Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 13 av 176 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 23 63 113 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 325 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #301
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Eg er litt pessimist her no, og tippar på det du ikkje kjem til å klare så bra tider på autoslalom med dette oppsettet, som du gjorde med 13cen.
    Er nok dessverre litt enig. Så jeg er spent på tidene til sommeren.
    Jeg har stort sett kjørt SS2 og der blir det enda værre, for der er det tønne midt på strekka.
    SS1 er fordel stor turbo mtp hastighet, så det blir morro å prøve
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #302
    Registrerte brukere longnose sin avatar
    Medlem siden
    22. jan. 2010
    Sted
    Vest agder/ søgne
    Innlegg
    206
    Antall takk

    Standard

    jeg som har misforstått eller var det en svenske du handla zf kassa av ? hvem er dette, evnt hvor mye gav du ?
    -Toyota Hiace 97 (Bruksbil)
    Volvo 240 86
    Volvo 75 242 Turbo

  3. #303
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av longnose Vis post
    jeg som har misforstått eller var det en svenske du handla zf kassa av ? hvem er dette, evnt hvor mye gav du ?
    Det stemmer at kassa kommer fra Sverige.
    Jeg kjøpte den på LMR
    Til den nette sum av = 6695,- SEK
    + Urtrampningslager till BMW = 598,- SEK
    + 6-pucka lamell 1695,- SEK
    + frakt
    + evt MVA
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #304
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Dette prosjektet liker jeg
    spennende!
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  5. #305
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ekren Vis post
    Dette prosjektet liker jeg
    spennende!
    Jo takk det samme
    Har du solgt bilen din btw?
    Sist endret av Zeeker; 05/01/12 kl 04:43
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. #306
    Registrerte brukere longnose sin avatar
    Medlem siden
    22. jan. 2010
    Sted
    Vest agder/ søgne
    Innlegg
    206
    Antall takk

    Standard

    Er det den 6pucka BMW lamell du handla da ? Den som er 240mm?
    Tusen takk foresten
    -Toyota Hiace 97 (Bruksbil)
    Volvo 240 86
    Volvo 75 242 Turbo

  7. #307
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Girkassa må dessverre vente litt, for nå er det montering av MS3X som står for tur
    Her er et lite bilde av montering så langt.

    Fin montering

    Har just bestilt meg MS2-Extra med litt ekstra stash som jeg skal montere, kommer til å "kopiere" layouten din litt.

    Bra prosjektet du har

  8. #308
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av longnose Vis post
    Er det den 6pucka BMW lamell du handla da ? Den som er 240mm?
    Tusen takk foresten
    Det er den 6-pucka sinteren ja
    Jeg kjøpte 228mm

    Vet ikke hva slags motor som kjører med 240mm jeg. Er det hvitmotorer og den gamle 6'ern (B30) ?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #309
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    240mm er dobbelmasse.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  10. #310
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    Fin montering

    Har just bestilt meg MS2-Extra med litt ekstra stash som jeg skal montere, kommer til å "kopiere" layouten din litt.

    Bra prosjektet du har
    Her er det bare å kopiere

    Har du bestilt MS'n enda? bygge selv eller ferdig bygd?
    Hva slags funksjoner har du bestilt med?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  11. #311
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    240mm er dobbelmasse.
    Okey
    Men hva med hvitmotorer ? eller er det flere størrelser der å?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  12. #312
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Finns begge typer til hvitblokk og. Trur jeg hvertfall.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  13. #313
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Her er det bare å kopiere

    Har du bestilt MS'n enda? bygge selv eller ferdig bygd?
    Hva slags funksjoner har du bestilt med?


    Har bestilt MS2-Extra ferdig loddet og testet med ett basemap. Bestilt i fra http://www.extraEFI.co.uk
    Phil som jobber der har lang erfaring, så er det er veldig god support og svarer så og si mail hele døgnet, har skrevet ut alle manualer som han har skrevet
    så jeg har noe å kose meg med til pakken kommer manualene er bra skrevet, selv jeg skjønner dem. :P Første gang jeg prøver meg på "datasprut" så jeg kommer også sikkert til å lage prosjekt tråd også
    Har en Volvo 242 1976 mod. med FK maskin og 531 topp jeg og

    uansett så har jeg bestilt med:

    WastedSpark (skal kjøre 36-1 trigger og Ford coilpack)
    innebygd USB
    400kpa Map
    mulighet for skifting mellom 2 sett med bensin/tenningsmap via en bryter.
    Launch control/flatshift
    viftestyring

    + 2,5m meter merka ledningsnett, div. kontakter, VE sensor, vann og lufttemp sensor
    Sist endret av bakterius; 05/01/12 kl 16:46 Begrunnelse: Ikke den smarteste kniven i skuffa desverre, skriver en del feil

  14. #314
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det blir snadder
    Kan jeg spørre hvorfor MS2X kontra MS3X ?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  15. #315
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Det blir snadder
    Kan jeg spørre hvorfor MS2X kontra MS3X ?
    Skreiv det kanskje litt teit, er ikke noe ekspansjon kort i den, veit ikke helt hvorfor jeg skreiv det slik :P
    Men har det ekstra stashet som jeg kan tenke meg
    Se begrunnelse for at jeg redigerte forige post :P

  16. #316
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hehe.. Det går bra
    Men var det prisen som gjorde at du ville ha MS2 kontra MS3? eller var det noe annet?
    Sist endret av Zeeker; 05/01/12 kl 17:31 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  17. #317
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard Mini-update 05.01.2012

    Godt nyttår til alle btw Håper det blir mye bilkjøring og at alle vognene rundt om i det ganske land holder

    Har gjort noe i det siste:
    - Malt ferdig travers, spakstell, brakett til girkassa
    - Forlenget armen på clutchpumpa - så får vi se om det holder senere i dag. jeg må få hjelp til å lufte litt
    - Laget ny girstang med "hurtigfeste" slik at det er lett å bytte den hvis jeg lager meg flere lengder.

    Det går fortsatt sakte fremover, men det går fremover Så det er fortsatt håp.

    Når jeg satte i girkassa i går og skulle skru fast clutchpumpa så merka jeg at armen på pumpa ikke var akkurat kjempelang. Pumpa gikk lett inn i hullet sitt uten motstand, og det er ikke bra mtp at den skal dytte på clutchgaffelen.
    Så jeg tok tommestokken og målte litt og tenkte at 3 cm lengre stang burde være brukbart. Så tenkt så gjort.
    Jeg venter bare på en kompis som kan komme å tråkke litt på pedalen til meg sånn at jeg får luftet clutchen og sjekket at den frier helt ut når det clutches (ellers er det ut med pumpa igjen og forlenge enda mer)

    Før jeg har skrudd kassa helt fast med alt av bolter så måtte jeg teste girstanga og hva slags vinkel den har hadde.
    Den var litt for langt bak, så den måtte rettes opp bitte litt og merket av den var litt vell kort. - En kompis av meg hadde tatt av "ytterhylsa" på stanga slik at det var kun innmaten som sto igjen.
    Samtidig så var den korte stanga litt stusselig der den sto, så det måtte gjøres noe med.
    Jeg var oppe hos en annen kompis og måtte glane litt på hvordan girstanga var laget på TKO-kassa hans og der fant jeg en smart ide
    Nå er girstanga meget lang, så får vi se om det er brukbart å kjøre med både langs veien og på bane. Er den for lang så lager jeg bare en kortere en.
    Eneste jeg ikke har funnet ut enda er hva jeg skal ha på toppen. Jeg har tenkt på en sånn svart knott som sitter på alle bordbein på gamle kjøkkenbord hvis dere skjønner hva jeg mener. Problemet er å finne en butikk som selger sånt.
    Eller er det noen andre fornuftige ideer?

    Det er bare å beklage crapy bilder, men kameraet mitt har tatt kvelden så mobilbilder får duge



    Dette er braketten som skal sitte på girkassa


    Et sinnsykt dårlig bilde, men det viser spakstell og et lufterør jeg lagde. Det var bare ett hull oppå kassa, og jeg regner meg at det er lufting, men jeg syns det var teit at det sto "åpent" så jeg lagde et rør som går litt nedover



    Det måtte jo kappes litt før man kunne skjøte






    Ferdig på plass. Her har jeg brukt originalrør og borret opp en ny nippel (m10x1) evt se litt før i tråden.


    Den er litt stusselig der den står for seg selv :/


    Jeg måtte prøve med ei jekkstang først for å se om det var noe håp, eller om det var en idiotist ide.


    Fant ei anna stang og kappet den til ønsket lengde og bare tredde den over den originale stanga


    Klemming av røret i ene enden for å laget feste


    Flattjernet som skal brukes. Tegnet opp og klar til kapping






    Flattjernet som er sveist i nedre del av girstanga ble gjenget opp i M8


    Ferdig "laget" og skrudd fast.


    På baksia blir boltene låst med ekstra mutter.


    Prøving av stanga




    Førermiljø er viktig for min del så det ble prøvesitting og testing før jeg var førnøyd
    Dette er i fri


    1. gir


    Revers


    Sånn den ble.
    Sist endret av Zeeker; 25/10/12 kl 20:38 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #318
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Hehe.. Det går bra
    Men var det prisen som gjorde at du ville ha MS2 kontra MS3? eller var det noe annet?
    Hadde først tenkt å kjøpe MS3/MS3X men Phil på ExtraEFI mente MS3/MS3X ikke var nødvendig for mitt bruk, og at jeg heller kunne få modda MS2 med USB osv. for en "mye" billigere penge en å kjøpe MS3/MS3X. Dette svarte han etter jeg hadde sendt han en lang mail med masse sprøsmål og om hva jeg hadde tenkt å kjøre slags tenning osv.
    Prisforskjellen er CA. med eller uten X. 1000/1500,- NOK dyrere en MS2. Betalte ca. 5200,- NOK. for MS2 Ferdig og testa i benk, med alt ekstra stashet, følere osv. ink. frakt. Syns det var helt greit


    Nice jobb du har gjort med modifiseringa av Getrag montering
    Er også spent på hvor lenge kassa mi holder (M47) :P Hehe.

  19. #319
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut dette du har mange fine patenter på ting

  20. #320
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    Hadde først tenkt å kjøpe MS3/MS3X men Phil på ExtraEFI mente MS3/MS3X ikke var nødvendig for mitt bruk, og at jeg heller kunne få modda MS2 med USB osv. for en "mye" billigere penge en å kjøpe MS3/MS3X. Dette svarte han etter jeg hadde sendt han en lang mail med masse sprøsmål og om hva jeg hadde tenkt å kjøre slags tenning osv.
    Prisforskjellen er CA. med eller uten X. 1000/1500,- NOK dyrere en MS2. Betalte ca. 5200,- NOK. for MS2 Ferdig og testa i benk, med alt ekstra stashet, følere osv. ink. frakt. Syns det var helt greit


    Nice jobb du har gjort med modifiseringa av Getrag montering
    Er også spent på hvor lenge kassa mi holder (M47) :P Hehe.
    Det spørs hvordan du girer hehe
    Megasquirt'n blir nok bra skal du se.

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Ser bra ut dette du har mange fine patenter på ting
    Det er morro å lage ting selv
    Jeg tenkte jeg skulle kjøpe den Selholmspaken til 2000,- men mye artigere å lage selv
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  21. #321
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Da ble det litt pusling i dag å.
    Røret som går fra clutchpumpa og ned til slavesylinderen ble fiksa i dag. Til den nette sum av 29,90 Kr.
    Original slave har M12x1 mens ZF'n har M10x1
    Som flere påpekte over her så finnes ikke M12x1 omtrent hos noen. Og jeg var ikke så lysten på å betale nesten 500 pessetasser for ny slange akkurat nå.
    Så jeg satt å surfa litt inne på Race-Tema sine sider og fant ut at de selger jo nipler med M10x1
    Så jeg kjøpte ei pakke med sånne og modifiserte den litt og vips så var det løst. (Tror jeg. For jeg har jo ikke sjekket om det er tett enda da kassa ligger på benken)

    Innvendig hull i nippelen var 5mm og røret som er nederst (etter gummien) var litt over 6mm.
    Nippelen ble borret opp med 6,5mm og tredd inn på røret.
    Også lånte jeg bremserør-verktøy av min bror og lagde ny flens på røret og prøveskrudde nippelen med rør i slavesylinderen.
    Det virker som at det ble brukbart.
    Så da sparte jeg de kronene
    Nippelen er selvfølgelig pusset pen og ren original Volvo til venstre og ZF på røret til høyre.
    Jaggu sa jeg smør...
    Flensen jeg lagde selv til clutchpumpa er ikke tett :( Også klarer ikke verktøyet jeg har å lagd ny riktig flens som blir tett.
    Også er røret av stål virker det som, for det former seg ikke i hullet som ett kobberrør gjør.
    Som regel hvis flensen ikke er 100% som vil den forme seg helt greit når man skrur igjen nippelen.
    Så da er det å jakte på nipler og slange som en helt i mårra.

    "Ikke hør på andre som har en vettu løsning.. Tro på deg selv" hehe
    Sist endret av Zeeker; 16/02/12 kl 18:25 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #322
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Neida, vært for mye på fylla i helgene.. Blir straks mere og se av den

    Tøff girstang, må lage meg en som går ut gjennom takluka jeg da
    Sist endret av Ekren; 06/01/12 kl 02:21
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  23. #323
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ekren Vis post
    Neida, vært for mye på fylla i helga.. Blir straks mere og se av den
    Okey. Bare så at det sto Solgt på en 242 -78 i signaturen din
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  24. #324
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ekren Vis post
    Tøff girstang, må lage meg en som går ut gjennom takluka jeg da
    Det må være litt girstang.
    Så får jeg se om det er noe særlig å gire med Kan hende det er ett lite hæl_ette for alt jeg vet
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #325
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    Liker girstanga. Det som er litt "gøy" med ZF er jo att man slipper den revers sperra. Er vel mye av di 2000 som går bort i en selholm spak! Blir mye mer sjel over der hele med mye heimlaga parts

Side 13 av 176 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 23 63 113 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •