Er nok uorginale, de orginale på 98 mod er jo v90 lamper. Derav, de har ikke bulen inn nede ved refleksen.
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Viste ikke at 98 kom med V90 baklamper jeg. Da er de nok byttet ut ja.
(Prøvde å slette dette innligget, men det gikk ikke)
Sist endret av Øyvind G; 20/01/12 kl 15:49
Viste ikke at 98 kom med V90 baklamper jeg. Da er de nok byttet ut ja.
Tok noen bilder av bilen idag.
Passerte 699000 km igår.
![]()
Pent pent!
Vi må snart ha 700000 talls jubileum![]()
Var jo ikke stort med snø der! På tide å finne fram den skikkelige volvo'n nå![]()
Henrik Hassel
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Ja nå våres det Øyvind![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Vinteren har ikke startet i Vestfold enda. Rare greier det der.
Skiftet plugger på denne igår.
Begynte også på en innvendig rens.
Interiør rens:
Fikk jo ikke tatt denne innvendig når jeg holdt på med korrigeringa av denne, så jeg oppdaterer denne tråden med litt innvendig rens.
Siden bilen er ibruk dagelig for tida, så fikk jeg bare tatt gulvteppet, plastdeksler, pedaler på fører side.
For å gjøre dette skikkelig, så demonterte jeg setet og div deksler for å komme ordentlig til.
Planen var å hovedsakelig få gulv, gulvteppe og plast detaljer rundt setet på venstre side i bilen rent i denne omgang.
Utstyr som ble brukt:
- Foma 1150
- Div børster, koster og MF
- Trykk kanne med vann
Produkter:
- VP Interior
- VP Protectant
- VP SFC
Kamera:
- Canon EOS 550D
- Canon EF 50mm f/1.4 USM
- Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
Tok noen bilder av hvordan det så ut etter setet var demontert. Er jo ikke ekstremt møkkete egentlig iforhold til alderen på bilen, men litt er det jo.
Først ble gulv å tepper støvesuget (tørt). Fikk vekk en god del av den groveste møkka som bla. blader grus.
På noen av bildene brukte jeg blits (pleier ikke gjøre dette). Tror ikke jeg kommer til å gjøre dette neste gang pga jeg føler dette ødela noen av bildene mine.
Så var det bare å sette igang med selve rensen.
Fremgangsmåte:
- Spraye på VP Interior
- Børste grundig
- Spraye på rikelig med vann
- Suge opp vann, såpe og møkk med Foma 1150
På de stedene det var verst måtte jeg gå over flere ganger.
Fant ut at det kom ganske mye møkk ut av teppe hvis jeg sprayet på kun vann og sugde dette opp i flere omganger (lett å se nå som jeg har gjennomsiktig munnstykke)
Selve gulvet der det ikke var teppet ble vasket med VP Interior og børste for så å bli tørket med pappir og MF (så godt det lot seg gjøre)
Etter dette så det slik ut:
Plast ble vasket med VP Interior og behandlet med VP Protectant.
Oppi sugeren ser vannet slik ut (Sølevann!)
Etter jeg hadde hellt ut vannet var det fortsatt endel sand som lå igjen i bunn.
Tok også noen etter/ferdig bilder. Her er alt montert igjen. Plast, matte og pedaler fikk VP Protectant. Setet har jeg ikke gjort annet med enn å rengjøre skinnene. Sprayet på VP SFC, spylte med vann og blåste de rene med trykkluft. Setene skal taes skikkelig ved en senere anledning.
Da er det bare resten igjen da :P
Skal få tatt andre siden, taktrekket og setene så fort det lar seg gjøre.
Denne jobben gikk det ca 4 timer på.
Sist endret av Øyvind G; 18/01/12 kl 17:58
Ble veldig bra ØyvindFin fint arbeid!
Pent som alltid![]()
Henrik Hassel
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Takk for det Hassel. Greit å få det skikkelig rent innvendig i bilen også![]()
Vasket og vokset 940 idag. Denne gangen brukte jeg Mirage. Spent på hvor lenge den varer.
Prewash:
- OPW 1:20
- Prickbort
Felger:
- Bilberry
I bøtta:
- SG Körsbär
- Chenille mitt
Tørk:
- CG miracle dryer
- VP Giant Plush
Voks:
- SV Mirage
- VP Smooth Applicator Pad
- Engros Microfiber fra Nanolotus
Tok noen etterbilder:
Har også hatt problemer med at det blir vått på teppet på fører siden (foran). Fant ut her om dagen at det var sprekk i matta mi. Denne sprekken ble limt og teppet ble suget tørt med Foma 1150.
Passerte 700 000 istad
![]()
Nesten innkjørt nå![]()
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Hvordan kake skal vi ha på verkstedet i morgen da? Sjokolade![]()
Kake på verkstedet hver fredag eller?
Henrik Hassel
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Så koslig da!
På finne fram et sliten fat å sette det direkte på panseret å dra det litt frem å tilbake for å lake noen peeeene riper![]()
Henrik Hassel
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Sjokokaka fra Rimi 1000 knulla i munn! Jeg stemmer for den. Gleder meg til å leke i verkstaden i morgen. Jeg har tapt et veddemål og skylder Martin.S verkstedmat, men jeg er blakk... Så han må sulte.![]()
Tok en tur på jobben å vasket bilen. Var rimelig møkkete nå. Nydelig å vaske nyvokset bil. Rå beading og sheeting. Litt lettere å tørke bilen når LSP er i orden.
Prewash:
- Surfex 1:40
Felger:
- Bilberry
I bøtta:
- SmartWax Carwash
- Chenille mitt
Tørk:
- CG miracle dryer
- VP Giant Plush
- Eurow Waffle Weave Microfibre (til ruter)
![]()
Innsiden av dører ble vasket med ONR og tørket med MF