Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  338
Side 17 av 46 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 27 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 425 av 1127

Tråd: Øyvind.G Volvo 240GL 90

  1. #401
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Tøft bilde

  2. #402
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Vårklargjøring Volvo 240








    Bilen har blitt litt matt igjen, så da er det på tide med en skikkelig vår shine
    Den er relativt blank, men på noen steder er det endel død lakk som har kommet tilbake. Der det er verst er bakre hjulbuer. Må samtidig ta det litt pent der da jeg vet at det begynner å bli tynn lakk der. Spesielt på høyere side.






    Vask:



    - Prickbort
    - IronX
    - ONR
    - 2stk GG bøtter
    - Grønn chenille mitt
    - CG miracle dryer



    Bilen er ganske ren pga den ble vasket før vinteren og har stått med trekk.
    Tenkte det var greit å gå over alikavel. Først fikk bilen prickbort på nedre paneler. Hadde kun 1 asfalt prikk.
    Etter PB fikk den IronX. Her kunne jeg heller ikke se noe serlig. blir nok ikke så mye metall partikler når bilen ikke går i vinterhalvåret.
    Felger fikk SG Hjul og avspyling.








    Så ble det en ONR vask av hele bilen. Tok ingen bilder underveis da det egentlig var en ganske vanlig vask av en ren bil.








    Bakskjermene er det som ser verst ut på bilen nå. Tok et par inspeksjonsbilder med blits.








    Korrigering:



    - Flex 3403 VRG
    - Scholl og 3M bakplate
    - 3M Fast Cut Plus
    - 3M Extra Fine Compound
    - Mirka ull pad
    - Blårens og destilert vann
    - Pad washer, Surfex 1:5
    - Blå maskerings tape
    - Div. MF
    - ONR QD






    Siden bakskjermene var styggest så begynte jeg på bakenden av bilen. Startet med høyere baksjerm, fortsatte på bakluke og jobbet meg over på den andre siden.
    Under lista brukte jeg FCP på ullpad etterfulgt av ECF på gul skum pad. Over lista brukte jeg kun EFC på gul pad.

    Først noen inspeksjonsbilder av høyere baksjerm.





    På denne siden har selve hjulben holdt seg ganske fin. Denne ble jobbet med litt skikkelig forrige gang. Som dere ser på bildet under, så er lakke så tynn på kanten nå at man faktisk kan se igjennom lakken. Tok det litt pent her denne gangen, så jeg slepper å få grå stripe på hjulbuen.





    Etter en liten runde på bakenden av skjermen så ull paden slik ut.



    Fortsatte litt til før jeg tok turen til pad washer'en.
    Første gang jeg prøver pad washeren min, så jeg tok også noen bilder av den for å vise hvordan den fungerer.



    Før pad washer.



    Etter.



    Den fungerer ganske bra. Glemte dekselet som skal være på toppen og forhindre søl hjemme, så litt grisete ble det jo.

    Etter endel kjøring med ull og FCP på baksjermen ser det slik ut.



    Den riktige rød fargen begynner å komme frem

    Så det var litt dårlig inntil listene, så jeg fant frem grønn spot pad, så jeg kom ordentlig til.








    Så var det på tide å finne frem EFC og gul pad.



    Noen inspeksjons bilder før EFC.





    Litt spor her etter FCP og ull.



    EFC ordner fint opp i dette.















    Over lista så det bedre ut, så her brukte jeg kun EFC og gul pad.





    Samme med bakluke. Dette bildet er før korrigering.



    Litt matt er det jo.





    Ser ut som at den gule paden også trenger en runde i pad washer en gang iblandt.



    Det var bedre.



    Bilder av luke etter EFC.





    Så var det venstre baksjerm. Dette er vel den delen på bilen som er styggest. Har nok ikke jobbet godt nok med denne forrige gang.











    Her har jeg kun hvert på selve hjulbuen med FCP og ull.







    Etter litt jobbing ser den sånn ut.



    Før jeg pakket sakene for dagen fikk jeg kjørt ferdig begge dørene også.









    Ganske mye død lakk i pad washer'en nå.








    Resten av sidene var det ikke så mye død lakk, så her brukte jeg kun EFC på gul 3M pad. For å jobbe litt mere efektivt tok jeg ingen bilder underveis, men det ble noen før og etter bilder.


    Inspeksjon.











    Litt rosa lakk er det jo.









    Etter EFC.

















    Finish:





    - Flex 3403 VRG
    - 3M Ultrafina SE
    - 3M bakplate
    - Div MF


    Nå som hele bilen (bortsett fra tak) har blitt polert med EFC og deler av bilen har blitt korrigert med FCP + ull er det på tide å kjøre finnishsteget. Det som blir brukt her er 3M UFSE og tilhørende blå pad.
    Takte valgte jeg å kjøre kun dette steget på i og med at det ser ganske så bra ut. Jobbet veldig med taket forrige gang og her har jeg jo igjen for det

    Tok bilder etterhvert som deler av bilen ble ferdig. Tok også av tape etterhvert som jeg jobbet meg vidre.










    Fikk tatt høyere side, bakluke og tak med UFSE idag. Her tok jeg heller ikke noen bilder underveis. Prøver å jobbe litt efektivt nå, så da ble det rett og slett glemt.

    Her er det noe random bilder etter at maskinen er pakket ned og tapen er revet av.














    LSP:




    - SV Mirage
    - Svart VP aplikator
    - Gul MF fra SV

    Da er det endelig tida for LSP. Denne gangen gikk jeg for SV Mirage. Ble påført med svart VP aplikator og buffet med en gul MF klut som jeg fikk av SV på OSM. Veldig god og myk klut.

    Voks er påført og venter på å haze.











    Kjørte bilen ut, så jeg kunne få vasket hjulbuer og felger/hjul. Før jeg satte igang med det tok jeg noen bilder av bilen i sol lyset.







    Refleksjons bilder (disse bildene ble desverre litt uklare).












    Hjul og hjulbuer:





    - Prickbort
    - IronX
    - Bilberry 1:5
    - Surfex 1:5
    - Div børster
    - Div MF
    - SV Autobhan
    - SV Pneu
    - CG Bare bones
    - Gule aplikatorer
    - Hvit VP aplikator
    - Meg's NXT All Metal Polysh


    Her ble det endel mer jobb enn jeg hadde sett for meg. Ble heller ikke så bra som jeg hadde håpet, men det kan gjøres bedre i senere tid. Problemet er at plasten i hjulbuene er fulle av tectyl som sitter godt, så det er mye jobb som skal til før det blir "som nytt" her.


    Så fort bilen var bukket opp og hjulet var av tok jeg noen inspeksjonsbilder av fremmre høyere hjulbue.
















    Prickbort og Surfex 1:5 ble sprayet på.





    Etter litt virketid gikke jeg over med kost og spylte av møkk og avfetting.




    Synes ikke dette ble rent nok, så jeg sprayet hjulhuset PB og surfex igjen og fortsatte heller med felgen.

    Siden felgene ikke er så gammle og har blitt vasket regelmessig, så er den ikke ekstremt møkkete, men litt er det jo. Asfalt prikkene som var på innsiden satt vannvittig godt. Skulle nesten tro noen har kødda med PB flaska mi.





    Rustvann som antagelig vis kommer fra våt bremse skive etter vask før lagring.






    Med disse hjulene har jeg hele tiden hatt problemer med risting. Tror jeg fant problemet nå. La merke til at det var merker langs den yttre kanten der loddet sitter, og etter en nermere titt ser jeg at loddet har flyttet seg 180 grader. kan se merke på bærebrua også, så loddet har nok subbet inntil der ved først prøvetur (før jeg monterte 3mm spacer)








    Fant fram en hammer og en flattrekker og flyttet loddet dit det hører hjeme.




    Samtidig som jeg holdt på med loddet, så ble PB påført, børstet og spylet 2-3 ganger. Fikk ikke vekk all asvalt, men ble betydelig mye bedre










    Så er det tid for Bilberry 1:5.





    Samtidig som dette får virke litt spyler hjulhuset igjen.






    Bilberry børstet og spylt av.








    Dette tok en del, men det er fortsatt noe igjen som IronX kan kose seg med. Sprayer på dette fantastiske ille luktene produktet på begge sider av felgen.

    Etter noen minutter ser det sånn ut.


















    Samtidig som jeg gir IX enda litt mer virketid tar jeg av hjulet på andre siden og vasker rakst over med PB, Surfex 1:5 og børste.



    Pga dette tar tid og sola begynner å gå ned, bestemmer jeg meg for å kun gjøre ferdig felgen på andre siden, så jeg kan få bilen inn å forstette inne. Setter på venstre hjulet uten å vaske det og forstetter på høyere felgen.


    Her er IX spylt av. Morro å se hvor bra dette produktet virker.













    Dekk ble skrubbet med Surfex 1:5


    Etter dette ble bilen sluppet ned på bakken igjen og kjørt inn. Inne tok jeg av høyere hjulet, så jeg får lagt noe LSP på det. Prøvde å få vekk resten av asfaltprikkene med Meg's clay, men det satt for godt. Ytter kant av felg ple polert får hånd med Meg's NXT All Metal Polysh (grønn krukke med lilla lokk) på hvit VP aplikator.
    SV Autobahn ble lagt på hele felgen og på hjulmuttere.







    Dekksider fikk SV Pneu matt.






    Siden jeg ikke ble fornøyd med hjulbuene demonterte jeg innerskjermen på høyere side (noe jeg egentlig ikke burde gjort). Den satt godt i Tectyl noe som gjorde at jeg fikke en liten sprekk i ytterkant.
    Prøvde å lime denne sprekken med noe 2K 3M lim som vi hadde liggende. Synes ikke dette fungerte noe bra, så jeg får være på utkikk etter en ny innerskjerm her. Fikk heller ikke innerskjermen noe serlig renere, så dette blir nok ikke gjort på andre siden.


    Skvettlapp og innerskjerm etter vask.




    Etter CG Bare Bones er påført.




    Montert på bilen igjen.









    Fortsatte på venstre fram felg. Samme fremgangs måte her, men jeg brukte litt mindre tid inne i selve hjulhuset.

    Utgangspunktet ser slik ut. Det brue er nok rustvann fra bremsene etter vask før vinterlagring. Mye asfalt som har festet seg her.










    PB er påført.









    Dekket blir vasket med Surfex.




    Etter børsting og avspyling var det Bilberry sin tur. Dekksider fikk også en liten skrubb med Bilberry.














    Avspylt og tørket raskt over og klare for IronX.










    IronX etter noen min.
















    Ble en liten dam med IX blod på gulvet.




    Etter avspyling.












    Montert på bil.








    Har også bilder av bakhjul, men det blir veldig mye bilder av det samme da det fåregår på stort sett samme måte. Bakre hjulbuer har ikke plastinneskjermer, så her ble det bare vasket kjapt over med Surfex, Skvettlapper ble demontert, så jeg fikk vasket vekk sand og grus som satt bak de. Skvett lapper og all nedre plast på bilen ble behandlet med Bare Bones (dvs plast under fanger bak, skvettlapper og nedre lister på dører)


    Tok noen raske bilder før jeg dro hjem. Skikkelige etterbilder kommer når det er bedre vær og bilen er ibruk.














    Til sammen gikk det ca 25 timer på denne jobben.

  3. Takk Kjetil Krømcke, jacobsen takket for denne posten
  4. #403
    Registrerte brukere Kjetil Krømcke sin avatar
    Medlem siden
    31. juli 2010
    Sted
    Vestfold, Sandefjord
    Innlegg
    2.548
    Antall takk

    Standard

    Veldig pent Øyvind, så deg i dag også, vinket bare denne gangen da
    [ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
    [X]2002mod V70N 2.0T Aut
    [X]1995mod 855 2.5l 10V Man
    [X] 1989mod MB190E 2.0l Aut

  5. #404
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    2012 mod 240 som ble levert igår? Fy flate, har ikke ord! Strøkent..
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  6. #405
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Ble fint Øyvind. Bra jobbet denne gangen også

  7. #406
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    452
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Så bra ut
    som vanlig

    Eneste jeg egentlig savner på de felga dine er en volvo navkopp!!
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  8. #407
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    2012 mod 240 som ble levert igår? Fy flate, har ikke ord! Strøkent..
    Hvis du ikke har ord, vent til du hører km standen på bilen

    Ble fin bilen nå Øyvind!

    Har et spm angående Surfex. Det er vel en slags avfetting, sant? Har nå en bil med en ikke helt ulik farge som din, uten klarlakk. Etter 2 steg med polering av den med maskin og bilen såg ut til å være ganske rød og fin, ble den omtrent like matt som den var før polering ble påbegynt etter ny vask med surfex HD før voks skulle på... På bilen til en kamerat som er 019 svart ble den omtrent helt hvit (ganske slitt lakk på denne) av surfex HD. Er det noe problemer med bruk av surfex HD på solid lakk?? Eller er det bare at en må få vekk absolutt ALL død lakk som er problemet? Syns det er rart det skulle bli så ille. 940en i 019 svart ble ganske bra igjen ved vask, men rart det reagerte så ille.

    Noter at jeg ikke har peiling, og at det ikke var jeg som utførte jobben, derfor jeg kan spørre så dumt som om hva surfex egentlig er
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  9. #408
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard

    DU er sjuk i hue du!

    Men FY FAEN du er flink i hue du!!! :O
    LIKER!

  10. #409
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    452
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Er vel heller da at all død lakk ikke er fjernet.. For da fungerer surfex som en wipedown. Derav fjerner all olje som poleringa har lagt igjen! Olja legger seg jo veldig lett over å bare "skjuler" ulumskheter! :(
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  11. #410
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Inspirerende bilder, samtidig som en også kan bli nesten litt skremt av din innsats og grundighet. Altså med tanke på å prøve seg på noe slikt selv.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  12. #411
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hassel Vis post
    Er vel heller da at all død lakk ikke er fjernet.. For da fungerer surfex som en wipedown. Derav fjerner all olje som poleringa har lagt igjen! Olja legger seg jo veldig lett over å bare "skjuler" ulumskheter! :(
    Ja.. Men rart det ble så ille, spesielt på 019 svarte 940en med ubehandla sliten lakk. Men ligger nok mye i det du sier! Kan også hende vi ble litt lurt av at bilen min har vært på lakkbehandling tidligere, og at rester fra dette gjorde at ikke all død lakk ble med.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  13. #412
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    452
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Spørs vel litt da også du setter bilen til lakkbehandling!
    Setter du han på krysset under alibabas kebab så blir det jo gjerne verre enn det var!
    Setter du det til en som lever for det og ikke nødvendigvis av det så blir det jo et annet resultat
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  14. #413
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Hvis du ikke har ord, vent til du hører km standen på bilen

    Ble fin bilen nå Øyvind!

    Har et spm angående Surfex. Det er vel en slags avfetting, sant? Har nå en bil med en ikke helt ulik farge som din, uten klarlakk. Etter 2 steg med polering av den med maskin og bilen såg ut til å være ganske rød og fin, ble den omtrent like matt som den var før polering ble påbegynt etter ny vask med surfex HD før voks skulle på... På bilen til en kamerat som er 019 svart ble den omtrent helt hvit (ganske slitt lakk på denne) av surfex HD. Er det noe problemer med bruk av surfex HD på solid lakk?? Eller er det bare at en må få vekk absolutt ALL død lakk som er problemet? Syns det er rart det skulle bli så ille. 940en i 019 svart ble ganske bra igjen ved vask, men rart det reagerte så ille.
    Du må få bort all død lakk ja, ellers så vil den bli matt igjen når oljene forsvinner. Er greit å ta en wipedown i ny og ne når man holder på for å se om man har fjernet nok. Er pigmentene i lakken altfor nedbryti vil du ikke kunne få den helt bra igjen, noe man ser enkelte steder på lakken til Øyvind der hvor den har blitt matt igjen.

  15. #414
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Kan også hende vi ble litt lurt av at bilen min har vært på lakkbehandling tidligere, og at rester fra dette gjorde at ikke all død lakk ble med.
    Rester etter tidligere voks/forsegling blir borte kjapt ved en polering/lakkrens, og var ikke lakken behandlet relativt nylig var nok beskyttelsen long gone allerede (uansett hvor mange år de som gjorde jobben lovte at det skulle holde). Det er mye bullshit i denne bransjen, mye pga. at hvem som helst kan starte opp et bilpleiefirma uansett hvor lite du kan.

  16. #415
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Rester etter tidligere voks/forsegling blir borte kjapt ved en polering/lakkrens, og var ikke lakken behandlet relativt nylig var nok beskyttelsen long gone allerede (uansett hvor mange år de som gjorde jobben lovte at det skulle holde). Det er mye bullshit i denne bransjen, mye pga. at hvem som helst kan starte opp et bilpleiefirma uansett hvor lite du kan.
    Ok. Det er nok mye i det du sier der, var mye holos. Lakken er antakelig 21 år gammel på hele bilen (finner ingen tegn på omlakk iallfall), så er vel gode muligheter for at det er en del pigmenter som ikke kan bli helt friske igjen.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  17. #416
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    dette må være en av di mest bilde-dokumenterte oppdateringene jeg har sett på lenge på forumet her og det likes!

    liker virkelig jobben du gjør med og holde bilen blank og fin

    må jo være et sinnsykt tålmodighetsarbeide det dærre? men ser ut til at resultatet blir meget bra etter du har surra litt med di vidunder produkta dine som jeg forsåvidt ikke skjønner bæra av hva er for no egentlig
    men inspirerende lesing er det noe som prøves ut en dag
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  18. #417
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Ser meget bra ut det her
    Er alltid like gøy å polere matt rød (spess 601 som jeg regner med du har å?) bil, blir så FRYKTELIG stor forskjell!

    Jeg hadde nok plukket av lista bak + de nederst på dørene for så å gitt de ett strøk mattsvart lakk. Det hjelper på noe utrolig mye

  19. #418
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    452
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    De listene blir nok snarlig frisket opp litt igjen ja
    Vet derimot godt at dem blir ikke lakkert!
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  20. #419
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Takk for positive komentarer gutter. Hyggelig å høre



    kkromcke:
    La ikke merke til at du hilste på meg her om dag jen


    Nilsson:
    Er nok noen små ting her og der som må taes før den kan kalles en 2012 mod


    Martin.S:
    Nå er det bare din igjen


    Hassel
    Hadde nok gjort seg det, men jeg har jo bestillt meg nye hjul (aner ikke når de kommer).


    The Sven:
    Ser Heming har kommet med noen kloke ord under her også, men jeg kan jo også bidra litt.
    Du har nok ikke fjernet all død lakk hvis den blir matt igjen etter Wipedown. Når du vet at lakken er fri for riper og hologrammer, så kan det være lurt å la lakken beholde oljene fra siste steget før LSP (har jeg fått tips om). Gjør så godt du kan og se hvordan det holder seg frem over. Du ser fort om du har gjort godt nok arbeid eller ikke etter en sommer

    Ang. 019 lakk (har litt erfaring med den da jeg har denne fargen på min 940), så vet jeg at denne lakken er litt sticky. Produkter har en tendens til å "lime" seg fast til lakken hvis du kjører panelene litt varme. Sleit spesielt med siste steget (blå 3M) da denne var vanskelig å tørke av igjen. Tenker derfor at kanskje det hvit er produktrester som har blitt skjult av LSP og kommet fram etter du har brukt Surfex. Med denne lakken er det viktig å passe på varmen. Spesielt med grønn og blå. Den gule var veldig fin å ha med å gjøre på denne lakken.
    Når du kjører den grønne litt varm, så bråtørker produktet og spruter vekk fra padden som små smuler og noe produkt brenner seg fast i lakken som store og små hvite flekker. Skjer dette, så du enten gå over en gang til (polere de vekk) eller du kan vaske de vekk med wipedown (i de aller fleste tilfeller fungerer dette).
    Lykke til vidre og bare spør hvis det er noe.

    Må legge til at 019 er ikke en SS lakk (denne har klarlakk). Du viste vel kanskje dette fra før?


    kjellt:

    Haha du mener det ja. Det er jo også en måte å si det på.


    larsvern
    Får du først interesse for dette, så er det veldig fort gjort at dette blir en hobby som du bruker mye tid og penger på


    1janeinar:


    Man må ha litt tolmodighet ja. Riktige produkter er også viktig.


    Daruu:
    601 jeg har ja. Blir stor forskjell når det er skikkelig matt ja. Alle nedre lister er behandlet med Bare Bones fra Chemical Guys. Denne er egentlig laget for plast i hjulhus, men ville teste denne på utv. plast også for å se hvor lenge den varer.


    Hassel:
    Som jeg skrev over her så er de behandlet. Tror nok ikke jeg kommer til å lakkere de nei da jeg er redd for at det kommer til å flasse av etterhvert.

  21. #420
    Registrerte brukere Vegardb92 sin avatar
    Medlem siden
    16. april 2010
    Sted
    Tomrefjord, Møre og Romsdal
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Dæven, kan snart ikke være mere lakk igjen å polere på den bilen din :P Men fy faen for et resultat, ekstremt bra arbeid, veeeldig inspirerende. Skal til å foreta vårrengjøring bilen min og

  22. #421
    Registrerte brukere 760diselpower sin avatar
    Medlem siden
    20. feb. 2012
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Utrolig Pent !!!

  23. #422
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind.G Vis post
    Får du først interesse for dette, så er det veldig fort gjort at dette blir en hobby som du bruker mye tid og penger på
    Det skal jeg tro på, for dette er noe man ser resultater av, og det er strengt tatt noe av det mest motiverende som finnes.

    Selv har jeg i hvert fall en bil som er så fin at den bør kunne bli skikkelig fin med litt slik behandling. Og andre som helt klart kunne trenge det...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  24. #423
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Ble veldig pent dette!
    forresten, kan jeg spørre om du har noen erfaringer med Meguiars produkter?
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  25. #424
    Registrerte brukere christer sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2012
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    324
    Antall takk

    Standard

    Vakkert!

  26. #425
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    452
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Ble veldig pent dette!
    forresten, kan jeg spørre om du har noen erfaringer med Meguiars produkter?
    Mye bra, mye dårlig. Slik som alt annet
    Les om det på www.detailersclub.no der står det veldig mye nyttig info om produkter og veiledning til hvordan dem skal brukes!
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

Side 17 av 46 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 27 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Martin.S og Øyvind.G sin Volvo 245
    By Martin.S in forum 200 -serien
    Svar: 142
    Siste post: 07/06/18, 20:35
  2. Svar: 367
    Siste post: 08/07/17, 00:12
  3. Øyvind.G Volvo 940LT 98 Solgt
    By Øyvind G in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 435
    Siste post: 14/01/15, 20:57
  4. Øyvind.G Volvo 244L 78 - SELGES
    By Øyvind G in forum 200 -serien
    Svar: 36
    Siste post: 06/07/14, 13:17
  5. 91 mod Volvo 240GL selges
    By Remi T in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 24/05/10, 13:09

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •