Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #9
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    1. Presis.
    2. Det stemmer.
    3. Absolutt IKKE. ALT blir bedre med trangere squish og enkelte bilfabrikanter har selv blitt tvunget til å gå denne veien.
    Eks.
    Selv om Ford V6 er en gammel motor med støpejernstopper så klarte likevel 2,9 motoren å henge med på katalysatorkrav og 95 blyfri bensin til tross for 9,0:1 i komp.
    På disse motorene stikker stemplene forbausende langt over blokken og pga at de har turtallsperre på 5750 o/min så er squishklaringen hyggelige 0,7 mm.
    Egentlig imponert over deg nå

    Trang squish er et must ja... men ikke så trang at gassene ikke rekker å rømme ut glippa... jo større området som er "squishet" er jo større må nødvendigvis glippa bli... for trang så rekker ikke gassene å rømem ut før det bygger seg trykk og temp nok til at gassene detonerer i squish-glippa

    LITE problem på en hvilken som helst rødblokka da... siden alle originalstempler stempler er søkk i... så kun i praksis den ringen som danner ytterkanen av stempelet som danner squishområde (der kammeret er like flatt som resten av toppen) så ikke store området egentlig... kan vel fint gå det til en 0,5mm om man er sikker på at råden ikke strekekr seg og at stempla ikke "bikker" ...

    Hvorfor skulle en "høy" komp være dårlig for avgass? Ser ikke helt hvordan ei forbrenning som forlater sylinderen mer komplett forbrennt, skulle være værre enn ei hvor mesteparten brenner i eksosen under lavere trykk? En grunn til (gamle) Wankelens horrible avgass er nettopp at forbrenninga fortsetter nesten like mye i eksosen som i kammeret... på den nye "renesis" motoren unngikk Mazda det med å øke kompresjon, og nye eksosporter som utnytta forbrenninga INNI motoren lengre...
    Sist endret av Njål Nilssen; 08/01/12 kl 15:10
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •