Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.756
Side 301 av 613 FørstFørst ... 201 251 291 299 300 301 302 303 311 351 401 ... SisteSiste
Viser resultater 7.501 til 7.525 av 15308

Tråd: Godbiter fra bilannonsesidene

  1. #7501
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av NikolaiB Vis post
    Bilen er akkurat så ny at du kan bruke den hver dag til og fra jobb uten videre problem,ser fortsatt høvelig ''ny'' ut utseendemessig,og er heldigvis så gammeldags at du kan reparere absolutt alt selv Merkelig komfortable og til at de begynner å dra på åra og har gammeldagse stive bakakslinger.Vi liker 940!
    Heilt 100% einig!

    Eg er ikkje akkurat opptatt av kor ny bilen osv..Men 940en syns eg faktisk er like god som v70en og kjøre, bortsett frå at v70 har bedre sete ein eg har i 940en..Og som du seier, for oss som ikkje har råd til og slenge bilen på verkstad for alt så er det ein STOR fordel og kunne gjere litt sjøl uten og få lyst til og hoppe i havet når ein skrur på bilen

    Vi likar 940!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  2. Takk NikolaiB takket for denne posten
  3. #7502
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Nåken som skal hente seg grisegrom 242 i sverige til god pris?

    http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=4&t=66743
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  4. #7503
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Nåken som skal hente seg grisegrom 242 i sverige til god pris?

    http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=4&t=66743
    Ser ikkje for meg at den vert så enkel å få på norske skilt, mykje av verdien her, er jo papira på den, og det trur eg ikkje norske myndigheiter kjem til å respektere.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #7504
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av NikolaiB Vis post
    Bilen er akkurat så ny at du kan bruke den hver dag til og fra jobb uten videre problem,ser fortsatt høvelig ''ny'' ut utseendemessig,og er heldigvis så gammeldags at du kan reparere absolutt alt selv Merkelig komfortable og til at de begynner å dra på åra og har gammeldagse stive bakakslinger.Vi liker 940!
    Det går vel an å bruka eldre bilar enn 940 til og frå jobb Men eller er eg heilt enig med deg

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Heilt 100% einig!

    Eg er ikkje akkurat opptatt av kor ny bilen osv..Men 940en syns eg faktisk er like god som v70en og kjøre, bortsett frå at v70 har bedre sete ein eg har i 940en..Og som du seier, for oss som ikkje har råd til og slenge bilen på verkstad for alt så er det ein STOR fordel og kunne gjere litt sjøl uten og få lyst til og hoppe i havet når ein skrur på bilen

    Vi likar 940!
    Det er sant, det er få bilar som er so nye som dei siste 940ane som er lika lette å skru på og lika driftsikre. Eg har aldri kjørt 940, men eg reknar med at dei er gode å kjøra, eg er ikkje akkoratt bortskjemt når det gjeld det heller Eg trur eg har høyrt om nåken som tok framsete frå ein 850 i ein 940. Men det kan henda dei måtte modifiserast litt.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  6. #7505
    Registrerte brukere NikolaiB sin avatar
    Medlem siden
    15. sep. 2010
    Sted
    Vardø
    Innlegg
    591
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Det går vel an å bruka eldre bilar enn 940 til og frå jobb Men eller er eg heilt enig med deg
    Jeg kjører til jobb med 142'en men dere skjønner hva jeg mener,sku frem til at 940 er en driftsikker hverdagsbil
    -Volvo 740 '85
    -Volvo 142 '74
    -Volvo 244 '81

    ''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''

  7. Takk Øygard takket for denne posten
  8. #7506
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Ser ikkje for meg at den vert så enkel å få på norske skilt, mykje av verdien her, er jo papira på den, og det trur eg ikkje norske myndigheiter kjem til å respektere.
    Du trur dei kjem til og merke at det er juksa med papira?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  9. #7507
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Du trur dei kjem til og merke at det er juksa med papira?
    Med blanke intercooler-rør, stor cooler, coil-overs osv, sannsynlegheita for å ryke seg på ein smell er høg ja.

    Er mykje bedre å ta inn ein rustfritt og strøkent US-karosseri, og få den registrert, for så heller å begynne å flytte over.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  10. #7508
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Med blanke intercooler-rør, stor cooler, coil-overs osv, sannsynlegheita for å ryke seg på ein smell er høg ja.

    Er mykje bedre å ta inn ein rustfritt og strøkent US-karosseri, og få den registrert, for så heller å begynne å flytte over.
    Det er jo fort gjort og fikse velEr jo ikkje gjort så store endringar at ein kan hive tilbake det meste til heitl orginal om ein vil det!
    Eg tenkte mest på papira sida det er papir frå ein 75 modell på bilen..
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  11. #7509
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Det er jo fort gjort og fikse velEr jo ikkje gjort så store endringar at ein kan hive tilbake det meste til heitl orginal om ein vil det!
    Eg tenkte mest på papira sida det er papir frå ein 75 modell på bilen..
    At det er frå ein 75 gir ikkje så mykje meining her heime, for vi har ikkje den same unntaksbestemmelsen som svenskane der. 83 er jo snart veteran den også, så det hadde jo absolutt vore ein fordel med papira i orden på den.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  12. #7510
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    At det er frå ein 75 gir ikkje så mykje meining her heime, for vi har ikkje den same unntaksbestemmelsen som svenskane der. 83 er jo snart veteran den også, så det hadde jo absolutt vore ein fordel med papira i orden på den.
    Der har du eit poeng jaMen som du seier, synd at det ikkje er skikkeleg papir på den..Typisk svenske
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  13. #7511
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Så den får nok bli i Sverige.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  14. #7512
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

  15. #7513
    Registrerte brukere NikolaiB sin avatar
    Medlem siden
    15. sep. 2010
    Sted
    Vardø
    Innlegg
    591
    Antall takk

    Standard

    Nedsatt pris nå,den lå tidligere for noen og 70 tusen
    -Volvo 740 '85
    -Volvo 142 '74
    -Volvo 244 '81

    ''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''

  16. #7514
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Endo ein gamal 244. Denne har det blitt gjort litt med men er jo vetige ting som har blitt gjort
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34840289
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  17. #7515
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Endo ein gamal 244. Denne har det blitt gjort litt med men er jo vetige ting som har blitt gjort
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34840289
    Ombygd til GL? Har gått glipp av mykje i den prosessen, ser det ut som.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  18. #7516
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Ja, det manglar mykje men dei har no fått inn litt ekstrautstyr og gjort mykje vedlikehald dei siste åra, so det er skkert ingen dom bil
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  19. #7517
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Syns det er skremmande at folk som renoverer orginal biler ikkje tar seg bryet med og sette inn nye baljer istedenfor og fjerne dei....
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  20. Takk ovlov86 takket for denne posten
  21. #7518
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Ja, dei kunne godt sett inn nye.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  22. #7519
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Synes den der var fin uten baljer jeg!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  23. #7520
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    At 244en skulle være "ombygd til GL", får i beste fall kalles en omtrentlig beskrivelse. En kunne kanskje spørre "hvilken GL"...? Bør ikke være noe for den som er ute etter originalt, men bilen har visst blitt solgt? Tross alt enkelte fornuftige forbedringer for en bruksbil.

    Den dyre 242en var lagt ut for enda litt mer for noen uker siden, ja. Kanskje et bra eksemplar, men i en så høy prisklasse bør original stand ha betydning, og da er det strengt tatt ingen fordel at fronten er skiftet ut.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  24. #7521
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Men det er jo heller ingen stor sak å skifta tilbake Og denne fronten er jo ikkje so lett å få tak i, so det kan jo vera kjekt å ha han i arkivet.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  25. #7522
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sant nok - akkurat den fronten er også ganske stilig, samtidig som det er lett å skifte tilbake til original. Noe selgeren kanskje med fordel kunne ha gjort på forhånd. En "kjenner" ser lett at den ikke original, også ved bare å se bilen rett forfra. En del kromlister i fronten ble borte allerede i 1977, og jeg synes heller ikke jeg ser for meg akkurat den blåfargen sammen med firkantede lykter...?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  26. Takk Øygard takket for denne posten
  27. #7523
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    http://www.blocket.se/helsingborg/Vo...=21&w=3&last=1
    22500 SEK for denne må jo være bra, men om den orginal har jeg ikke peiling på.




    1984 turbo, men ikke orginal lakk i allefall:
    http://www.blocket.se/kronoberg/Volv...2312.htm?ca=21

    Sist endret av Runar; 11/05/12 kl 19:45

  28. #7524
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Rart å ha nye fronten og nye ræva i 78, eller tar jeg helt feil? I tillegg ville den vel hett 242, ikke 240 så tidlig.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  29. #7525
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Riktig, den GTen er ikke i original stand. 78 kan eventuelt bety tidlig 79-modell, og da har i så fall ikke bakenden blitt fullstendig ombygd.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

Side 301 av 613 FørstFørst ... 201 251 291 299 300 301 302 303 311 351 401 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •