Nei, det hjalp ikke enda Morgis :( Problemet er vel at den koker fordi vifta ikke går.
Nei, det hjalp ikke enda Morgis :( Problemet er vel at den koker fordi vifta ikke går.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Husk også at vifta er styrt av minus.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
er det ikke to tempfølere? en på termostathus og en i bakkant på toppen? en tin motorstyring og en til tempmålerinstrument
men ihvertfall, tempfølern som gir signal til ecu er den som er med til vifta. så ecu sender jording til detta digre rele til vifta. en enkel måte å sjekke vifterele på er å ta av den kontakta som er i midten, den grå kontakta med di to gule tynne lednignene (er vel gul på din også, drev akkurat med en 8 serie som vifte ikke ville starte på, di to lednignene er jording fra ecu, ene for svak vifte hastighet, og andre for kjappere fart på vifta).
start opp bilen når den er kald, så har du litt tid å feil søke på mens motoren går. litt lettere da. da når du tar av den kontakta mens motor går. tar du en jordingskabel og legger inn på rele på en av di to pola. da skal vifta di starte, starter ikke vifta da, så må du måle på plussen på rele, eller så kan rele ditt være defekt.
en anna ting som er enkel å måle også, er når motor går, og den kontakta du tok av rele til vifta, det er en grå kontakt med to gule tynne ledninger, da tar du ett volt meter, ene kabeln fra volt meter og legg på pluss, og andre måler du i kontakta på en av di gule, da skal du få 12volt når bilen din begynner å koke.
skjer det ingenting når du måler i denne kontakta så kan det være noe med ecu o.l.
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
på en varm sommerdag i køkjøring, så starter den, men aldri verden på tomgang på denne årstiden. har aldri jeg opplevd hvertfall. Må være noe annet galt
'07 V70 R ✓
'95 850 T-5R
Beklager at jeg har vært dårlig på å legge inn her i det siste. Det har ikke vært meningen, men dagene har gått med til å strippe på bilen, og se på kjølevannsproblemene! Men nå er vi godt igang!
Så nå bærer det straks avsted til CarMaster i Kristiansand (som har byttet navn fra Custom Cars) hvor prepareringene før lakk skal være. Gleder meg! I morgen blir det å ta resten av listene, samt speil osv.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Var litt tilbakeslag i dag! Det som var litt sjokk var at når jeg tok av kanalskjørtet på venstre side fant jeg et rusthull! På et merkelig sted mellom to av klipshullene.
Så da var det bare å kaste seg rundt med sveiseapparatet for å få det vekk.
Ble ikke helt ferdig med å slipe ned sveisefugene, så det blir gjort ferdig i morgen, samt at det blir sparklet og lagt fyller på.
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Få på grunning og lakk av et eller annet slag på undersida der du har sveisa også. ellers vil det slå igjennom og komme tilbake for fullt. sånn lite tips bare![]()
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Selvfølgelig! Har grunningen stående klarDet er heldigvis nesten rett under et dreneringshull, så er bare å sprøyte rett opp!
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Du skal ikke bytte til V70 lister istedenfor da Daniel ? =) Hadde vært mye penere med alt i bilens fargeEr en fin mørkeblå farge det der, så jeg tror nok listene hadde kledd det
![]()
?
Listene skal ikke byttes - rett og slett fordi jeg ikke vil at den skal se ut som en V70Det får holde at den har V70 håndtak og baklukehåndtak.
Den grå stripa rundt er jo karakteristisk for 850, så den vil jeg beholde
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Den er go![]()
?
Slt kan jo ikkje vera blått![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Ikke noen kul oppdatering i dag heller, men har fått gjort en del! Rengjort i mange kriker og kroker, samt fått lagt på slipegrunning der jeg sveiset i går. Slipte også ned nederste kanten på kanalene, santblåste et par små steder der, samt fikk lagt et lag slipegrunning der.
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Detta blir braKan du helsa frå meg til han fyren med den 242en og spørra om han har ei oppdatering på lur til prosjekttrden sin?
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Han har gjort masse, men kan mase på han litt senere i dag![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Da var bilen levert hos Car Masters/Custom Cars til hellakkering! Gleder meg massivt til å få den tilbake! Tidspresset frem mot sesongen ble virkelig hardt i år gitt!
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
detta blir bra vett danielit's a long way to the top, if you wanna rock 'n' roll vettu
![]()
Min har akkurat rullet ut av lakkboksen nå Daniel, Regner med du gleder deg til din gjør det samme![]()
Trivelig. Gøy å få bil tilbake fra lakkærn, vært der sjæl.Blei det ordnings på motoren?
Venter på noen sensorer og et relé. Det som er viktigst er lakken. Jeg var der nå i kveld, og det vi var 4 stk som holdt på. Vi kom ganske så langt til at bilen ble levert kl 16.
Jeg har nå en bil som er fri for handlevognbulker!![]()
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Gleder meg til å se resultatet!![]()
Det gjør jeg også!![]()
Har holdt på mye i helgen, og sånn er status nå: Ferdig grunnet!
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Skal du ikke lakke taket?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
rart at dem i det hele tatt maskerer syns jeg dadet var ikke det jeg ble lært opp til på skade å lakk linja, men dem kan nok det dem driver med
ser bra ut daniel
skal bli artig å se den til sommern
![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!