Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.756
Side 289 av 613 FørstFørst ... 189 239 279 287 288 289 290 291 299 339 389 ... SisteSiste
Viser resultater 7.201 til 7.225 av 15308

Tråd: Godbiter fra bilannonsesidene

  1. #7201
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Kunne aldri tenkt meg slik bil jeg. Kan jo ikke bruke en slik bil engang fordi den er så ubrukt. En bil som er så lite brukt er jo en risiko da det meste av pakninger, hjullager og annet viktig har stått seg i sund. Men absolutt en pen bil

  2. #7202
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk
    Sist endret av Revell; 19/04/12 kl 09:17

  3. #7203
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Hvis det er så enkelt som å tre ny tråd så skjønner jeg faktisk ikke hvorfor det ikke er gjort når resten av bilen ser såpass grei ut. Setene ser jo ut som ... noen stygge ord som jeg ved gjennomlesing fant ut kunne virke støtende på enkelte.
    Det er eit veldig komplisert skinn på desse bilane, er mykje arbeid å gjere det skikkeleg. Derfor så blir det gjort forenkla på mange bilar, som blir reparert.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  4. #7204
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    81-modell Bertone Coupe hos forretning på Senja:

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34401692

    Der ser det ut til at de innimellom krydrer et ellers ordinært, halvgammelt bruktbilutvalg med en og annen importert 164 og 262C.

    Sikkert OK bil dette. Men jeg har nok konkludert med at hvis jeg skal ha en slik, blir den svart - og ikke slik tofargerslakk som dette, som mest av alt minner meg om en amerikansk stasjonsvogn fra samme periode.
    Den der har jeg stoppet å sett på flere ganger. Den forhandleren har rett som det er spennende biler inne, i fjor hadde han en sølv bertone og to pene 164. Inne i utstillingslokalet står det en påskegul Lamborgini Diablo, med norske skilt.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  5. #7205
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Denne Amazonen blir kalt oppussingsobjekt, og det er sikkert litt som kunne vore gjort, men eg syns han såg bra ut til den prisen. http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34407385
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  6. #7206
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Denne Amazonen blir kalt oppussingsobjekt, og det er sikkert litt som kunne vore gjort, men eg syns han såg bra ut til den prisen. http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34407385
    Om du ser godt etter så ser du att høyre kanal er fryktelig morken.

  7. #7207
    Registrerte brukere NikolaiB sin avatar
    Medlem siden
    15. sep. 2010
    Sted
    Vardø
    Innlegg
    591
    Antall takk

    Standard

    Pell av de fæææle dekalene langs kanalen så er den kanonfin den der sjalusi hører hjemme på en slik bil synes jeg,alment akseptert og tidsriktig ekstrautstyr
    -Volvo 740 '85
    -Volvo 142 '74
    -Volvo 244 '81

    ''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''

  8. #7208
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Ja, de greiene nederst på siden på Turboen er skikkelig unødvendig å ha der - etter min vurdering ville det kunne gå lettere å få solgt bilen til høy pris uten slikt dill. Men på en slik "tøff" bil som Turbo evt GLT synes jeg det ville passe bedre med en 81-83-modell med flatt panser.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  9. #7209
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    Om du ser godt etter så ser du att høyre kanal er fryktelig morken.
    Eg såg ikkje godt etter:P

    Sitat Opprinnelig postet av NikolaiB Vis post
    Pell av de fæææle dekalene langs kanalen så er den kanonfin den der sjalusi hører hjemme på en slik bil synes jeg,alment akseptert og tidsriktig ekstrautstyr
    Ja, dei kan vekk. Sjalusi er ikkje feil på denne nei
    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Ja, de greiene nederst på siden på Turboen er skikkelig unødvendig å ha der - etter min vurdering ville det kunne gå lettere å få solgt bilen til høy pris uten slikt dill. Men på en slik "tøff" bil som Turbo evt GLT synes jeg det ville passe bedre med en 81-83-modell med flatt panser.
    Eg ogsyns det hadde past bere med flatt panser, men det er jo ein original Turbo so eg trur ikkje eg hadde brydd meg so mykje om det viss eg hadde hatt mulighet til å få denne billig.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  10. #7210
    Registrerte brukere Volvo-turbo sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Bor det noen i osten på himmelen?
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Ja, de greiene nederst på siden på Turboen er skikkelig unødvendig å ha der - etter min vurdering ville det kunne gå lettere å få solgt bilen til høy pris uten slikt dill. Men på en slik "tøff" bil som Turbo evt GLT synes jeg det ville passe bedre med en 81-83-modell med flatt panser.
    Hvorfor vil en bil passe bedre enn flatnese?????? Orginal turbobil 84 model!!!! SNUTE ER DESIDERT TØFFEST!!!!
    244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13

  11. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  12. #7211
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Ja, de greiene nederst på siden på Turboen er skikkelig unødvendig å ha der - etter min vurdering ville det kunne gå lettere å få solgt bilen til høy pris uten slikt dill. Men på en slik "tøff" bil som Turbo evt GLT synes jeg det ville passe bedre med en 81-83-modell med flatt panser.
    Tidsriktig orginal dette, alt som det skal vere.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  13. #7212
    Registrerte brukere NikolaiB sin avatar
    Medlem siden
    15. sep. 2010
    Sted
    Vardø
    Innlegg
    591
    Antall takk

    Standard

    Enig med Volvo-turbo,jeg liker og snute best,men alt er smak og behag Flott at det er delte meninger om utseende,da blir det flere unike biler og alle er litt forskjellige
    -Volvo 740 '85
    -Volvo 142 '74
    -Volvo 244 '81

    ''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''

  14. Takk Øygard takket for denne posten
  15. #7213
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Min korte kommentar om fronten på 240 Turbo kunne visst oppfattes en del mer ekstremt enn den var ment. Så for å oppklare:

    Hadde jeg kjøpt en 84-modell Turbo, ville jeg ikke ha funnet på noe tull med å endre fronten fra original "snute" til flatt panser. At bilen er korrekt som den er, er det ikke tvil om (bortsett fra det der nede på siden). Det jeg mener å si, er at hvis jeg skulle ha en GLT eller Turbo, har jeg litt mer lyst på en 81-83 enn en 84-85. Grunnen er at jeg oppfatter det slik at "snuten" gir bilen et tyngre utseende - hvilken betydning det har for luftmotstanden, vet jeg ikke. Dette endringen fra 83 til 84 (på vårt marked) oppfatter jeg ikke uten videre som en oppgradering, mer som at Volvo brukte det de hadde på lager bare for endringens skyld, for å kunne tilby noe "nytt" og "mer" med enklest mulige midler.

    Jeg har absolutt ikke noe imot "snute" generelt, men jeg synes den passer klart best der den kom fra opprinnelig, altså på de mer krom- og komfortpregede 260-modellene, og ellers finere 240er som følger samme stil. Først 242GT og senere GLT og Turbo var på sin tid kanskje de første Volvoene på lenge som ble forsøkt solgt mer på prestasjon og kjøreegenskaper enn på sikkerhet og til dels komfort. På de "tøffere" typene synes jeg da det passer bedre med flatt panser, kanskje fordi at det gir inntrykk av lavere luftmotstand og at det flate panseret gir en enkel og stilren linje sammen med de svarte detaljene og de opprinnelige originalfargene. Disse tar seg best ut uten "dill", og jeg synes strengt tatt at "snuten" på 84-85 tilfører et aldri så lite snev av "dill". "Less is more" noen ganger.

    Her kan man være enig eller uenig, og det er jo greit. Men jeg går ut fra at min ytring ble litt mer forståelig nå.
    Sist endret av larsverm; 19/04/12 kl 20:04
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  16. #7214
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    Kunne aldri tenkt meg slik bil jeg. Kan jo ikke bruke en slik bil engang fordi den er så ubrukt. En bil som er så lite brukt er jo en risiko da det meste av pakninger, hjullager og annet viktig har stått seg i sund. Men absolutt en pen bil
    Hvis du hadde fått den da?
    Spørs hva du skal ha den til det. Bruksbil er uaktuelt med tanke på stand, og det du sier. Men hvis man skal ha den som låve/17mai-bil er den jo kurant.
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  17. #7215
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    242en med 8.700 km? En slik bil blir vel en spesiell type utfordring. Som mange her vet, har jeg en 93-modell som har gått 45.000 km. Men denne er klart eldre og har gått knapt en femtedel og stiller dermed i en ganske annen klasse hvis man synes det er interessant med lav km-stand. Selv vil jeg begrense kjørelengden pr år til noen hundre/rundt 1.000 km, men 242en kan man vel knapt kjøre i det hele tatt uten å "ødelegge" den. Så denne må jo være for samling/museum. Hvem betaler en slik pris for en bil som bare blir til å se på?
    Sist endret av larsverm; 19/04/12 kl 20:34
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  18. #7216
    Registrerte brukere Volvo-turbo sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Bor det noen i osten på himmelen?
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    Synspunktet ditt kom mere korekt og tydelig fram nå ja
    For meg er det ikke noe som er mere maskulint enn Snute.

    Det med delelageret ditt stemmer ikke helt eller? Flatnese var fra 81-83 = 3års produksjon. Helsvart snutegrill var ny til 84modellen ble borte ed 85 modellen = 2års produksjon. us modeller hadde andre typer ribber i grillen og krom ramme, så da kan det ikke være overskuddslager fra usa heller. Dvs mere eksklusivt med eu svart snute Isåfall hvor mener du at Volvo hadde dette store overskuddet av helsvarte snuter fra?
    244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13

  19. #7217
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    He he, det med delelager stemmer nok ikke i konkret forstand, nei. Jeg sikter mer til at dette var noe som kunne gjøres uten at man egentlig måtte formgi eller finne opp noe nytt. Det holdt vel strengt tatt å lage grillen til 264 81-82 i svart.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  20. #7218
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    242en med 8.700 km? En slik bil blir vel en spesiell type utfordring. Som mange her vet, har jeg en 93-modell som har gått 45.000 km. Men denne er klart eldre og har gått knapt en femtedel og stiller dermed i en ganske annen klasse hvis man synes det er interessant med lav km-stand. Selv vil jeg begrense kjørelengden pr år til noen hundre/rundt 1.000 km, men 242en kan man vel knapt kjøre i det hele tatt uten å "ødelegge" den. Så denne må jo være for samling/museum. Hvem betaler en slik pris for en bil som bare blir til å se på?
    Eg er heilt enig, eg har mykje meir glede av den 242en eg har med diverse skavankar enn eg hadde hatt av denne, fordi den eg har no ropar ikkje folk "SKANDALE" viss eg startar opp, eg kan bruka han sånn som han er laga til, kva glede har du av en bil som berre må stå innelåst i ein garasje? Men det er klart denne må takast vare på og han hadde jo vore perfekt for eit museum Hadde det ikkje vore intressant å visst litt meir om historien til denne og grunnen til at han er gått so lite?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  21. #7219
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-turbo Vis post
    Synspunktet ditt kom mere korekt og tydelig fram nå ja
    For meg er det ikke noe som er mere maskulint enn Snute.

    Det med delelageret ditt stemmer ikke helt eller? Flatnese var fra 81-83 = 3års produksjon. Helsvart snutegrill var ny til 84modellen ble borte ed 85 modellen = 2års produksjon. us modeller hadde andre typer ribber i grillen og krom ramme, så da kan det ikke være overskuddslager fra usa heller. Dvs mere eksklusivt med eu svart snute Isåfall hvor mener du at Volvo hadde dette store overskuddet av helsvarte snuter fra?
    BCB snakka om lokal 81 turbo som var levert med snutefront, dette hadde visst vore spora tilbake til første eigar. Og det kan sjå ut som det har vore levert snutefront på turboen tidlegare på kontinentet.

    Det er ikkje tvil om at grillen er meir maskulin, men samtidig endrar dette proporsjonane mykje.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  22. #7220
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard




    http://www.blocket.se/kristianstad/V...9606.htm?ca=21
    164 til 6000SEK, med overdrive, GT-instrument, svarte dørtrekk + delebil
    Sist endret av Runar; 19/04/12 kl 21:24

  23. #7221
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    VCCN-klistremerke i ruta på denne 244en trur eg. For gammal front er et og, men fin var han http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34422129
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  24. #7222
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Snasen 78 244 med godkjent turbomotor
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34422129

    Ènda en 262 bertone fra Bøhle i riktig farge. Må vel være 3 el 4 hittil i år?
    http://bil.autodb.no/autodb/search.w...ItemId=1450814

  25. #7223
    Registrerte brukere NikolaiB sin avatar
    Medlem siden
    15. sep. 2010
    Sted
    Vardø
    Innlegg
    591
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    VCCN-klistremerke i ruta på denne 244en trur eg. For gammal front er et og, men fin var han http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34422129
    Den har da rett front for 78 mod?
    Du ser at denne er kjøpt for å selges,den lå ute tidligere til en ganske mye lavere pris tror jeg,og ny selger vet tydeligvis ingenting om bilen.Sylindervolum:2l
    Editen har feil HEKK for 78,er vel en 79 med 78 front
    Sist endret av NikolaiB; 19/04/12 kl 21:56
    -Volvo 740 '85
    -Volvo 142 '74
    -Volvo 244 '81

    ''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''

  26. #7224
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Er nok 79, ja. 79-80-fronten er sikkert den minst likte, og dette er jo et svært enkelt grep for å få forandring - gjør ingen stor skade heller hvis man vil gå tilbake.

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Eg er heilt enig, eg har mykje meir glede av den 242en eg har med diverse skavankar enn eg hadde hatt av denne, fordi den eg har no ropar ikkje folk "SKANDALE" viss eg startar opp, eg kan bruka han sånn som han er laga til, kva glede har du av en bil som berre må stå innelåst i ein garasje? Men det er klart denne må takast vare på og han hadde jo vore perfekt for eit museum Hadde det ikkje vore intressant å visst litt meir om historien til denne og grunnen til at han er gått so lite?
    Historien lar seg sikkert finne ut av hvis man vil. Men de gangene slike eksemplarer dukker opp, altså med særdeles lav km-stand, dreier det seg gjerne om eldre mann som har falt fra, og kone som ikke kjører bil men ikke får seg til å selge den. Og så blir bilen bare stående, år etter år, til noen "oppdager" den. Det kan sikkert skje, men jeg tror slik lagring sjelden er planlagt på forhånd.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  27. #7225
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Det kan sikkert vera nåke sånt ja. Det er nok ikkje ofte det er planlagt nei. Det må jo vera kjekt å vera den som finn ein sånn ubrukt gammal bil
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Side 289 av 613 FørstFørst ... 189 239 279 287 288 289 290 291 299 339 389 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •