Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
Er det verkeleg ein bil som er verdt og begynne på?
Det er det me driv og lurer på. hadde eg hatt ein verkstad med mykje utstyr hadde det jo vore greit, men eg har berre eit dårleg sveiseapparat utan gass, eg er ikkje spesielt flink til å sveisa heller og har ingen garasje. So det er vel eigentleg ikkje det

Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
Her var det mye snadder Men alt kan fikses.
Det gjelder bare å vrenge hjernen dit hen at det vil ta litt tid og at det blir mye banning.
Av og til når det er mye å gjøre klarer ikke hjernen å tenke hva som må gjøres først og hvor lang tid ting tar. Da blir det bare kaos i hode og en gir opp før man har begynt. Det er ikke sikkert alt tar så lang tid som man tror, men det er en effekt av at det er mye å gjøre og da tar ting kjeeeeeeempelang tid.
Noe jeg pleier å gjøre når det blir mye å gjøre er å skrive "To do" liste og bare begynne på toppen. Da har du sortert bitte litt og det er litt lettere å gå på
Eks. (Når du har fått satt opp liste så ser du hva som må gjøres og kan tenke deg til hvor lang tid hver enkelt jobb tar, og da har du noe å forholde deg til. Ikke bare at det tar 4 uker før noe kan kalles bil igjen)
- Skifte gulv forran venstre side
- Tette hull ved kanal forran hjul venstre side bak
- Tette "sprekk" ventre hjulkasse venstre side bak

Stå på
Detta blir nok brukbart uansett hva du gjør
Der har du mange gode poeng, og det me driv med no er jo i grunn å leita etter ting å skriva på den lista Men so dukka det opp so mykje rust at me må først finna ut om det er verdt å fiksa eller om det kjem til å ta so long tid at det ikkje er verdt det. Når/viss karrosseriet bjynnar å bli brukbart med tida er jo resten berre kosearbeid og ikkje minst utruleg lererikt.

Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
enig der altså. hadde jo vært moro å reddet en 240 fra bosset, men denne vil kreve MYE tid og tålmod
Ja, eg er redd det kjem til å kreva litt for mykje tid:( Men han ser jo sopass fin ut at det liksom blir for gale å hiva han og ja. Viss han blir fiksa kjem det meste til å bli gjort på "min" jallamekk-måte sånn som eg gjorde på 242en med golvet. På den vart det ganske vellykka so viss me gjer det med denne kan det nok gå an å ha billig bil nåken år Men det kjem til å bli mykje arbeid likavel. Men sett vekk i frå bakskjermane og venstre kanalen er det jo ikkje so håplaust. Hjulbrønnane skal m,e no endeleg klara å skifta på eit vis og golv har eg no fiksa hør so det kvir eg meg ikkje på.
Det er jo som du seier veldig kjekt å få han til å vara nåken år til. Og det er jo ikkje nåke det hastar å bli ferdig med. So me bjynnar ikkje å lappa sammen nåke før me har full kontroll på kor gale det er, og kanskje ikkje då heller...