Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 20 av 176 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 70 120 ... SisteSiste
Viser resultater 476 til 500 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #476
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det håper jeg å.
    De nyeste moddene blir testet for fullt neste helg Da skal den tuktes HELE dagen.
    også kommer tante og onkel fra Kirkenes nedover en tur, og de har mast om tur. Så det skal de få hehe

    Braketten som satt mellom turbo og toppen var i 2mm evt 3mm (husker ikke helt). Nå har jeg laget ny brakett laget i 5mm

    Også er den ene luftnippelen fucka.. så jeg må få tak i en ny en før jeg kan prøve bilen igjen. Ikke at jeg har noen hast med det, men morro å få ting i orden.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. Takk Ola Moen takket for denne posten
  3. #477
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Eneste jeg har fått gjort er å lage ny avstiver mellom turbo og toppen.
    Drev å kløna det til så det tok litt lang tid :/
    Så da er det bare å vente ei helg eller tre med hardkjør på bane å sjekke om den nye holder

    Også kom det en kompis innom. Så vi ble stående å juge litt og tia går fort i godt selskap

    Bilde av den gamle


    Ny og gammel sammen


    Gammel på motor


    Ny på motor. Det er litt forskjell på de



    Også har jeg fått igjen kamdrevet mitt fra glassblåsing
    Sist endret av Zeeker; 16/02/12 kl 19:04 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #478
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Lookin' good

  5. #479
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    så hakket grovere ut den nye ja..

    Hva skal du gjøre med kamdrevet? lakke?

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  6. #480
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Ser fint ut dette
    Ensom V70 Turbo

  7. #481
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    så hakket grovere ut den nye ja..

    Hva skal du gjøre med kamdrevet? lakke?
    Så vidt jeg kan skjønne så er kamdrevet i Aluminium. Så jeg tenkte at det kan få være sånn.
    Eller har du noen forslag? hehe

    Fikk tak i en ny luftkobling her i går også. Så jeg må få satt på den sånn at jeg kan teste bilen litt i dag
    Også må jeg få sett litt på foringa som sitter i gaffelen nederst på girstanga for å se om jeg får den trangere Det sitter (det satt i hvertfall) en o-ring der. Så skal sjekke om den er der fortsatt, og evt ha på 1 til.
    Håper det evt kan hjelpe på at stanga ikke dirrer som %"#%""¤%.
    Det skjer så klart på 3000 rpm. og det er på 3000 rpm jeg ligger i 90. Så det midt i cruise-fart på E6'n
    Sist endret av Zeeker; 17/02/12 kl 07:19 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  8. #482
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    ja, går fint å ha det sånn..

    forslag jeg nei... å nei...

    du må jo ha det sånn blå-eloksert ell hva det heter, sånn som alle værstinga har..

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  9. #483
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Så vidt jeg kan skjønne så er kamdrevet i Aluminium. Så jeg tenkte at det kan få være sånn.
    Eller har du noen forslag? hehe

    Fikk tak i en ny luftkobling her i går også. Så jeg må få satt på den sånn at jeg kan teste bilen litt i dag
    Også må jeg få sett litt på foringa som sitter i gaffelen nederst på girstanga for å se om jeg får den trangere Det sitter (det satt i hvertfall) en o-ring der. Så skal sjekke om den er der fortsatt, og evt ha på 1 til.
    Håper det evt kan hjelpe på at stanga ikke dirrer som %"#%""¤%.
    Det skjer så klart på 3000 rpm. og det er på 3000 rpm jeg ligger i 90. Så det midt i cruise-fart på E6'n
    Vibrerar med meg også, såpass det gir ein nummer følelse å legge handa på girstanga, men så kjørte eg race-løpet og brukt POM i overføringa også
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  10. #484
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    ifølge kvinnfolka skal det bare være godt at det vibrerer litt..

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  11. Takk Tarell, Mr. Crepsley takket for denne posten
  12. #485
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Vibrerar med meg også, såpass det gir ein nummer følelse å legge handa på girstanga, men så kjørte eg race-løpet og brukt POM i overføringa også
    Nå må jeg spørra dumt men hva er POM ?
    At det vibrerer er en ting, men det blir såppas med resonans i stanga at den lager lyd :(
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  13. #486
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Nå må jeg spørra dumt men hva er POM ?
    At det vibrerer er en ting, men det blir såppas med resonans i stanga at den lager lyd :(
    Det er ein plastikk, muligens mest kjent under namnet Acetal: http://en.wikipedia.org/wiki/Polyoxymethylene

    Polyurethan hadde nok fungert bedre, men det var POM eg hadde for handa. Meinar far min har drive og brukt det foringar i maskiner til næringsmiddelindustrien.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. #487
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Så vidt jeg kan skjønne så er kamdrevet i Aluminium. Så jeg tenkte at det kan få være sånn.
    Eller har du noen forslag? hehe
    Kamdrevet burde egentlig vært eloksert/hardeloksert hvis det skal holde.

  15. #488
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Det er ein plastikk, muligens mest kjent under namnet Acetal: http://en.wikipedia.org/wiki/Polyoxymethylene

    Polyurethan hadde nok fungert bedre, men det var POM eg hadde for handa. Meinar far min har drive og brukt det foringar i maskiner til næringsmiddelindustrien.
    Okey. Jeg får se litt på det en dag. Jeg måtte ut med bilen en tur i dag Og det er fortsatt morro å kjøre.. merkelig. hehe


    Sitat Opprinnelig postet av Modalen Vis post
    Kamdrevet burde egentlig vært eloksert/hardeloksert hvis det skal holde.
    Så det vil si at jeg burde få på noe grunning og lakkert det?
    Vil det korrodere hvis det ikke blir hatt på noe?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #489
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Red face

    åssen syns du passformen på ajden røret er? tenkte på hvordan det er å komme til å få skrudd til grenrør til topp og turbo på grenrør.. og kommer du til og kan ta ut alle pluggene uten problemer?.. hvilken rørdim bruker du? :)

  17. #490
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av J.A.S Vis post
    åssen syns du passformen på ajden røret er? tenkte på hvordan det er å komme til å få skrudd til grenrør til topp og turbo på grenrør.. og kommer du til og kan ta ut alle pluggene uten problemer?.. hvilken rørdim bruker du?
    Røret jeg bestilte er 37mm. Jeg har "hørt" at 42mm er for digert, med mindre en skal ha annen veiv (2.5/2.7) og 16V topp. Dette mtp gasshastighet i røret. Men hva vet jeg? hehe.

    Det er noen minimods som må gjøres, men det er nesten ubetydelige ting motfor hva i gjør med bilene våre ellers
    Må slipe ned 1 eller flere muttere som er på undersiden av flensen. (inn mot flensen).
    Jeg har kappet av litt på alle pinneboltene på for at boltene ikke skal ta borti grenrøret (og da bandasjen) Jeg vet ikke hvor lange originale bolter er for jeg bytta ut mine når jeg renoverte toppen.
    Oljereturen kan være litt tricky å få "rett ned" slik at man får for lite helling, men ser ikke ut som at det er noe problem.
    Grenrøret er "stort" i fremkant slik at jeg har modifisert vannlangen som går fra radiator til pumpa. Rør 1 (tror jeg) tar nesten borti slangen slik den ligger originalt.
    Tilførselslangen til servopumpa ligger også tett oppunder grenrøret, men denne er bare å ta av og ta på undersiden av pumpehuset og opp på nippelen. Den ligger ellers på baksiden tror jeg.

    Jeg synes ikke noen av disse tingene er problematiske, fordi det er bare "små" modifikasjoner for å få plass til det. Og hva gjør man ikke for ett litt grommere rør. Extreme-røret til KL passer jo ikke i det hele tatt i en 2-serie
    Det er ikke sikkert en trenger å gjøre alt dette, men jeg prøver å unngå en del "senskader". Og jeg har ikke tenkt til å stå på Rudskogen å banne og sverte fordi jeg ikke gadd å gjøre om på noe som kunne gi meg problemer senere


    Det som er mest positivt med Ajden-grenrøret er at "proffer" sier at det er bra design og bra flow i det. Og at de hadde kjørt med dette kontra KL sitt eXtreme-rør. ( Da må det selvfølgelig bestilles med ekstern Wastegate og pulssplitt)
    Billig er det også. Hvis man tenker på folk som gir 10 000,- + for å få en annen motorbygger til å lage ett.

    Om du får ut pluggene kommer an på hvordan du lager eksosen, og om den er i 2,5" eller 3". Jeg klarer akkurat å få ut pluggene mine med DP montert hvis jeg bruker en forlenger som har skråskjært "flens" som du stikker i pluggpipa. Da får jeg akkurat nok vinkel til å skru på plugg 1 & 2. -> en sånn en her <--

    Når jeg skulle montere røret så skrudde jeg fast wastegate'n først i grenrøret fordi det er litt trangt der, men tror det skal gå an å skru den på etterpå å. Men føler ikke for å prøve
    Deretter er grenrøret skrudd i toppen.
    Modifiserte pluggkabelbeskyttere ble montert for å beskytte mot varme fra grenrøret - selv om det er bandasjert.
    Og deretter turboen.

    Jo mindre kompressorhus du har på turboen jo lettere er det å skru den fast. Jeg må ta av kompressorhuset og da er det får jeg akkurat skrudd på mutteren som er fremst nærmest toppen.
    Resten av skruene er "lette".

    Svarte jeg på alt? Eller skrev noe klønete? hehe.. let me know
    Sist endret av Zeeker; 25/08/12 kl 12:15 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. Takk Tarell takket for denne posten
  19. #491
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Har ikke du ett bra grenrør alt btw ?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  20. #492
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    Det var bra svart, Hehe joa, skal handle rør til en kompis derfor jeg er nysgjerrig

  21. #493
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    De får det til
    Ensom V70 Turbo

  22. #494
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    1.331
    Antall takk

    Standard

    Gromt detta^^ Takk for kjøreturen ista da
    Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
    Eks biler.

    1985 VW Golf 2. (Solgt)
    1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
    1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
    1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
    1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
    1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
    1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
    1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)

  23. #495
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 240racing Vis post
    Gromt detta^^ Takk for kjøreturen ista da
    Takk for handelen.

    Morro å kjøre litt
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  24. #496
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post

    Morro å kjøre litt
    så fremt staka'n holder.. hihi..

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  25. #497
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg syns det er ålreit å nappe i staken
    Helt til jeg ikke får lov lenger.



    Da ble det en nødrepp.



    Bytte av 230FT i bilen til Buster83


    Skruing med snæcks lett tilgjengelig
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #498
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Snæcks må tel B-S Hehe Stanga holdt ikke nå heller nei Du veit.. Det er stor forskjell på å runke, og rive av seg pikken Hehe
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  27. Takk Zeeker, turbomann takket for denne posten
  28. #499
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Snæcks må tel B-S Hehe Stanga holdt ikke nå heller nei Du veit.. Det er stor forskjell på å runke, og rive av seg pikken Hehe
    Jeg har sitti å tenkt leeeeenge på hvorfor den stanga knakk for det iriterer meg litt. Og jeg har kommet frem til at det er min egen skyld (igjen). Hvis jeg husker rett da :/

    Det skal også sies at jeg bruker redskapen skikkelig når jeg først bruker'n.. Puse rundt kan andre gjøre Holder det ikke så er det hjem å lage noe som gjør det.

    Når jeg lagde det nederste feste på stanga så var jeg ikke fornøyd med vinkelen den hadde og jeg ville ha den vinklet litt mere bakover.
    Jeg tror jeg rett og slett tok en spansk en og lagde ett snitt i stanga på baksiden, for så å bøye stange og sveise igjen. Jeg slipte ikke stanga noe mere slik at det var en V-form som jeg kunne legge sveisen i.
    Det jeg syns var så rart var at det var ett "rent" brudd i stanga og det ska ikke gå an, men det var da jeg begynte å tenke på hvordan jeg lagde shiten trinn for trinn.
    Så det er bare å ta ut stanga og slipe vekk sveisen jeg hadde på i går og gjøre det på nytt

    Jeg tror det har blitt ett "tomrom" inne i stanga og at jeg ikke har brukt når strøm på apparatet slik at det ikke har blitt skikkelig innbrenning og bare en overflatesveis uten spesiell bra holdbarhet :/
    Men det er nå bare det jeg tror..

    Sist endret av Zeeker; 05/04/12 kl 17:18 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  29. #500
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    vanskelig å få skikkelig gjennombrenning på sånt.
    Når er ikke jeg noe ekspert heller, men jeg ville prøvd å gjort slik:

    Lage en god skråfuge innover, og heller bygge opp fugen utover.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

Side 20 av 176 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 70 120 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •