Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  144
Side 27 av 65 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 37 ... SisteSiste
Viser resultater 651 til 675 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

  1. #651
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Heldigvis har de pumpe her i Bergen
    Ensom V70 Turbo

  2. #652
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    De har pumpe i Drammen også Jeg har lekt med tanken om å lage til en B200 motor som går på E85, og som igrunn kun skal være billig i drift og momentsterk. Toppefekt over 4500Rpm osv i den sammenheng, er uvesentlig. kunne tenke meg en momenkurve som ligger høyest mellom 1200-4000Rpm. Rett og slett en sliter.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  3. #653
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Stutte kammer, masse plast og innsug på 40 cm... værsågod. Hvor sender jeg regninga?
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  4. #654
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Skriv fakturaen i snøen, så kommer sola og kvitterer hehe
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  5. Takk Tarell takket for denne posten
  6. #655
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Beng. Printeren er ræva, funker ikke på snø... :(
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  7. Takk Ola Moen, Tarell takket for denne posten
  8. #656
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Bruk verdens eldste blekk
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  9. #657
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Det er usynlig når det tørker..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  10. #658
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Thats my point Bjørn Hehe
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  11. #659
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Stutte kammer, masse plast og innsug på 40 cm... værsågod. Hvor sender jeg regninga?
    Volkswagen automotive group? høres ut som en viss 4 sylindra 20v på 1,8L...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  12. #660
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    E85 er morro
    Bare se på de som har bygget bilen til å gå på E85, går som fy

    Godt eksempel,
    Königsegg, på blyfri i statene har den 870Hk, blyfri her i Europa, 960Hk, på E85 1'005 Hk
    Ensom V70 Turbo

  13. #661
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    E85 er arti ja. Og lukten av avgasserne blir rett og slett himmelsk
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  14. Takk Tarell takket for denne posten
  15. #662
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard

    Hallo!

    Jeg har lyst til å "hobby" trimme B200-F`en i 360`n

    Noen som har noen tips som jeg kan STARTE med, sånn lette triks for å få den litt gvassere?

    Grenrør? Kam? Porte toppen?

    Har litt lyst til å jazze den opp litt, men vet ikke helt hvor jeg skal starte uten om at det blir veldig dyrt!

  16. #663
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kjellt Vis post
    Hallo!

    Jeg har lyst til å "hobby" trimme B200-F`en i 360`n

    Noen som har noen tips som jeg kan STARTE med, sånn lette triks for å få den litt gvassere?

    Grenrør? Kam? Porte toppen?

    Har litt lyst til å jazze den opp litt, men vet ikke helt hvor jeg skal starte uten om at det blir veldig dyrt!
    Kjøp deg en skvett epoxy og krymp innsugskanalene og putt i en K-kam
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  17. #664
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Hadde vel ikke startet med epoxyen uten tilgang til å teste litt hvor den skal sitte... heller startet med en noe friskere kam enn std. Volvo-uansett-type og begynt derfra..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  18. #665
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Kjell.. Du kan gjøre som vi snakket om her om kvelden da vi satte inn VX kammen.
    Noe annet jeg tenkte på på vei hjem, er om du evt hadde skiftet ut det sprutet som sitter der med et LH 2.4 system fra en 240. Er vel no sånn L-Jetronic greier som sitter der nå. Den Tenninga og bensinstyreenheten vil ikke væra så glad i at det blir gjort endringer på motoren ettersom den jobber ut fra mer faste verdier. LH 2.4 er ikke det mest optimale det heller, men det vil fungere endel bedre enn det som er der nå.
    I den lille 360'n ville jeg faktisk vært mer drastisk, og skifta hele motoren til en 230F, LH 2.4 og K eller H kam. pynte litt på toppen, og øke til 11:1 i komp. Vil tippe 135-140Hk på veiv uten å sikte for høyt. Eller for dyrt. K- kam til en 1000 lapp, og en 230 F til et par lapper.
    Sist endret av Ola Moen; 04/02/12 kl 21:51
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  19. Takk Tarell takket for denne posten
  20. #666
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Hadde vel ikke startet med epoxyen uten tilgang til å teste litt hvor den skal sitte... heller startet med en noe friskere kam enn std. Volvo-uansett-type og begynt derfra..
    Helst litt bakom den stygge knekken.. i duren 45-50mm fra ventilen, sånn at amn også får en finere innerradie... sånn den er originalt er den GRUSOM men ja han bør kanskje vente litt til Je gog Ola holder på med noen eksperiment på akkurat dette
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  21. #667
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Hvordan går det med eksperimentene da?
    Ensom V70 Turbo

  22. #668
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tarell Vis post
    Hvordan går det med eksperimentene da?
    Det går litt framover Støpt silikonmaler av orginalkanaler, handlet inn varme og tempresistent epoxy, regnet litt på størelser her og der Ikke no lynraskt prosjekt, også er det hobby, og ikke heltidsjobb.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  23. Takk Njål Nilssen, Tarell takket for denne posten
  24. #669
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Det går litt framover Støpt silikonmaler av orginalkanaler, handlet inn varme og tempresistent epoxy, regnet litt på størelser her og der Ikke no lynraskt prosjekt, også er det hobby, og ikke heltidsjobb.
    Kan godt tenkes at vi kan gå opp noe på halsinga om vi gjør som Bjørn foreslo... dvs slakker av kanalen litt men ikke for mye, vi skal jo ikke sveise inn bedre diffusor i veggene på kammeret på den første toppen, og da må man flytte mere av diffusoren litt lengre inn i kanalen BTW lagt ut et bilde i tråden din Ola
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  25. Takk Ola Moen, Tarell takket for denne posten
  26. #670
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kjellt Vis post
    Hallo!

    Jeg har lyst til å "hobby" trimme B200-F`en i 360`n


    Noen som har noen tips som jeg kan STARTE med, sånn lette triks for å få den litt gvassere?
    Grenrør? Kam? Porte toppen?

    Har litt lyst til å jazze den opp litt, men vet ikke helt hvor jeg skal starte uten om at det blir veldig dyrt!
    Hvor høyt budsjett har du?
    Som motor i en bruksbil/gatebil mener jeg at det er meningsløst og bortkastet å legge ut penger på å suge trimme en B200. Nesten uasett hva du gjør så vil all merkbar effektøkning av betydning skje på turtall fra 4000 o/min og oppover.
    Jeg mener at hvis du ser på resultat/kr. så er det å bytte motorblokk til en B230 det som gir suverent best resultat og mest kjøre og eierglede.
    Hvis du vil beholde den originale B200 blokken, da er det strokerveiv som gjelder.

  27. #671
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hvor høyt budsjett har du?
    Som motor i en bruksbil/gatebil mener jeg at det er meningsløst og bortkastet å legge ut penger på å suge trimme en B200. Nesten uasett hva du gjør så vil all merkbar effektøkning av betydning skje på turtall fra 4000 o/min og oppover.
    Jeg mener at hvis du ser på resultat/kr. så er det å bytte motorblokk til en B230 det som gir suverent best resultat og mest kjøre og eierglede.
    Hvis du vil beholde den originale B200 blokken, da er det strokerveiv som gjelder.
    Som du sier, budsjettet bestemmer utrolig mye.
    Ensom V70 Turbo

  28. #672
    Registrerte brukere Foe sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Batnfjordsøra
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Hei.

    Bare en fundering..
    Har en b230 med 16v topp, standard 2,3 volum og komp, glt kammer, b204 innsug, timos 4-2-1 trim grenrør.
    Motorstyringen er også original b234 bokser (lh2.4)

    Vil det ha noe for seg å gjøre som mange gjør med turbo motorene sine å øke til 3" spjeldhus og LMM og i tillegg øke dysestørrelsen prosentvis like mye?

    MVH Frode
    1978 Volvo 242 16v

  29. #673
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Ville nesten tru det burde være positivt Akkurat samme som jeg har gjort selv faktisk 315cc dyser vil passe deg bra.
    Ulempen er at det skal lite utslag til på spjeldet for å gi mer luft, så du må venne deg til at den vil oppføre seg litt annerledes enn før. jo større spjeldet blir, dess mindre trenger man å åpne det for å gi motoren det den vil ha av luft. Kan bli litt kjedelig i køkjøring og treg trafikk, og når man skal ta pent igang
    Sist endret av Ola Moen; 07/02/12 kl 01:04
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  30. #674
    Registrerte brukere Foe sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Batnfjordsøra
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Hvordan villle dette påvirke effekten i forhold til kjørbarheten? Verdt det??
    Regner med at oppsettet som sitter på motorn i dag ikke har så mye mer enn orginaleffekten på b234??

    MVH Frode
    1978 Volvo 242 16v

  31. #675
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Foe Vis post
    Hvordan villle dette påvirke effekten i forhold til kjørbarheten? Verdt det??
    Regner med at oppsettet som sitter på motorn i dag ikke har så mye mer enn orginaleffekten på b234??

    MVH Frode
    Er du heldig får du noen hk mere type 1 eller 2 elns... Dog responsen blir morsommere Det som faktisk ville gitt en forandring er nye kammer... De gjør MYE...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  32. Takk Tarell takket for denne posten
Side 27 av 65 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 37 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •