Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  216
Side 10 av 77 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 60 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #226
    Registrerte brukere RUNE-T5r sin avatar
    Medlem siden
    09. mars 2012
    Sted
    Herøy på Helgeland
    Innlegg
    149
    Antall takk

    Standard

    hva vil prisen bli på et slikt oppset ...??
    å va er det man trenger til dette..??

  2. #227
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Eventuelt ett VEMS. Det kan kjøre COP, og har støtte for alle sensorene som er på hvit motoren. Må mest sannsynlig lage ledningsnette selv, eller kjøpe det universale som de har.

    Vems.se og Vems.hu
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  3. #228
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    For MS3X, ledningsnett, breibåndslambda og diverse dysekontakter og slik, så tipper jeg det blir rundt 8000kr+ medregnet moms. Må ta forbehold om variasjoner i kurs og endringer i pris.
    Sist sommer når jeg bestilte så ble det vel 7800kr inkludert moms for overnevnte + tempsensorer, sveisemuttre, litt ekstra skjermakabel, og ett triggerhjul.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  4. #229
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.644
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Kjøpt meg KMS MP25 datasprut. Noen som har noen erfaringer med det eller tips å komme med?
    Selv om jeg ikke har det, så vil jeg likevel gratulere med det jeg mener er att bra valg. Jeg har troen på dette produktet og ser frem til å følge med.
    http://www.youtube.com/watch?v=HvwDJgsBOqQ
    http://www.youtube.com/results?searc...02.407.5j1.6.0.
    Sist endret av Batland; 18/04/12 kl 23:06

  5. #230
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    noen her inne som har godkjent turbo motorer med datasprut hos vegvesnet før? ble av skilte for et par dager siden for motor var ikke godkjent også er det ms motorstyring på den

  6. #231
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kennet Vis post
    noen her inne som har godkjent turbo motorer med datasprut hos vegvesnet før? ble av skilte for et par dager siden for motor var ikke godkjent også er det ms motorstyring på den
    DET tror jeg du kan bare glemme....men for alldel bare til og prøve.....
    Men med en full dokumentasjon av avgass ved en syklustest kan det være mulig.
    Sist endret av EVO; 21/04/12 kl 16:54

  7. #232
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    nei, det står spesifikt i loven en plass at motorstyringa ikke skal kunne endres på, og det er jo hele poenget med datasprut. men det finnes tydelighvis smutthull, for mange biler har orginalt programerbart sprut.

  8. #233
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    nei, det står spesifikt i loven en plass at motorstyringa ikke skal kunne endres på, og det er jo hele poenget med datasprut. men det finnes tydelighvis smutthull, for mange biler har orginalt programerbart sprut.
    Original boks med ettermarkeds sprut inni er jo en løsning... da ser en ikke at det er noe der med en gang...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  9. #234
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Original boks med ettermarkeds sprut inni er jo en løsning... da ser en ikke at det er noe der med en gang...
    Tror den løsningen har størst odds får og gå lett igjennom.....
    Racing makes heroin addiction look like
    a vague wish for something salty
    Proud member of BAILEYS TUNING

  10. #235
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Original boks med ettermarkeds sprut inni er jo en løsning... da ser en ikke at det er noe der med en gang...
    Vet om flere tilfeller der biler har blitt godkjent på den måten
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  11. #236
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Vet om flere tilfeller der biler har blitt godkjent på den måten
    Kanskje en ide å begynne å lage "skjold" til ettermarkedssprut... målsydde bokser som ser ut som en std-boks mht merker og sånt, dog med hårfint større størrelse så den rommer en Autronic eller Haltech eller hva det skulle være..? Eller bare la originalhjernen være på normal plass, "tilkoblet" ... dvs tilkoblet strøm så de ser at det er liv i den.. men med velgjemt datasprut som styrer alle vitale verdier som en sjefs-piggyback?
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  12. #237
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    planen min når jeg skal godkjenne motorbyttet er å flytte klistermerkene fra den orginale motorstyringa over på megasquirt boksen. jeg tviler sterkt på at noen hos biltilsynet vet hvordan motorstyringa til en chevrolet TPI motor skal se ut

  13. #238
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    De kommer til å fundere fælt på hvorfor styreenheten din har Com-port da
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  14. #239
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Det fins jo flere datasprut som er laget for å passe rett inn i en orginalhjerne, og som ser orginalt ut selv om man åpner hjernen.
    Gems f.eks har jo sprut til flere biler der man bytter ut innholdet i hjernen. Ikke at jeg vil anbefale Gems til de fleste da
    Det fins vel noe lignende greier til Motronic hjerner også mener jeg å ha lest innpå dette forumet.
    For ett par år siden så begynte jeg faktisk å tilpasse en MS2 pcb v3.0 som skulle passe inni en eec-iv hjerne ilag med ett eec-iv adapter, og det var igrunn akkurat plass til det.
    Men ettersom det ikke var noe interesse for det så ble det ikke laget ferdig. Tar man bort/ikke monterer kontakene på kortet så får det faktisk plass inni en god del eldre hjerner.
    http://www.diyautotune.com/catalog/m...v22-p-381.html
    Microsquirt modulen er jo også perfekt for å montere inn i en orginal hjerne. Eventuel ekstra hardware kan man montere andre plasser inni hjernen.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  15. #240
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    var å godkjente en 940 med etter montert turbo på tirsdag som var, å der var det jo et lh 2,4. dem kan jo se i motor romme mitt å se at det ikke sitter lmm der å jeg har 2 separate coiler er vel bare det dem kan fundere på da. jeg spørte han vegvesen karen om dem godkjente biler med data sprut å da sa han at han ikke kunne svare på det, men er vel bare å prøve å se hva dem sier.

    men mangel lappen jeg fikk av polti så fikk jeg mangel på noe soting å senking å at motor efekt bør skjekkes, å jeg kunne dra til et godkjent bilverksted, men der jeg jobber vil dem ikek skrive under på motor efekten

  16. #241
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    De kommer til å fundere fælt på hvorfor styreenheten din har Com-port da
    er jo for å lese av feilkoder den

  17. #242
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Det fins jo flere datasprut som er laget for å passe rett inn i en orginalhjerne, og som ser orginalt ut selv om man åpner hjernen.
    Gems f.eks har jo sprut til flere biler der man bytter ut innholdet i hjernen. Ikke at jeg vil anbefale Gems til de fleste da
    Det fins vel noe lignende greier til Motronic hjerner også mener jeg å ha lest innpå dette forumet.
    For ett par år siden så begynte jeg faktisk å tilpasse en MS2 pcb v3.0 som skulle passe inni en eec-iv hjerne ilag med ett eec-iv adapter, og det var igrunn akkurat plass til det.
    Men ettersom det ikke var noe interesse for det så ble det ikke laget ferdig. Tar man bort/ikke monterer kontakene på kortet så får det faktisk plass inni en god del eldre hjerner.
    http://www.diyautotune.com/catalog/m...v22-p-381.html
    Microsquirt modulen er jo også perfekt for å montere inn i en orginal hjerne. Eventuel ekstra hardware kan man montere andre plasser inni hjernen.
    Funker det å lage noe sånt for en Mondeo 2.0T..? Og hva hadde det kommet på..?
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  18. #243
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Funker det å lage noe sånt for en Mondeo 2.0T..? Og hva hadde det kommet på..?
    Om det er eec-iv så fins det allerede ei "ferdig" løsning her http://www.diyautotune.com/catalog/d...kit-p-421.html
    Unskyld at det blir litt offtopic for dette forumet da, men jeg kan nevne at det fins samme løsning til 55 pins Bosch for å spore litt på igjen
    Jeg har ikke hatt en DIYPNP i hendene selv, men jeg tror dimensjonene er slik at den kan gjemmes inni en orginal hjerne.
    Er det snakk om eec-v så er det litt verre, ettersom det ikke fins slike alternativ, og det fins noen sære utgaver av eec-v som er mindre bra.
    Ett annet og spennende og rimelig alternativ er http://www.tweecer.com/ ,som er en chipmodul som gjør at man kan omprogrammere orginalhjernen. Disse hjernene kan ikke omprogrammeres på tradisjonelt vis med å brenne en eprom chip, og det fører også til at om man fjerner chipmodulen så fins det ikke noe spor igjen etter omprogrammeringen.
    Jeg tror samme karen har eller jobber med ei tilsvarende løsning for eec-v. Jeg har ikke prøvd ei slik løsning selv, men det frister å prøve neste gang jeg får meg en bil med eec-iv Prisene klarer du vel å regne deg til fra dollarprisen i linkene
    Blir det for mye Ford snakk for denne tråden/forumet, så er du velkommen til å stille flere spørsmål om dette på FCN Bla. flere der som har prøvd DIYPNP saken.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  19. Takk SWR takket for denne posten
  20. #244
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. mars 2010
    Sted
    Rakkestad, Norway
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    ser jo at trådstarter ville ha vilket oppsett osv i denne tråden, kan jo like greit skrive opp slik jeg har det på min 240 med 16Vturbo som faktisk tok sin første test tur i dag uten noe problemer

    b23016V turbo- autronic sm2 med autotune, simens deka 750cc og 2 bosch 139 moduler med msd dubbel tower coil pack, trigger skive med 2 punkter 180 grader, på remhjul dreid inn bak et alu remhjul, med trigger punkte 60grader før tdc, og en trigger på kamaksel med giver mellom kamdreva, den står 45grader føre tdc, og det har fungert veldig bra ingen feil mellinger eller feil tenning i dag,,,
    Sveiser m90 girkasser 650kr. tig sveiser alu+++.
    returpluger/dyseholdere/fuelrailer lages og selges

  21. #245
    Registrerte brukere deathguard sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Osøyri, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    www.diyautotunes.com er veldi bilig angående megasquirt deler, eg har bestilt så neste uke blir det vell å sette dette sammen å få testet det
    kjør hardt, kjør stil kjør volvo uten tvil åååååh faen en purkebil

  22. #246
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. aug. 2010
    Sted
    Valdres
    Innlegg
    176
    Antall takk

    Standard

    Ingen som har noen erfaring med DTA datasprut? brukervenlighet og funksjon.
    Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

  23. #247
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    De nye er visst ok... P8Pro og E48'en er MYE mer begrenset på brukermuligheter enn det ser ut som, jeg sleit med et sånt i månedsvis før produsenten sa at "Nei, men du kan da ikke sette den opp sånn"... og da var den satt opp etter bruksanvisningen. Så de gamle er bare å skygge unna..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  24. #248
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    S40/60/80/100Pro er helt ålreite sprut. om du ikke trenger alle mulige tilleggsfunksjoner er S40Pro et fint alternativ til mye annet
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  25. #249
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    S40/60/80/100Pro er helt ålreite sprut. om du ikke trenger alle mulige tilleggsfunksjoner er S40Pro et fint alternativ til mye annet
    I alle fall S60...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  26. #250
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.644
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndreasO Vis post
    Ingen som har noen erfaring med DTA datasprut? brukervenlighet og funksjon.
    En kompis valgte DTA S80 til 2,0L 16V prosjektet sitt og er godt fornøyd. Det er brukervennlig og har god funksjon. Standard motor med unntak av KRX400, smidde lavkomp. stempler, H-råder og 1,7 - 2,2 BAR ladetrykk gir 150 + km/t på 201 M. Flying lead ledningsnett må anbefales i stedet for å koble seg inn på det originale.

Side 10 av 77 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 60 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •