Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  445
Side 49 av 110 FørstFørst ... 39 47 48 49 50 51 59 99 ... SisteSiste
Viser resultater 1.201 til 1.225 av 2732

Tråd: Daniel V: Volvo 855 T-5

  1. #1201

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Godt arbeid!
    Ta masse bilder, for dette vil jeg se mer av!
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  2. #1202
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.262
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Bunndelen blir i utgangspunktet som den er. Skal ta opp å se over litt her og der, og bytte noe småtteri. Men den ser ut til å ha klart seg veldig bra, så misstenker at noen har vært der før meg.
    Skal du ikke bytte råder for mulighet til å lade stort???

    Hadde vel vært likegreit hvis du skal på bane og ha litt mer trykk vel??
    Sist endret av Daniel V; 09/01/12 kl 22:31 Begrunnelse: Fikset quoten.

  3. #1203
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fulloggal Vis post
    Godt arbeid!
    Ta masse bilder, for dette vil jeg se mer av!
    Takk for det Kommer masse bilder nu straks

    Sitat Opprinnelig postet av Petter Vis post
    Skal du ikke bytte råder for mulighet til å lade stort???

    Hadde vel vært likegreit hvis du skal på bane og ha litt mer trykk vel??
    Lade stort og lade stort. Var egentlig ikke planen å pushe denne så mye på bane. Hadde jo vært moro å teste, men har et annet motorprosjekt i tankene etterhvert Kan jo ikke gi seg til våren å si seg ferdig med bilen
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  4. #1204
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Da er vi klare for litt bilder vel?

    I morgen blir toppen og ventilene levert hos Einar Flakk til sliping. Han sliper alle ventilene og ventilsetene slik at alt blirr 100%.

    I dag var det å ta ut ventiler og tetninger som var jobben


    En spe start:




    Eksosventilene var ganske gromsete kan man vel si






    Etter litt sliping og rengjøring kunne man se stor forskjell:




    Innsugsventilene hadde det noe bedre:




    Brukte en miniskrustikke for å holde ventilene under rengjøringen:






    Så begynte det å komme seg litt:


    Innsugsventil etter rengjøring:






    Vi fortsetter bortover:





    Vi rengjør:


    Så var vi ferdig med alle 20: Viktig å ha system på alt












    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  5. Takk V70wangen takket for denne posten
  6. #1205

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    For et plukk!
    Håper ikke jeg dummer meg nå, men skal du bytte shimsene til kammen nå som du har det ute? De er vel litt slitt etter et par mil på veien?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  7. #1206
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fulloggal Vis post
    For et plukk!
    Håper ikke jeg dummer meg nå, men skal du bytte shimsene til kammen nå som du har det ute? De er vel litt slitt etter et par mil på veien?
    Dummer deg ikke ut, for det var planen det
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  8. #1207

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Hvordan vet du hvor store shims du må ha? Hva skal klaringen være?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  9. #1208
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fulloggal Vis post
    Hvordan vet du hvor store shims du må ha? Hva skal klaringen være?
    Einar Flakk fikser det sammen med ventilene. Han har holdt på med sånt i 40 år, så lar han gjøre det.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  10. #1209
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Så var det den fantastiske bolten da.

    Den ble en større overraskelse enn forventet. Bare denne gangen en positiv.

    Verktøyet som ble brukt:


    Begynte med å finne senteret i den delen som stod igjen, og borret et 5mm hull:


    Når vi begynte å borre gikk bolten nedover av seg selv. Da var det bare å finne frem en lang torx og banke den ned og skru bolten ut:



    Voila! Alle gjenger og alt inntakt
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  11. #1210

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Strålende!
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  12. #1211
    Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Innlegg
    694
    Antall takk

    Standard

    lekent dette Daniel. som jeg skulle gjort det selv
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

  13. #1212
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Solskinnshistorie det der Daniel
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  14. #1213
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fulloggal Vis post
    Strålende!
    Sitat Opprinnelig postet av Tonytic Vis post
    lekent dette Daniel. som jeg skulle gjort det selv
    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Solskinnshistorie det der Daniel
    Jepp, kan ikke si annet enn at det var en fantastisk flaks Nesten så jeg ble litt skuffet, da jeg hadde brukt mye tid på å tenke på hvordan vi skulle få den ut
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  15. #1214
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    ikke dårlig å få den ut nei

    nei får se på blokka mi om jeg får den ut på lignende måte. 1 cm lang bit som sitt att hos meg tror jeg.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  16. #1215
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Da står det stille til i morgen igjen gitt. Venter på deler igjen Har brukt dagen på å skru på en kamerat på skolen her sin V70N som han hentet i stad. Klarte å omvende han fra Opel til Volvo. Han meldte seg straks inn i klubben og kjøpte et sett med skiltplater også. En flott dag.

    Det som gjør at det ikke skjer stort på min for øyeblikket er at jeg venter på toppen min som kommer fra fresing i morgen. Det blir knall.

    Fikk også tilbake turboen i går. Det var saker:

    Alt på innsiden er nytt, så dette blir bra.



    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  17. #1216
    Registrerte brukere Moslet sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Asker
    Innlegg
    586
    Antall takk

    Standard

    Elsker arbeidet dit Daniel! Du er et forbilde for meg når det gjeller å gjøre ting grundig:P Fortsett å stå på, jeg følger med
    XX antall Volvo'er
    www.mosletbil.no (VOLVO DELER)

  18. #1217
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moslet Vis post
    Elsker arbeidet dit Daniel! Du er et forbilde for meg når det gjeller å gjøre ting grundig:P Fortsett å stå på, jeg følger med
    Tusen takk for det, Andreas! Veldig hyggelig å høre Må jo gjøre ting ordentlig når man først er i gang.

    Bunndelen for forresten ikke stå ifred alikevel. Blir bytte av stempelringer og honing i løpet av uken

    Fikk tilbake toppen og ventilene i dag. Bilde følger senere i dag!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  19. #1218
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    414
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Tusen takk for det, Andreas! Veldig hyggelig å høre Må jo gjøre ting ordentlig når man først er i gang.

    Bunndelen for forresten ikke stå ifred alikevel. Blir bytte av stempelringer og honing i løpet av uken

    Fikk tilbake toppen og ventilene i dag. Bilde følger senere i dag!

    Topp innsatts !

    Likte din avgjørelse om å gå igjennom bunndelen !
    Har stusset litt på alt arbeidet du har lagt i å plukke ut motor, gå igjennom topp, shine alt utvendig osv,
    men ikke se over ringer, lager, pakkninger m.m i blokka..
    Blir litt som å gå inn på badet sur og svett, kle av seg for så å droppe dusjinga, og bare ta på seg reine klær...
    Litt tvilsomt resultat under den blanke/reine fasaden liksom..

    Nå blir motorarbeidene skikkelig gjennomført både utv. og innv. !

  20. #1219
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo Vis post
    Topp innsatts !

    Likte din avgjørelse om å gå igjennom bunndelen !
    Har stusset litt på alt arbeidet du har lagt i å plukke ut motor, gå igjennom topp, shine alt utvendig osv,
    men ikke se over ringer, lager, pakkninger m.m i blokka..
    Blir litt som å gå inn på badet sur og svett, kle av seg for så å droppe dusjinga, og bare ta på seg reine klær...
    Litt tvilsomt resultat under den blanke/reine fasaden liksom..

    Nå blir motorarbeidene skikkelig gjennomført både utv. og innv. !
    Hehe, ser den.

    Grunnen til at jeg egentlig tenkte å la det være er det at jeg vet at det er gjort for noen år siden, men når jeg ser nå synes jeg ikke det er gjort tilfredsstillende. Da er det like greit å bytte stempelfjærer og hone opp sylinderne også. Kommer til å bli en fin motor dette tror jeg
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  21. #1220
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Bilder av toppen som er kommet tilbake. Kammene kommer etterpå

    Ferdig frest eksosventil:



    Nyfreste ventilseter:



    Nyfrest innsugsventil:



    Vil si alt ble perfekt. Regner med jeg er ferdig med toppen i løpet av mandag. Da vil den sannsynligvis være ferdig lakkert, og montert med nye ventiltetninger osv. Tror det blir veldig bra.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  22. #1221
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Blir det glassblåsing ? Eller gjør du den ren på andre måter ?
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  23. #1222
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke korrosjon på toppen, så den blir tatt med fint
    P1
    200 tenker jeg. Hvis det ikke blir bra nok blir det glassblåsing ja. Blokka skal blåses når utstyret er tilbake på plass igjen.

    Kom en pakke i dag også:





    Så da er det som må til i monteringssprosessen klart
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  24. #1223
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sikkert en n00b-spørsmål men; Vil fresingen av toppen gi mer krutt, eller er det mer for å få "oppfrisket" toppen til mer original ytelse?
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  25. #1224
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    482
    Antall takk

    Standard

    Missunner deg arbeidet ditt. Håper jeg kan gi 850R motoren samme behandling i framtiden. Den turboen du har der? Er den orginal bytteturbo?

  26. #1225
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Sikkert en n00b-spørsmål men; Vil fresingen av toppen gi mer krutt, eller er det mer for å få "oppfrisket" toppen til mer original ytelse?
    Det er mest for at det skal bli 100% tett mellom ventil og ventilsete. Jo tettere det er der, jo bedre ytelse. Du kutter egentlig bare svinne av at motorens elding.

    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth D Vis post
    Missunner deg arbeidet ditt. Håper jeg kan gi 850R motoren samme behandling i framtiden. Den turboen du har der? Er den orginal bytteturbo?
    Takk for det Kenneth. Det er originalturboen. Sendte den inn til en bekjent av læreren min, og han byttet alt som var inni der + eksoshus. Så den er jo så godt som ny. Fant ut at dette sparte meg for 7 000,-.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Side 49 av 110 FørstFørst ... 39 47 48 49 50 51 59 99 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Daniel V: Volvo 343 DLS 81' Solgt!
    By Daniel V in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 406
    Siste post: 21/02/17, 20:32
  2. Daniel V: Volvo S80 -99 - Solgt!
    By Daniel V in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 930
    Siste post: 15/01/16, 00:42
  3. Daniel V: Volvo 240 GLE!
    By Daniel V in forum 200 -serien
    Svar: 841
    Siste post: 02/06/13, 18:10

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •