom alu topper, holley 4-ports forgasser, edelbrock racing innsug, edelbrock bensinpumpe, magnaflow 3" rustfri eksos hele veien, MSD tenning, custom Boyd felger 17x10", hi-jackers, kraftigere stabstag, Detroit locker sperre, stallspeed converter, B&M shifter++ 500hk! Her ferdig shinet og klar for Amcar treff. (også min far sin bil)
Grei søndagsbil den Camaroen da![]()
En sånn en skal jeg ha meg en gang jeg også :P
Delene er i oslo. Bør ha dem på torsdag, kanskje i morgen hvis jeg er heldig, men tviler. Nettopp lagt inn bestilling på masse bilpleieprodukter. Må prøve å få den til å skinne når den skal være med på Gatebil![]()
Da var motorrommet plutselig ferdig
Luftfilter plassert inni Mercedes rillene
Nå blir det og bestille time til oppstart/mapping!
Gleder meg til å se ann på veien, nydelig motorrom !!!
- 240 GL 87' x
- 240 GL 87' x
- 240 GL 90' x
- 240 GL 86'
Flotte bilder, ser virkelig fristende ut det motor rommet der!Sku gjerne hatt det hehe
![]()
Hvor mye hk "forventer" du ut av dette?
Kommer til å bremse den til rundt 300 hk på hjul, har ikke girkasse eller clutch til noe særlig mer tror jeg. M90 kasse foreløpig.
Blir å bygge om til BMW M3 gikasse etterhvert
Først skal bilen shines (bestilt MASSE produkter) og BRUKES i sommer, håper jeg kan komme meg på noen treff![]()
Altid treff på yx vettu![]()
- 240 GL 87' x
- 240 GL 87' x
- 240 GL 90' x
- 240 GL 86'
Må ikke gi deg i bremsebenken på 300hk om det er mer å gå på!!!!![]()
Nydelig!!
Mulig det smeller litt i potta til Tirsdag!![]()
OIOIOIOI, blir spennende dette
Fantastisk flott bil du har bygget deg, en 740 etter min smak !!
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Olje og vann på motoren, etanol på tanken.. En liten gjennomgang av koblinger og div i kveld så er vi klar for oppstart hos Tom Larsen i morgen![]()
Spennende![]()
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Er det benking i dag å ?
Lykke til uansett![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook