Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  144
Side 25 av 65 FørstFørst ... 15 23 24 25 26 27 35 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 625 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

  1. #601
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Ja 166 Hk er det vel de har fått ut på de orginalmotorene.
    De VOC bilene er artig å kjøre med rett utveksling vel og merke. liker godt 3.73 og 3.91 utvekslingene. 4.30 utveksling og AW71 kasse er fin til bilcross.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  2. #602
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    BTW...

    De siste av K-jet motorene hadde vel "digital" tenning? iaffal en viss form for styrt tennkurve (annet en sentrifugal og vakuum)
    Det var vel stort sett samme type tenning på de fleste typer med K-Jet. B21E/B23E. Vakum, vekter, og VR- i fordeler. B230E hadde EZK med Hallgiver sånn som B230A. Var ikke noe styrt tenningskurve på K-jet såvidt jeg vet. Om ikke på motorer for andre markeder da.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  3. #603
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    230e i 740 hadde hvertfall hallgiver å hele pakka på tenninga.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  4. #604
    Registrerte brukere A.B Boss sin avatar
    Medlem siden
    20. okt. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    124
    Antall takk

    Standard

    kanskje jeg skulle lete frem min b23e da, den er gådd 550k og stått de siste 6 årene, så er kanskje moden for overhaling
    -96 Volvo 940 B230FK
    -87 Volvo 245 B230K
    -86 Volvo 244 B230K
    -84 Volvo 245 B21A
    -69 Volvo Amazon 121 B20

  5. #605
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.B Boss Vis post
    kanskje jeg skulle lete frem min b23e da, den er gådd 550k og stått de siste 6 årene, så er kanskje moden for overhaling
    Det er en god idé og hvis budsjettet tillater SPM sine 142 mm råder og veiv omslipt til 85 mm slag, så vil sluttresultatet overraske de fleste.

  6. #606
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Ja 166 Hk er det vel de har fått ut på de orginalmotorene.
    De VOC bilene er artig å kjøre med rett utveksling vel og merke. liker godt 3.73 og 3.91 utvekslingene. 4.30 utveksling og AW71 kasse er fin til bilcross.
    Det tror jeg på.

  7. #607
    Registrerte brukere Arne94 sin avatar
    Medlem siden
    05. okt. 2011
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    916
    Antall takk

    Standard

    Har en B230FB som jeg synes er død, motoren har 531 topp og VX/VX3 kam
    Forslag til å få litt mere futt i den?
    ¤ 1998 Grønn Volvo V70 2,3 Turbo
    ¤ 1991 Sølv Volvo 945 D24TIC * Solgt
    ¤ 1991 Rød Volvo 245 B230F GL * Solgt
    ¤ 1995 Blå Volvo 945 Turbo Ombygg * Solgt | ¤ 1991 Hvit Volvo 745 230F
    ¤ 1989 Rød Volvo 245 230F GLE * Solgt | ¤ 1987 Hvit Volvo 744 230K GL *Solgt

  8. #608
    Registrerte brukere A.B Boss sin avatar
    Medlem siden
    20. okt. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    124
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er en god idé og hvis budsjettet tillater SPM sine 142 mm råder og veiv omslipt til 85 mm slag, så vil sluttresultatet overraske de fleste.
    regner med det er såpass med slitekant at det er lite lurt å få lengre slaglengde uten å borre først, evt. fått tak i ei annen blokk
    -96 Volvo 940 B230FK
    -87 Volvo 245 B230K
    -86 Volvo 244 B230K
    -84 Volvo 245 B21A
    -69 Volvo Amazon 121 B20

  9. #609
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Arne94 Vis post
    Har en B230FB som jeg synes er død, motoren har 531 topp og VX/VX3 kam
    Forslag til å få litt mere futt i den?
    K-kam, planfrese topp 1.4 mm, finpusse kanaler. Nye tenningsdeler og filtre hjelper gjerne litt.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  10. #610
    Registrerte brukere Arne94 sin avatar
    Medlem siden
    05. okt. 2011
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    916
    Antall takk

    Standard

    Hvordan er svinghjulene på FB? Hadde det utgjort mye og byttet til enkeltmasse svinghjul?
    K-kam og planfresing + pussing av kanaler er veldig aktuellt.
    ¤ 1998 Grønn Volvo V70 2,3 Turbo
    ¤ 1991 Sølv Volvo 945 D24TIC * Solgt
    ¤ 1991 Rød Volvo 245 B230F GL * Solgt
    ¤ 1995 Blå Volvo 945 Turbo Ombygg * Solgt | ¤ 1991 Hvit Volvo 745 230F
    ¤ 1989 Rød Volvo 245 230F GLE * Solgt | ¤ 1987 Hvit Volvo 744 230K GL *Solgt

  11. #611
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Du har vel en 940, og om du ikke har M90 kasse har du enkelmassesvinghjul fra før.

    Men om du har M90 har du dobbelmasse ja, og om du merker noe gjør du sikkert, men enkelmassehjulet veier jo 12,5kg(!) det også + trykkplate, så noen vanvittig forskjell blir det nok ikke.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  12. #612
    Registrerte brukere Arne94 sin avatar
    Medlem siden
    05. okt. 2011
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    916
    Antall takk

    Standard

    Har 940 GL med B230FB og M47 kasse
    Er det noen lettere svinghjul å få tak i? og er det verdt og bytte?
    ¤ 1998 Grønn Volvo V70 2,3 Turbo
    ¤ 1991 Sølv Volvo 945 D24TIC * Solgt
    ¤ 1991 Rød Volvo 245 B230F GL * Solgt
    ¤ 1995 Blå Volvo 945 Turbo Ombygg * Solgt | ¤ 1991 Hvit Volvo 745 230F
    ¤ 1989 Rød Volvo 245 230F GLE * Solgt | ¤ 1987 Hvit Volvo 744 230K GL *Solgt

  13. #613
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Da har du enkelmasse ja.

    Joda, det finnes da dem som selger lettere svinghjul, men problemet er tellehullene rundt ved siden av startkransen som du er avhengig av med LH2.4, er ikke mange som leverer svinghjul som maskinerer dem.

    Under tips og triks ligger det en guide fra en som har tatt et "skjelettsvinghjul" og sveist på telleringen fra en flexplate fra automat, men du har også svinghjulene som er nevnt her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=svinghjul

    Disse er helt nye i skikkelig stål, og ikke støpejern som de originale er laget av, og her får du dem maskinert med tellering.

    Du får følge linken til turbobricksforumet i tråden om du er interessert i et, og høre om han har solgt alle eller om han har fler liggende.

    Jeg får mitt laget for BMW trykkplate, den som heter TP-618. Men han kan lage det for de fleste populære trykkplater.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  14. #614
    Registrerte brukere Arne94 sin avatar
    Medlem siden
    05. okt. 2011
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    916
    Antall takk

    Standard

    Hvis det allerede er enkeltmasse svinghjul på FB'n så er vel Planing, porting og kambytte aktuellt.
    ¤ 1998 Grønn Volvo V70 2,3 Turbo
    ¤ 1991 Sølv Volvo 945 D24TIC * Solgt
    ¤ 1991 Rød Volvo 245 B230F GL * Solgt
    ¤ 1995 Blå Volvo 945 Turbo Ombygg * Solgt | ¤ 1991 Hvit Volvo 745 230F
    ¤ 1989 Rød Volvo 245 230F GLE * Solgt | ¤ 1987 Hvit Volvo 744 230K GL *Solgt

  15. #615
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    skal sette i en b23e motor fra 240 gle i 740en min, hva bør jeg gjøre for å få litt mer futt i den? har 2,5 eksos og sportsluftfilter(jalla, kjøpt på ebay.. kan jeg bruke opp igjen noe fra min forrige motor, en b230a ? eller skal jeg sette over deler fra b23e motoren og bygge opp a motoren?
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  16. #616
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Bruk B23E'n som den er i første omgang. Om den kommer fra en 240 GLE, så sitter det "sannsynligvis" A-kam og 398 topp på den. Skift til K-kammen.
    Bruk orginale luftfilteret isteden for jallafilteret.
    Bruk svinghjulet til B23E'n også. ikke det fra B230A motoren. Det er 3 kg tyngre.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  17. #617
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    da må jeg sikkert skaffe ett nytt svinghjul, for b23e motoren hadde automatkasse, og jeg har manuell i min bil.
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  18. #618
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Jepp. Passer fra B19/21/23 motorer. tar mye av brodden på E motoren med det store svinghjulet.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  19. #619
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. aug. 2010
    Sted
    Valdres
    Innlegg
    176
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ellingsøyern Vis post
    da må jeg sikkert skaffe ett nytt svinghjul, for b23e motoren hadde automatkasse, og jeg har manuell i min bil.
    Har letta svinghjul om det er interesse for det.
    Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

  20. #620
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    pris? kan det fraktes?
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  21. #621
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Mer turtallsvillig motor ja.
    Men man taper jo dreiemoment med lettet svnghjul..............
    Hårfin balanse det der
    Ensom V70 Turbo

  22. #622
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tarell Vis post
    Mer turtallsvillig motor ja.
    Men man taper jo dreiemoment med lettet svnghjul..............
    Hårfin balanse det der
    VIKTIG Å FÅ MED!!!:

    Mindre moment ved statisk turtall ja så lenge motoren ikke har tenningsoverlapp. MINDRE moment ved akselerasjon med tungt svinghjul... Dessuten det inneholder ikke SÅ mye energi... nok energi til å drive motoren den tiden det tar fra du er er på rødstreken, slipper gassen og tråkker inn clutchen, til den er på tomgang igjen Og det tar ikke så himla lang tid

    er ikke BARE pga respons race-biler ikke har svinghjul på et 1/2 tonn

    Tunge svinghjul er BARE til for bestemor, så ikke hun skal kvele bilen i hvert bidige kryss...dessuten hva har man ikke tomgangsventil for? Det holder at det er akkuratt nok masse til å glatte ut kraftpulsene på biler med lite overlapp og dryle stempla gjennom komp. takta i samem tilfelle. Ergo trenger egentlig ikke 5 cyl. og oppover svinghjul sånnsett Kjekt for å få litt mere stabil tomgang. 3.5kg + clutch = total mase på 7,5kg holder i ukevis på sekseren
    Sist endret av Njål Nilssen; 19/01/12 kl 18:39
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  23. Takk Tarell takket for denne posten
  24. #623
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Sant så sant flyfaen, men kan slå begge veier det der, må ikke være for lett heller
    Ensom V70 Turbo

  25. #624
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tarell Vis post
    Sant så sant flyfaen, men kan slå begge veier det der, må ikke være for lett heller
    Bør være akkuratt tungt nok til å ha litt overskudd ved tomgang på 750rpm
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  26. Takk Tarell takket for denne posten
  27. #625
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Bør være akkuratt tungt nok til å ha litt overskudd ved tomgang på 750rpm
    Akkurat
    Ensom V70 Turbo

Side 25 av 65 FørstFørst ... 15 23 24 25 26 27 35 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •