2005 Volvo S80 D5 179.000kr Ser ikke ille ut denne
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34405636
Meget pen V70. Forumbil?
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34404431
Pen 1952 PV444
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33729597
Sist endret av Revell; 19/04/12 kl 09:17
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Denne Amazonen blir kalt oppussingsobjekt, og det er sikkert litt som kunne vore gjort, men eg syns han såg bra ut til den prisen. http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34407385
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
-Volvo 740 '85
-Volvo 142 '74
-Volvo 244 '81
''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''
Ja, de greiene nederst på siden på Turboen er skikkelig unødvendig å ha der - etter min vurdering ville det kunne gå lettere å få solgt bilen til høy pris uten slikt dill. Men på en slik "tøff" bil som Turbo evt GLT synes jeg det ville passe bedre med en 81-83-modell med flatt panser.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Eg såg ikkje godt etter:P
Ja, dei kan vekk. Sjalusi er ikkje feil på denne nei
Eg ogsyns det hadde past bere med flatt panser, men det er jo ein original Turbo so eg trur ikkje eg hadde brydd meg so mykje om det viss eg hadde hatt mulighet til å få denne billig.
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Enig med Volvo-turbo,jeg liker og snute best,men alt er smak og behagFlott at det er delte meninger om utseende,da blir det flere unike biler og alle er litt forskjellige
![]()
-Volvo 740 '85
-Volvo 142 '74
-Volvo 244 '81
''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''
Min korte kommentar om fronten på 240 Turbo kunne visst oppfattes en del mer ekstremt enn den var ment. Så for å oppklare:
Hadde jeg kjøpt en 84-modell Turbo, ville jeg ikke ha funnet på noe tull med å endre fronten fra original "snute" til flatt panser. At bilen er korrekt som den er, er det ikke tvil om (bortsett fra det der nede på siden). Det jeg mener å si, er at hvis jeg skulle ha en GLT eller Turbo, har jeg litt mer lyst på en 81-83 enn en 84-85. Grunnen er at jeg oppfatter det slik at "snuten" gir bilen et tyngre utseende - hvilken betydning det har for luftmotstanden, vet jeg ikke. Dette endringen fra 83 til 84 (på vårt marked) oppfatter jeg ikke uten videre som en oppgradering, mer som at Volvo brukte det de hadde på lager bare for endringens skyld, for å kunne tilby noe "nytt" og "mer" med enklest mulige midler.
Jeg har absolutt ikke noe imot "snute" generelt, men jeg synes den passer klart best der den kom fra opprinnelig, altså på de mer krom- og komfortpregede 260-modellene, og ellers finere 240er som følger samme stil. Først 242GT og senere GLT og Turbo var på sin tid kanskje de første Volvoene på lenge som ble forsøkt solgt mer på prestasjon og kjøreegenskaper enn på sikkerhet og til dels komfort. På de "tøffere" typene synes jeg da det passer bedre med flatt panser, kanskje fordi at det gir inntrykk av lavere luftmotstand og at det flate panseret gir en enkel og stilren linje sammen med de svarte detaljene og de opprinnelige originalfargene. Disse tar seg best ut uten "dill", og jeg synes strengt tatt at "snuten" på 84-85 tilfører et aldri så lite snev av "dill". "Less is more" noen ganger.
Her kan man være enig eller uenig, og det er jo greit.Men jeg går ut fra at min ytring ble litt mer forståelig nå.
Sist endret av larsverm; 19/04/12 kl 20:04
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
242en med 8.700 km? En slik bil blir vel en spesiell type utfordring. Som mange her vet, har jeg en 93-modell som har gått 45.000 km. Men denne er klart eldre og har gått knapt en femtedel og stiller dermed i en ganske annen klasse hvis man synes det er interessant med lav km-stand. Selv vil jeg begrense kjørelengden pr år til noen hundre/rundt 1.000 km, men 242en kan man vel knapt kjøre i det hele tatt uten å "ødelegge" den. Så denne må jo være for samling/museum. Hvem betaler en slik pris for en bil som bare blir til å se på?
Sist endret av larsverm; 19/04/12 kl 20:34
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Synspunktet ditt kom mere korekt og tydelig fram nå ja
For meg er det ikke noe som er mere maskulint enn Snute.
Det med delelageret ditt stemmer ikke helt eller? Flatnese var fra 81-83 = 3års produksjon. Helsvart snutegrill var ny til 84modellen ble borte ed 85 modellen = 2års produksjon. us modeller hadde andre typer ribber i grillen og krom ramme, så da kan det ikke være overskuddslager fra usa heller. Dvs mere eksklusivt med eu svart snuteIsåfall hvor mener du at Volvo hadde dette store overskuddet av helsvarte snuter fra?
244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13
He he, det med delelager stemmer nok ikke i konkret forstand, nei.Jeg sikter mer til at dette var noe som kunne gjøres uten at man egentlig måtte formgi eller finne opp noe nytt. Det holdt vel strengt tatt å lage grillen til 264 81-82 i svart.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Eg er heilt enig, eg har mykje meir glede av den 242en eg har med diverse skavankar enn eg hadde hatt av denne, fordi den eg har no ropar ikkje folk "SKANDALE" viss eg startar opp, eg kan bruka han sånn som han er laga til, kva glede har du av en bil som berre må stå innelåst i ein garasje? Men det er klart denne må takast vare på og han hadde jo vore perfekt for eit museumHadde det ikkje vore intressant å visst litt meir om historien til denne og grunnen til at han er gått so lite?
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
BCB snakka om lokal 81 turbo som var levert med snutefront, dette hadde visst vore spora tilbake til første eigar. Og det kan sjå ut som det har vore levert snutefront på turboen tidlegare på kontinentet.
Det er ikkje tvil om at grillen er meir maskulin, men samtidig endrar dette proporsjonane mykje.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
http://www.blocket.se/kristianstad/V...9606.htm?ca=21
164 til 6000SEK, med overdrive, GT-instrument, svarte dørtrekk + delebil
Sist endret av Runar; 19/04/12 kl 21:24
VCCN-klistremerke i ruta på denne 244en trur eg. For gammal front er et og, men fin var hanhttp://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34422129
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Snasen 78 244 med godkjent turbomotor
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34422129
Ènda en 262 bertone fra Bøhle i riktig farge. Må vel være 3 el 4 hittil i år?
http://bil.autodb.no/autodb/search.w...ItemId=1450814
Sist endret av NikolaiB; 19/04/12 kl 21:56
-Volvo 740 '85
-Volvo 142 '74
-Volvo 244 '81
''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''
Er nok 79, ja. 79-80-fronten er sikkert den minst likte, og dette er jo et svært enkelt grep for å få forandring - gjør ingen stor skade heller hvis man vil gå tilbake.
Historien lar seg sikkert finne ut av hvis man vil. Men de gangene slike eksemplarer dukker opp, altså med særdeles lav km-stand, dreier det seg gjerne om eldre mann som har falt fra, og kone som ikke kjører bil men ikke får seg til å selge den. Og så blir bilen bare stående, år etter år, til noen "oppdager" den. Det kan sikkert skje, men jeg tror slik lagring sjelden er planlagt på forhånd.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Det kan sikkert vera nåke sånt ja. Det er nok ikkje ofte det er planlagt nei. Det må jo vera kjekt å vera den som finn ein sånn ubrukt gammal bil![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135