Det er jo so få av dei at det er ikkje godt å sei, det er sikkert mange meiningar om det, nåken meinar det er ein veldig spesiell bil som må takast vare på og er verdt 200000 kr og nåken kallar det kanskje ein gammal dritbil.
Det er jo so få av dei at det er ikkje godt å sei, det er sikkert mange meiningar om det, nåken meinar det er ein veldig spesiell bil som må takast vare på og er verdt 200000 kr og nåken kallar det kanskje ein gammal dritbil.
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Audi A4 B8 Quattro 11`
VW Transporter 4-Motion 10`
Suzuki Bandit 600 97`
Polaris Sportsman 500 11`
X-Volvo V70 T5 97`
X-Volvo V50 2.0 R-Design 09`
264TE er en slik bil som var lagd for at statsledere skulle ha noe å vise seg fram i. Så da sier det seg selv at markedet blir litt begrenset...
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Volvo 144 74-modell. såg ganske fin ut med berre ein eigar. http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=32088337
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Høyre bakskjerm ser ut som om den har 5kg sparkel under lakken, over hjulbua. Ser at bilen har vært "rustsveisa", sikkert bare lagt ny hjulbue utenpå den gamle, og sparkla opp til midjelista. Høyre bakdør har ganske heftig bulk, høyre forskjerm har bulk oppå. Venstre bakskjerm har bulk. Bagasjelokket har oppoverbulker, i tillegg til at det er skjevt (sikkert vært pressa igjen med fullt av ting i bagasjen). Alt dette er mulig å fikse, men synes kanskje den var litt dyr mtp. diverse skavanker.
Denna så pen ut gått litt langt men billig til 2005 å være
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=32099872
Å? Eg las nåke ein plass ein gong om at 200-serien frå 75 t.o.m. 77 rusta meir enn dei nyare på grunn av nåke med lakken eller kva det var. Kanskje 74-modellen av 100-serien og var sånn?
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Ja, tror det. På 74-modellen kan det ha kommet en endret lakkeringsprosess eller noe slikt som hadde betydning for rustbestandigheten, og som i løpet av få år viste seg å være betraktlig dårligere enn den skulle ha vært (og dårligere enn hva som hadde vært før). Det var nok en svenske jeg plukket det opp fra, som mente at det kunne sees på de bilene som var igjen i markedet/trafikken. En del år siden, selvfølgelig, for vi må nok godt ned på 90-tallet for at det skulle ha vært særlig mange 140er igjen i vanlig bruk. Jeg har også lest at Volvo utførte mye delvis omlakkering på garanti på slutten av 70-tallet. Dette må da ha vært først og fremst en del 70-tallsmodeller av 240-serien og sikkert også siste år (1974) av 140. Så fikk de nok til betraktelig bedre rustbeskyttelse fra fabrikk igjen fra ca 1979-80, tenker jeg.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
78 trudde eg men det kan henda eg tar feil. Eg trur det var ein an lakkeringsmetode som du seier ja.
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Ja, jeg skal ikke si nøyaktig årstall for sikkert. I en versjon har jeg nok hørt at 78 var med blant de "dårlige", sikkert en annen gang at det ble orden på sakene fra omtrent 1980. Kan jo også ha vært en gradvis forbedring rundt den tiden, for alt jeg vet. Men en eller annen gammel "insider" ville kanskje kunne fortelle oss det, hvis det gikk et skarpt skille på noe tidspunkt? Kunne være kjekt å vite, selv om det egentlig i praksis spiller liten rolle i dag, så mange år etter. De fleste 70-tallsbilene er skrotet, og deriblant stort sett de som ble mest rustne tidlig, får vi tro.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Meget pen 240 SE. Håper denne for ett verdig liv videre
http://www.finn.no/finn/car/used/vie...nkode=32110505
![]()
1988 740 Turbo 1983 760 GLE 1995 850 T-5R
1998 V90 Ambulanse 1988 760 GLE 1986 760 Turbo
1991 960
Ja denne såg strøken ut jaDet er jo veldig mange av dessa prakteksemplara som har automatgir men denne hadde faktisk manuell
No skulle eg hatt 60000 kroner og ein stor garasje
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Den har jo tydeligvis blitt vasket og pusset for anledningen - men hvis bildene ikke lyver, er dette en svært bra bil, og med en så lav km-stand er prisen ikke i nærheten av å være urimelig. Sikkert et bra kjøp - men selv synes jeg ikke at jeg kan prioritere flere 93-modeller nå.![]()
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Enda en såkalt T-5R:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=32015390
Den er ombygd. Den har jo originalt 226HK og kom uten R-fanger. Greit nok at den er ombygget, men fortsatt ingen R!
Hva skjer med at alle skal legge ut sånt om dagen?![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Det må være en smittsom R-juksesykdom denne høsten/vinteren.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4