Ikke ta dette som kverulering, men B19/21/23 motorene har flate stempeltopper. med unntak av ET motorene.
B230E har også flate stempeltopper. Nå henviser jeg til de jeg har åpnet og inspisert. Jeg har skrudd opp og sammen igjen omtrent samtlige standard rødmotorer som er levert i 100-200-700 serien. med unntak av B17 (B19 med kortere slag) og B204E. De som har en dome, eller et søkk i stemplene såvidt jeg kan huske, er i hovedsak B230 motorene med unntak av E-versjonen, og turbomotorene
Batland:
Nå husker jeg ikke så godt hvordan V6 motorene til Ford er lenger. Det er sikkert 6-7 år siden jeg hadde opp en sånn 2.9 for å skifte topp-pakninger

Men joda. et par av V6'ene fungerer jo. 2.4 og 2.9 klarer vel avgasskravene, men syns de til gjengjeld går som ei bøtte møkk i forhold til slagvolum og oppgitt effekt.
Et par V6 jeg har hatt i Granada'ene som har fungert. 2.8l PRC med 38/38 Weber, Wolf-topper, 2x 2-1 grenrør. Jeg aner ikke hva slags kamaksel det var, eller hva annet som var blitt med den motoren, men har aldri kjørt noe Ford V6 motor som har gått tilsvarende godt. Fantes ikke en orginal Granada 2.8i heromkring som holdt følge med den. En kompis kjørte med en orginal 204Hk Cosworth-firer i en Granada, og den hadde også store problemer med å henge på den gamle forgassermotoren. Godt gikk den

Den var det aldri noe tull med, unntatt at dysene på sidene av gasser'n måtte skrus ut iblant da den begynte å jage på tomgang. Det er vel den eneste Ford-motoren jeg med hånda på hjertet kan si har imponert meg med holdbarhet.

Har den motoren stående på låven hos fatter'n enda, og kunne tenke meg å gi den en overhaling og sette den i Consul'n når jeg får tid og lyst