Heldigvis har de pumpe her i Bergen![]()
Heldigvis har de pumpe her i Bergen![]()
Ensom V70 Turbo
De har pumpe i Drammen ogsåJeg har lekt med tanken om å lage til en B200 motor som går på E85, og som igrunn kun skal være billig i drift og momentsterk. Toppefekt over 4500Rpm osv i den sammenheng, er uvesentlig. kunne tenke meg en momenkurve som ligger høyest mellom 1200-4000Rpm. Rett og slett en sliter.
![]()
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Stutte kammer, masse plast og innsug på 40 cm... værsågod. Hvor sender jeg regninga?![]()
"Impossible? ...Nah. Just needs more development time."
Skriv fakturaen i snøen, så kommer sola og kvittererhehe
![]()
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Beng. Printeren er ræva, funker ikke på snø... :(
"Impossible? ...Nah. Just needs more development time."
Bruk verdens eldste blekk![]()
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Det er usynlig når det tørker..![]()
"Impossible? ...Nah. Just needs more development time."
Thats my point BjørnHehe
![]()
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
E85 er morro
Bare se på de som har bygget bilen til å gå på E85, går som fy
Godt eksempel,
Königsegg, på blyfri i statene har den 870Hk, blyfri her i Europa, 960Hk, på E85 1'005 Hk![]()
Ensom V70 Turbo
E85 er arti ja. Og lukten av avgasserne blir rett og slett himmelsk![]()
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Hallo!
Jeg har lyst til å "hobby" trimme B200-F`en i 360`n
Noen som har noen tips som jeg kan STARTE med, sånn lette triks for å få den litt gvassere?
Grenrør? Kam? Porte toppen?
Har litt lyst til å jazze den opp litt, men vet ikke helt hvor jeg skal starte uten om at det blir veldig dyrt!![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Hadde vel ikke startet med epoxyen uten tilgang til å teste litt hvor den skal sitte... heller startet med en noe friskere kam enn std. Volvo-uansett-type og begynt derfra..![]()
"Impossible? ...Nah. Just needs more development time."
Kjell.. Du kan gjøre som vi snakket om her om kvelden da vi satte inn VX kammen.
Noe annet jeg tenkte på på vei hjem, er om du evt hadde skiftet ut det sprutet som sitter der med et LH 2.4 system fra en 240. Er vel no sånn L-Jetronic greier som sitter der nå. Den Tenninga og bensinstyreenheten vil ikke væra så glad i at det blir gjort endringer på motoren ettersom den jobber ut fra mer faste verdier. LH 2.4 er ikke det mest optimale det heller, men det vil fungere endel bedre enn det som er der nå.
I den lille 360'n ville jeg faktisk vært mer drastisk, og skifta hele motoren til en 230F, LH 2.4 og K eller H kam. pynte litt på toppen, og øke til 11:1 i komp. Vil tippe 135-140Hk på veiv uten å sikte for høyt. Eller for dyrt. K- kam til en 1000 lapp, og en 230 F til et par lapper.
Sist endret av Ola Moen; 04/02/12 kl 21:51
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Hvordan går det med eksperimentene da?
Ensom V70 Turbo
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Kan godt tenkes at vi kan gå opp noe på halsinga om vi gjør som Bjørn foreslo... dvs slakker av kanalen littmen ikke for mye, vi skal jo ikke sveise inn bedre diffusor i veggene på kammeret på den første toppen, og da må man flytte mere av diffusoren litt lengre inn i kanalen
BTW lagt ut et bilde i tråden din Ola
![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Hvor høyt budsjett har du?
Som motor i en bruksbil/gatebil mener jeg at det er meningsløst og bortkastet å legge ut penger på å suge trimme en B200. Nesten uasett hva du gjør så vil all merkbar effektøkning av betydning skje på turtall fra 4000 o/min og oppover.
Jeg mener at hvis du ser på resultat/kr. så er det å bytte motorblokk til en B230 det som gir suverent best resultat og mest kjøre og eierglede.
Hvis du vil beholde den originale B200 blokken, da er det strokerveiv som gjelder.
Hei.
Bare en fundering..
Har en b230 med 16v topp, standard 2,3 volum og komp, glt kammer, b204 innsug, timos 4-2-1 trim grenrør.
Motorstyringen er også original b234 bokser (lh2.4)
Vil det ha noe for seg å gjøre som mange gjør med turbo motorene sine å øke til 3" spjeldhus og LMM og i tillegg øke dysestørrelsen prosentvis like mye?
MVH Frode
1978 Volvo 242 16v
Ville nesten tru det burde være positivtAkkurat samme som jeg har gjort selv faktisk
315cc dyser vil passe deg bra.
Ulempen er at det skal lite utslag til på spjeldet for å gi mer luft, så du må venne deg til at den vil oppføre seg litt annerledes enn før. jo større spjeldet blir, dess mindre trenger man å åpne det for å gi motoren det den vil ha av luft. Kan bli litt kjedelig i køkjøring og treg trafikk, og når man skal ta pent igang![]()
Sist endret av Ola Moen; 07/02/12 kl 01:04
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Hvordan villle dette påvirke effekten i forhold til kjørbarheten? Verdt det??
Regner med at oppsettet som sitter på motorn i dag ikke har så mye mer enn orginaleffekten på b234??
MVH Frode
1978 Volvo 242 16v
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt