Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 33 av 176 FørstFørst ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 825 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #801
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Er kjedelig, vær glad du merka det før oppstart :P
    Åssen ser pakningen ut? Klarte den seg?
    Er vel uansett tryggere å hive på en ny en, koster ikke mange kronene det.
    Pakningen kan sikkert kastes. Det var noen spor der hvor kjølekanala er. Tar uansett ikke sjansen på å montere den på denne motoren som skal gå med litt trykk.
    Hadde ny liggende så jeg monterte den i stedet

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Sånt skjer! Skader ikke å ta seg en pause, er meningen man skal kose seg med bil prosjekt, så hvis alt er bare kjipt så hjelper det å ta ett lite avbrekk også blir det snart bånn gass i garasjen igjen skal du se! Men stå på videre, du gjør en kjempe jobb!
    Jo takk for det
    Bilskruing er stort sett morro. Og det er mest morro når bilen går rundt på ei bane Men man kan jammen meg begynne å lure om en er våken når man skrur av og til. hehe

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Ser ut som den skulle hatt litt feitere blanding.
    Kan se sånn ut, men da burde vel lamdaen ha vist helt andre verdier?
    Sitter å tenker over om det kan være andre ytre forandringer som kan gjøre noe sånt men som regel er det enten besin eller tenning som gjør det.

    Alle helt ville forslag på hvorfor dette skjer mottas med takk
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #802
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Hmmm. Er det Innovate BB-Lambda du har? lenge sia du har kalibrert den i friluft? Mener noen BB-Lambdaer skal kalibreres av og til.

  3. #803
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    Hmmm. Er det Innovate BB-Lambda du har? lenge sia du har kalibrert den i friluft? Mener noen BB-Lambdaer skal kalibreres av og til.
    Jeg kjører ikke med noe sånt "brask". hehe
    Kjører med
    AEM
    sin AFR jeg

    Jeg snakka med en annen kompis nå og han mente at jeg har stilt kammen for langt. "Frem?"
    Innsugsventil 4 skal stilles inn slik at den trykkes mellom 3.2mm og 3.5mm ned når motoren står i 0. Jeg har satt min på 3.5mm.
    Fikk beskjed om å dra den tilbake å prøve den på 2.5 i stedet. Han tror at ettersom innsugsventila åpner såppas tidlig så åpner også eksosventila tislvarende tidlig og at noe av forbrenninga da skjer i grenrøret.

    Det høres ikke helt på jordet ut at den må stilles litt tilbake i hvertfall.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #804
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Høres jo sannsynlig ut. Og forbrenningen kan være noenlunde rett den og, selv om det er i grenrøret den skjer.
    Med egt måler, så hadde du sett temperaturen på eksosen og, og da hadde du kanskje sett det der.

    Må bare si at jeg digger den bilen din
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  5. #805
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Høres jo sannsynlig ut. Og forbrenningen kan være noenlunde rett den og, selv om det er i grenrøret den skjer.
    Med egt måler, så hadde du sett temperaturen på eksosen og, og da hadde du kanskje sett det der.

    Må bare si at jeg digger den bilen din
    Takk for det Vi er i hvertfall 2 som liker'n, hehe

    En kompis driver å maser på at vi skal bestille EGT men det har liksom ikke blitt sånn enda,, og ser jo at det hadde vært en fordel å hatt det nå.
    Skulle ha hatt 2 stk. 1 i hvert kammer på grenrøret (ettersom jeg har pulssplitt)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. #806
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ja, dess fler dess bedre

    Jeg ser litt på å bygge en egt modul for og bruke opp imot Vems datasprutet mitt. Har egen egt inngang der, men det er jo bare en.. og jeg vil ha en i hvert rør.
    Men Vems har 3 stk 0-5V analog innganger som jeg lurte på å bruke. Får iallefall logga litt.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  7. #807
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Har tenkt på det jeg og Rart ingen har tenkt på vannavkjøling av bremser med en lyktespylerdyse før
    Det er både tenkt på og forsøkt for lengst. Problemet er at skivene sprekker.
    Sist endret av Batland; 31/05/12 kl 07:40

  8. #808
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Tenninga ligger på rundt 21 på 2500/3000 rpm (Helt vanlig rolig kjøring)
    Går det an å vri kammen såppas feil at noe sånt kan skje?
    Hvem har bestemt denne (høykomp.) tenningskurven og hvorfor?
    Hvis du mener justering, så - egentlig- nei.
    Ser frem til du får eksostermometer og legger ut resultatene dine her. Da får vi se hva høykomp.gjengen sier til sitt forsvar.

  9. #809
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Høres ut som altfor lite tenning. Kan tvert doble tenninga ved 3000o/min, hvis dette er på cruise-belastning.

  10. #810
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    AFR'en din er jo forsåvidt grei i forhold til rødglødende eksos, se litt på tenninga
    Ellers ville jeg sterkt anbefale å installere en EGT sensor.

    For å dra den litt off-topic, så har vi en EGT i hvert rør på bilen vi bygger på skolen. Ganske morro å se hvor stor forskjell det er på cyl 2/3 og 1/4, samt hvor kjapt 0.9mm rustfrie rør blir varme!

  11. #811
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hvem har bestemt denne (høykomp.) tenningskurven og hvorfor?
    Hvis du mener justering, så - egentlig- nei.
    Ser frem til du får eksostermometer og legger ut resultatene dine her. Da får vi se hva høykomp.gjengen sier til sitt forsvar.
    Bestemt og bestemt. Den tenningskurva har fungert greit på en annen skakking og sett over av en anna en som mener at den holder uten å fucke opp motoren til jeg kommer i benken sånn at han duden kan gå over hele tabellen
    Eksostemp vet jeg ikke når kommer

    Problemet med høy eksostemp er jo feil og jeg har ingen planer om å ha den slik hehe
    Har lyst til å kjøre i mårra, men da kan ikke grenrøret bli rødt ved vanlig kjøring

    Sitat Opprinnelig postet av Modalen Vis post
    Høres ut som altfor lite tenning. Kan tvert doble tenninga ved 3000o/min, hvis dette er på cruise-belastning.
    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    AFR'en din er jo forsåvidt grei i forhold til rødglødende eksos, se litt på tenninga
    Ellers ville jeg sterkt anbefale å installere en EGT sensor.

    For å dra den litt off-topic, så har vi en EGT i hvert rør på bilen vi bygger på skolen. Ganske morro å se hvor stor forskjell det er på cyl 2/3 og 1/4, samt hvor kjapt 0.9mm rustfrie rør blir varme!
    Tenningstabellen har blitt kjørt slik den er i ett halv år uten problemer så jeg kan ikke helt skjønne hvorfor den plutselig skal kødde opp motoren :/


    Så nå bærer det ned i verkstedet , og som vanlig er det sikkert jeg som har gjort en kjempeblunder
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  12. #812
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde nok kløna til sjøl ja. (Vært flink til det den siste uka :( )

    Tok av reima og satt alt i 0 igjen og turbo blir ikke rød kan hende jeg kanskje har klart å sette den ei tann feil.

    Etter ett par gode drag så ser jeg at grenrøret blitt litt smårødt der det er lite bandasje men dette er vel normalt
    (Ser dette når jeg kjører bilen inn i et mørkt rom uten vinduer)

    Da er det håp for i mårra
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  13. #813
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg hadde nok kløna til sjøl ja. (Vært flink til det den siste uka :( )
    Tok av reima og satt alt i 0 igjen og turbo blir ikke rød kan hende jeg kanskje har klart å sette den ei tann feil.
    KG2T kammen har 114 grader LCA slik at kamtimingen blir 114/114 hvis den settes i 0.
    Én tann feil endrer dette til 95/133 eller 133/95 og dette er så langt ute at man lett får problemer ja.

  14. #814
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg skal prøve å justere litt senere i dag (går kveldsskift) og vri noen mm på drevet for å se om den går noe bedre.
    Noen som har vært borti hvor mye? eller er det bare å prøve seg frem?

    V20T hadde forslag om ei halv tann frem
    Sist endret av Zeeker; 31/05/12 kl 16:30
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  15. #815
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Blir moro å høre hvordan det nye oppsettet fungerer.

  16. #816
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Modalen Vis post
    Blir moro å høre hvordan det nye oppsettet fungerer.
    Jeg syns den er litt hissigere på mellomregister til topp allerede. Den drar ikke veldig mye før 3000 likevell. Men er likevel "lettkjørt" i byen
    Det kan være at det er lenge siden jeg har kjørt den, men får vel en pekepinn på VCCN-treff i mårra.

    Så det er vel bare å få testa litt og finne ut av noen småting også ringe gutten med dyna pack'n
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  17. Takk Wrasko, bakterius takket for denne posten
  18. #817
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    hmm... Nå må Zeeker i tenkeboksen og fundere litt.
    Nå åpner ikke wastegate'n i det hele tatt og je trodde at jeg var kvitt problemet med rød turbo.
    Wastegate'n har ikke åpnet og justert trykket etter at jeg satte i annen topp/kam. Og frykter at den har dødd pga varmen som er i grenrøret/turboen og drept membraen i WG'n.
    Grenrør og turbo blir fortsatt grisevarmt og rødt etter en liten god tur. Og det er jeg sikker på at det ikke skal bli.

    Det frister å sette i VX3'n med org. drev for å prøve :/

    Så nå blir det ingen tur til VCCN Gardermoen på meg :(
    Sist endret av Zeeker; 01/06/12 kl 00:02
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  19. #818
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Og det er sikker noe jeg ikke forstår, og har gjort feil eller noe..
    En kam er en kam. Og toppen får ikke gjort noe feil. Den bare er der
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  20. #819
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    jeg tror det er wg'en som er død sia den ikke justere trykket lengre.

    i mitt hode skal vel ikke alt bli grisevarmt viss wg hadde åpnet? eller er jeg helt på tur nå?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  21. #820
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    jeg tror det er wg'en som er død sia den ikke justere trykket lengre.

    i mitt hode skal vel ikke alt bli grisevarmt viss wg hadde åpnet? eller er jeg helt på tur nå?
    Jeg vet ikke om WG'n åpner i det hele tatt. Jeg kan kjøre bilen og holde igjen på 1 bar med gassen. Så det er ikke godt å si.
    En kompis hadde nå forslag om at jeg har satt kammen 180 grader feil, noe som ikke skulle forundre meg i det hele tatt, men da har KG laget kammen sin helt mongo i forhold Volvo.
    Skal se mere på shiten i mårra.
    Nå er jeg bare lei hele bilen
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #821
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg vet ikke om WG'n åpner i det hele tatt. Jeg kan kjøre bilen og holde igjen på 1 bar med gassen. Så det er ikke godt å si.
    En kompis hadde nå forslag om at jeg har satt kammen 180 grader feil, noe som ikke skulle forundre meg i det hele tatt, men da har KG laget kammen sin helt mongo i forhold Volvo.
    Skal se mere på shiten i mårra.
    Nå er jeg bare lei hele bilen
    så den holder 1bar uten pådrag?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  23. #822
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg må gi på ja ikke bare tusle rundt.. Da går den uten trykk.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  24. #823
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg må gi på ja ikke bare tusle rundt.. Da går den uten trykk.
    hehe, da misstolka jeg det

    men viss du har montert kamen 180grader feil, vil den starte da?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  25. #824
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det er det jeg lurer på å.. Også går bilen helt greit også. Litt for godt egentlig til at noe er feil. Så da lurer jeg på hvordan den kommer til å gå når alt er i orden.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #825
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    hmm... Nå må Zeeker i tenkeboksen og fundere litt.
    Nå åpner ikke wastegate'n i det hele tatt og je trodde at jeg var kvitt problemet med rød turbo.
    Wastegate'n har ikke åpnet og justert trykket etter at jeg satte i annen topp/kam. Og frykter at den har dødd pga varmen som er i grenrøret/turboen og drept membraen i WG'n.
    Grenrør og turbo blir fortsatt grisevarmt og rødt etter en liten god tur. Og det er jeg sikker på at det ikke skal bli.

    Det frister å sette i VX3'n med org. drev for å prøve :/

    Så nå blir det ingen tur til VCCN Gardermoen på meg :(
    For at høykompgjengen skal unngå tenningbank og motorras så velger de å være utrolig feig på tenningen og dette sender eksostemp til himmels.
    Ett godt utgangspunkt for en tenningskurve er 0,01 grad fortenning pr. o/min opp til 3500 på sugemotorlinjen.
    Så legger du til enda mer når du har vakum. (B19A og B21A fordeler har dette.)
    Som du ser nærmer det seg raskt det dobble av den fortenningen du i praksis diller rundt med i dag.

Side 33 av 176 FørstFørst ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •