Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.756
Side 302 av 613 FørstFørst ... 202 252 292 300 301 302 303 304 312 352 402 ... SisteSiste
Viser resultater 7.526 til 7.550 av 15308

Tråd: Godbiter fra bilannonsesidene

  1. #7526
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Ombygd til GL? Har gått glipp av mykje i den prosessen, ser det ut som.
    Ekte GL burde hatt metallic lakk, skinnseter (og sikkert noe mer) i tillegg til det som er nevnt i annonsen?
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  2. #7527
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    "Ekte GL" 75-78 burde ha metallic og skinn, ja - og B21E. Ellers var det nok ganske sparsomt med luksus etter mer moderne standarder.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  3. #7528
    Registrerte brukere apex_s2k sin avatar
    Medlem siden
    02. jan. 2011
    Innlegg
    405
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Sikkert ganske fin 87-modell 240 med realtivt lav km-stand (149.000):

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34847033

    Vel å merke 87-modell...
    En som bor like oppi gata her som selger denne. Har bare sett rævva på den live. Står i garasjen der. Men jeg tror nok den der er fin. Tror nesten jeg må ta meg en tur og kikke på den der en dag.
    Er det forresten noe feil med 87 modellene? Ettersom du påpeker at det er en 87 modell?

  4. #7529
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. sep. 2010
    Sted
    Stavanger, Norway, Norway
    Innlegg
    751
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av apex_s2k Vis post
    En som bor like oppi gata her som selger denne. Har bare sett rævva på den live. Står i garasjen der. Men jeg tror nok den der er fin. Tror nesten jeg må ta meg en tur og kikke på den der en dag.
    Er det forresten noe feil med 87 modellene? Ettersom du påpeker at det er en 87 modell?
    Er vel K-motor i '87

  5. #7530
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det var først og fremst det jeg tenkte på, ja. Visst nok veldig bra så lenge det varer.

    Dessuten har jeg det for meg at senere modeller er bedre med tanke på rustbeskyttelse, men det trenger jo ikke være videre relevant hvis det i dette tilfellet dreier seg om et spesielt velholdt eksemplar.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  6. #7531
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  7. #7532
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Fin 740Turbo. Men litt irriterende med speilvendt interiør.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  8. #7533
    Registrerte brukere apex_s2k sin avatar
    Medlem siden
    02. jan. 2011
    Innlegg
    405
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Loggy Vis post
    Er vel K-motor i '87
    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Det var først og fremst det jeg tenkte på, ja. Visst nok veldig bra så lenge det varer.

    Dessuten har jeg det for meg at senere modeller er bedre med tanke på rustbeskyttelse, men det trenger jo ikke være videre relevant hvis det i dette tilfellet dreier seg om et spesielt velholdt eksemplar.
    Har ikke satt meg så mye inn i de forskjellige motorene i 240. Så hva er det som gjør K serie så dårlig, forutsatt av servicer og vedlikehold følges...

  9. #7534
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    K motoren (i 240) har et dårligere tenningsnett som ofte kan kødde, samt vakumstyringer som styrer bl.a. spjeld i gassern. Har hatt flere 240'er med K motor, de som er bra er veldig bra, det er nok den motoren som går best i "gammel 240", ihvertfall sammenlignet med B230A, og B19/21/23A.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  10. #7535
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Problemet med K-motorane er vel forgassarane. Dei ville få ned forbruket, og fant ut at då måtte dei ha nåke litt meir avansert enn A-forgassarane. Og det vart ganske vellykka, K-motorane gjekk ein del billigare og drog bere, men det vart litt for mykje greier, med vakumstyring og litt sånt, som det etter kvart vart ein del problem med og som var vanskelege å reparera på. Eg trur det går an å få kjøpt ny forgassar til dei, eller overhalt, men det er lika dyrt som å kjøpa ein F-motor.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  11. #7536
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. sep. 2010
    Sted
    Stavanger, Norway, Norway
    Innlegg
    751
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av apex_s2k Vis post
    Har ikke satt meg så mye inn i de forskjellige motorene i 240. Så hva er det som gjør K serie så dårlig, forutsatt av servicer og vedlikehold følges...
    Aldri hatt en selv, så jeg skal ikke uttale meg for mye, men etter hva jeg har forstått er det ikke akkurat den mest ettertrakta motoren i gamle volvoer.. Snarere tvert imot. Er vel som larsverm sier, grei motor når den fungerer som den skal, men er visst et helvete å få orden på igjen om noe går galt. Igjen, dette er bare ting jeg har hørt

  12. #7537
    Registrerte brukere apex_s2k sin avatar
    Medlem siden
    02. jan. 2011
    Innlegg
    405
    Antall takk

    Standard

    Men det er jo en 240 med steinalderteknologi. Så det kan vel ikke være så vanskelig å få ting i orden igjen om det skulle ryke noe. Eller?

  13. #7538
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det er særlig vakuumopplegget i forbindelse med forgasseren det fokuseres på som et problem. Hvis det først begynner å skje noe galt, er det visst nok vrient å få orden på. Men det kan jo være at problemet egentlig er at det er så få som har skikkelig peiling på dette systemet? Når de virker, skal K-motorene gå bedre og mer økonomisk enn A-motorene, men de tekniske løsningene ble ikke brukt i mange år, for snart ble det standard med innsprøytning.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  14. #7539
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Steinalderteknologi på høyeste nivå, får vi vel kalle det.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  15. Takk Øygard takket for denne posten
  16. #7540
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Her er ein fin 244 i Haugesund. Han ser veldig bra ut med tanke på rust. Eg ser dei har brukt nåke tektylgreier nederst på framskjermane, men det kan jo vera for å forebygga og. Det ser i alle fall gammalt ut.
    Men det er ein tydeleg fargeforskjel på dørane på høgre sida. Det er tvilsomt at dei er bytta på grunn av rust når resten av bilen er so bra, det treng ikkje vera nåke meir dramatisk enn at han vart rygga på ein gong for eksempel. Dei som eig bilen kan kanskje svara på det.
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34876411
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  17. #7541
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Det er særlig vakuumopplegget i forbindelse med forgasseren det fokuseres på som et problem. Hvis det først begynner å skje noe galt, er det visst nok vrient å få orden på. Men det kan jo være at problemet egentlig er at det er så få som har skikkelig peiling på dette systemet? Når de virker, skal K-motorene gå bedre og mer økonomisk enn A-motorene, men de tekniske løsningene ble ikke brukt i mange år, for snart ble det standard med innsprøytning.
    Riktig.

    Det som er hovedproblemet med K-motoren er jo som tidligere nevnt vakumstyringen til spjeldene i gasseren. K-gasseren har noe helt villt med vakumslanger, og når disse blir gamle blir de morkne og lekker. Det sier seg jo selv hva som skjer da når noe så vitalt som en gasser som er vakumstyrt ikke får vakum. Du kommer ikke langt. Det er noe herk å holde på med, grunnet det enorme antallet med vakumslanger. K-motoren er også den eneste rødblokka som ikke tåler å ryke registerreima. Da den har forbrenningskammeret i stempelet, som man kan se ved at de har en dyp "skål" i seg:

    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  18. #7542
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Er B200K, som brukt på 240DL 85, lik B230K hvis man ser bort fra sylindervolumet?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  19. #7543
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    200K i 360 er hvertfal ikke lik, den har vanlig 530 topp. Det er en motor jeg liker veldig godt.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  20. #7544
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    b200k i 85 240dl er som alle andre rødblokker med 530 topp, men litt anna stempel. er en liten oppover kul på dem. ikke plan
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  21. #7545
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

  22. #7546
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Jeg vil absolutt kalle dette en godbit med tanke på den prisen! Her tror jeg det er MYE bil for pengene!

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34826734

    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  23. #7547
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Makan til mas rundt denne K motoren da.. Er jo ikke så forbanna vanskelig å bytte vacumslanger! Aldri hatt en orginal volvo sugemotor som har gått bedre eller billigere, masse moment og den bruker mindre enn F motoren. Det eneste problemet med motoren er registerreimhavari som Daniel V nevnte.

  24. #7548
    Registrerte brukere apex_s2k sin avatar
    Medlem siden
    02. jan. 2011
    Innlegg
    405
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Makan til mas rundt denne K motoren da.. Er jo ikke så forbanna vanskelig å bytte vacumslanger! Aldri hatt en orginal volvo sugemotor som har gått bedre eller billigere, masse moment og den bruker mindre enn F motoren. Det eneste problemet med motoren er registerreimhavari som Daniel V nevnte.
    Ok. Så om det evt. blir noe lekkasjer, så er det bare å bytte alt av slanger. Kan vel ikke koste så mye det?
    Slanger er jo ikke noe problem å bytte.
    Registerreim er en annen sak. Men så lenge intervallene blir fulgt, så burde ikke det være noe problem heller da.

  25. #7549
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Det handler om generelt vedlikehold. Ryker registeret så er det uansett ikke noe problem å kaste neddi en annen motor, er ikke store heksekunsten å bytte motor i en 240...

  26. #7550
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    For dem som driver litt med rat-look har jeg fått det inntrykk at TAKGRIND er ettertraktet fant en på ebay:
    http://www.ebay.co.uk/itm/Volvo-Larg...item4d004dbd83
    meeeeeeeen fyren sender ikke
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

Side 302 av 613 FørstFørst ... 202 252 292 300 301 302 303 304 312 352 402 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •