Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 26 av 176 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 36 76 126 ... SisteSiste
Viser resultater 626 til 650 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #626
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Merkelig plass/stilling du sto og burna på hehe... Får tro det gikk bra med motor.. Vet ikke om oljetrykksgivern din sitter rett før oljekjølern eller ikke, men hvis det ikke var kav tomt for olje får en tru det gikk bra ve? Litt kritisk om en har 7000 omdr da men hehe..
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  2. #627
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det er ei stålplate som bakhjula står på. Denne er svinglatt når det er olje/vann på den. Den får helt sinnsyk friksjon når en får spinni vekk all shiten, og da må man ha fremhjula utenfor kanten slik at disse får tak og at bilen skal stå rolig
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. #628
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Det er ei stålplate som bakhjula står på. Denne er svinglatt når det er olje/vann på den. Den får helt sinnsyk friksjon når en får spinni vekk all shiten, og da må man ha fremhjula utenfor kanten slik at disse får tak og at bilen skal stå rolig
    Syns det var rart om du utfordra skjebnen med å spinne høl i asfalten dems ja hehe..
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  4. #629
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    DA!! får du kjeft så det holder.. Så vi får beskjed om å stå på stålplata hvis vi skal burne
    Har du prøvd selv kanskje? hehe
    Sist endret av Zeeker; 18/04/12 kl 22:19
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  5. #630
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    DA!! får du kjeft så det holder.. Så vi får beskjed om å stå på stålplata hvis vi skal burne
    Har du prøvd selv kanskje? hehe
    Har ikke det dessverre men regner med de er nøye på det Ikke fått med meg de glatta-greiene før jeg flytta, ellers hadde jeg sikkert vært med og herja litt Når en begynner å bli gammal og feig så er det nesten enda mer arti å få rasa fra seg under ordnede former!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  6. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  7. #631
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Hvor mye hester er det sånn cirka du har, tror du? Ser da ut som det går greit
    Filmet deg litt med mobilen min Sto å så på i dag, men når jeg får igang 740'n min, så får vi stå ved siden av hverandre og burne litt oppå stålplata der, få med noen flere Volvoer også

  8. #632
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Merkelig plass/stilling du sto og burna på hehe... Får tro det gikk bra med motor.. Vet ikke om oljetrykksgivern din sitter rett før oljekjølern eller ikke, men hvis det ikke var kav tomt for olje får en tru det gikk bra ve? Litt kritisk om en har 7000 omdr da men hehe..
    Jeg bruker oljetrykksgiveren som sitter i blokka.
    Og det var ingen stygge lyder i hverken motor eller turbo når jeg fikk start etter en stund.
    Det som var noe drit var at jeg måtte stoppe den mens den var shitvarm. Så jeg håper det har gått bra med toppen (Selv om jeg putter på en ny en snart)
    Jeg får se litt på den om fredagen Så blir det ratt tur på deg på lørdagen. hehe
    Sist endret av Zeeker; 18/04/12 kl 22:32 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #633
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oppeez Vis post
    Hvor mye hester er det sånn cirka du har, tror du? Ser da ut som det går greit
    Filmet deg litt med mobilen min Sto å så på i dag, men når jeg får igang 740'n min, så får vi stå ved siden av hverandre og burne litt oppå stålplata der, få med noen flere Volvoer også
    Det er ikke godt å vite egentlig. Liker ikke å skryte på noen HK, så hvis vi sier rundt om 250? hehe.
    Det burde være en stand mellom 250 & 300 der nå.

    Vet du om den filmen er stor i MB? kunne tenkte meg litt film på pc'n skjønner du
    Sist endret av Zeeker; 18/04/12 kl 22:34
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. #634
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Smokin' =)

    Får håpe det gikk bra med motoren

    Vil også ha en lovlig plass å leke på :P

  11. Takk Zeeker, Marius Skau, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  12. #635
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Morro å leike fra seg på glattkjøringsbanen en gang i blant :P
    Få slengt ut en film!

  13. #636
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Har 3 videoer, ene er på 3,18MB, den andre på 2,18MB og den siste på 3,26MB

  14. #637
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Toppen din har det nok gått bra med Det samme med rammelager og rådelager. De tåler mye mer enn litt lite oljetrykk noen sekunder. Det som bekymrer meg mer, er turboen. De liker ikke at man stopper motoren uten at olja får kjøle ned turbinakslingen. Når den er dritvarm, så går varmer fra eksoshuset og inn i senterdelen. uten olje til kjøling og smøring, så blir det så varmt at den olja som ligger igjen inni der blir som koks, og svir seg fast i akslingen. det sitter en tettingsring på akslingen i bakkant mot eksoshuset. Det blir som en stempelring. Når det kokser der, så følger den ringen med rundt, isteden for å stå stille og tette. I begynnelsen utarter det seg sånn at det fungerer greit så lenge det er vakum nok i blokka. Om den går på tomgang i et minutt eller to, så begynner det sakte men sikkert å ryke mer av eksosen. Det er første tegn på at tetningsringen er brent fast i akslingen. etterhvert som den blir slitt, så begynner turboen å ryke mer og mer.
    Om en får plukka opp turboen relativt fort, og glassblåst aksling og bytta tetningsringen, så er den like god igjen
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  15. Takk JoakimV takket for denne posten
  16. #638
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Bare man monterer alt på riktig plass igjen etterpå
    Er ikke bare bare å balansere en turbo.
    Ensom V70 Turbo

  17. #639
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Toppen din har det nok gått bra med Det samme med rammelager og rådelager. De tåler mye mer enn litt lite oljetrykk noen sekunder. Det som bekymrer meg mer, er turboen. De liker ikke at man stopper motoren uten at olja får kjøle ned turbinakslingen. Når den er dritvarm, så går varmer fra eksoshuset og inn i senterdelen. uten olje til kjøling og smøring, så blir det så varmt at den olja som ligger igjen inni der blir som koks, og svir seg fast i akslingen. det sitter en tettingsring på akslingen i bakkant mot eksoshuset. Det blir som en stempelring. Når det kokser der, så følger den ringen med rundt, isteden for å stå stille og tette. I begynnelsen utarter det seg sånn at det fungerer greit så lenge det er vakum nok i blokka. Om den går på tomgang i et minutt eller to, så begynner det sakte men sikkert å ryke mer av eksosen. Det er første tegn på at tetningsringen er brent fast i akslingen. etterhvert som den blir slitt, så begynner turboen å ryke mer og mer.
    Om en får plukka opp turboen relativt fort, og glassblåst aksling og bytta tetningsringen, så er den like god igjen
    Så hvis jeg merker at den begynner å ryke som pokker på tomgang så er det bare å plukke av å sende inn til rep?
    Jeg kan ikke noe med turbo,

    Sitat Opprinnelig postet av Tarell Vis post
    Bare man monterer alt på riktig plass igjen etterpå
    Er ikke bare bare å balansere en turbo.
    Akkurat. Hehe
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #640
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg sittet på Yåwtube'n å sett på folk som reparerer turboer, og det ser ikke kjempevanskelig ut.
    Til og med jeg kan få til detta. (hehe) (Er skikkelig utlært på turboer jeg nå.. som alle andre som har sett på video på tube'n.. haha)

    Har sendt mail til Turbobanditen i Sverige for å høre om han selger rebuild kit til turboen.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  19. #641
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    kan få øve deg på en av mine. jeg åpnet en i går, og det var enkelt å plukke den fra hverandre..

    den som sitter på bilen min lekker mellom den kladden som olja går inn på, og eksoshuset. så blir bytte til helga.. :/

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  20. #642
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da går 242'n med "normalt" trykk igjen
    Den ene slangen hadde smeltet (igjen). Og så klart hadde den smeltet rett over den alutapen slutter, hehe.
    Nå er slangene tapet helt opp.
    Den ene luftnippelen på wastegate holdt ikke slangen låst heller så jeg bytta den.

    Oljeslangen som hoppet av på oljekjøleren på onsdag er byttet. Tar ikke sjansen på at den har blitt stiv der slangeklemma sitter og vil hoppe av igjen.

    Så da håper jeg dagen i mårra på Gardermoen går smertefritt.
    Bilen skal i hvertfall få kjørt seg




    Her går alutapen bare ett stykke oppover..


    Nå er det alutape helt opp.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  21. #643
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Ein lærer sålenge ein lever
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  22. #644
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Du får satse på litt Silikonslanger med tida Det tåler da heldigvis litt mer varme
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  23. #645
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Bra kjørestil ;-)
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  24. #646
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Har du bare slangeklemmer som holder oljeslangene fast til oljekjøler? Jeg ville absolutt anbefale noe mer solid, som f.eks hydraulikk koblinger, og slanger med pressa koblinger.
    Slangeklemme koblinger er bare dømt til å komme av når det passer seg minst, selv om du bruker 2-3 klemmer på hver slange!
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  25. #647
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Denne bilen har du skrudd sammen godt (iallfall etter forrige event), for den fikk kjørt seg i dag Holdt den helt hjem også?

    Hyggelig å hilse på og takker for turen, bilen fungerte veldig bra og sjåførn er ikke helt borte han heller!!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  26. #648
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Har du bare slangeklemmer som holder oljeslangene fast til oljekjøler? Jeg ville absolutt anbefale noe mer solid, som f.eks hydraulikk koblinger, og slanger med pressa koblinger.
    Slangeklemme koblinger er bare dømt til å komme av når det passer seg minst, selv om du bruker 2-3 klemmer på hver slange!
    Dessverre ja :/ hehe
    Det passa jævlig dårlig når den hoppa av og :(

    Det blir nok pressa koblinger etterhvert.
    Må bare finne en ny plassering av oljekjøler med potensiale for utvidelse av bredden på kjøleren.
    Sist endret av Zeeker; 21/04/12 kl 21:35
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  27. #649
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Bra kjørestil ;-)
    Hehe.. Det må brukes litt

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Denne bilen har du skrudd sammen godt (iallfall etter forrige event), for den fikk kjørt seg i dag Holdt den helt hjem også?

    Hyggelig å hilse på og takker for turen, bilen fungerte veldig bra og sjåførn er ikke helt borte han heller!!
    Takk det samme. Bilen er jo skrudd sammen av undertegnende, så det er ikke rart den holder.. Haha.
    Den holdt helt hjem
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  28. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  29. #650
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Noen bilder hentet fra VCCN Autoslalom 21.04.12
    kkromcke:





    glejen:











    Svirre





    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

Side 26 av 176 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 36 76 126 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •