Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 8 av 176 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #176
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    blir morro å se hva det bor inn ettervert da. finnes mye kammer å velge i ja, ikke lett.. km-cams, gruppe a t5 kam, STS (jens gustavsson), kg2t er vel noe av det som er populært..

  2. Takk Zeeker takket for denne posten
  3. #177
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard mini-update

    Driver å pusler med noen småting og har så vidt begynt å montere sammen igjen. Bilen har fått stå i ro litt væl lenge egentlig, men gidder ikke å skru når lysta ikke er der, men den begynner sånn smått å komme for fullt tilbake nå
    Alt som var satt sammen er plukket fra hverandre da dette kun var under tilpassing av deler.

    Det som har skjedd siden sist:
    - Byttet begge simringene forran på motor (Det var ikke pakningen til pakkboksen som jeg trodde)
    - Byttet servopumpe
    - Byttet servotannstang
    - Tapet tilførsel til servopumpa
    - Lakkert lykterammene (De platene som lykta sitter skrudd i) De skråveggene måtte det skjæres ganske mye i for å få plass til intercooleren.
    - Lakkert fremsiden av intercooleren svart.
    - Tilpasset varmeskjoldene som beskytter pluggkablene. Disse fungerer ikke mot varme fra DP da denne sitter ganske høyt nå, men vil ta unna mye varme fra grenrøret, og der SKAL det blir varmt
    - Fant ut at det jeg har kjøpt av skjøtehylser til retureolja fra turboen tar borti flensen på grenrøret så jeg må på Tess igjen og kjøpe ett annet skjøterør. Evt kappe det jeg har og skjøte seg selv. Hvis det er vanlig stål

    Intercooleren er grunnet med syregrunning og lakkert matt svart.
    Grunnen til at jeg vil ha den svart er at det lyser IC lang vei. Synes selv det ser penere ut når man ikke ser den.

    Det så litt mørkt ut for å få brukt varmeskjoldene, men etter litt sliping så passet de perfekt igjen
    Jeg vet det er mange som sliter med å skjerme pluggkablene nok, og jeg må vel tape kablene mine jeg å, men dette hjelper i hvertfall litt.
    Skjoldet på plugg 1 er litt Tard og jeg vet ikke hvorfor. Jeg får se om jeg får bryti det på plass, ellers så får det sitte sånn.























    Her ser du hvordan den er orginal kontra en som er modifisert litt.











    Denne biten her må byttes i en lengere en (Blå pil). Skjøtehylsa (gul pil) er for tjukk og tar borti flensen på grenrøret :(
    Sist endret av Zeeker; 01/12/11 kl 19:20 Begrunnelse: noe kluss med URL'er
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #178
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Artige patenter her ja

  5. #179
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Liker arbeidet!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  6. #180
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Kva har du lakka intercooleren med? Du må ha ei veldig porøs maling på slikt, eller så endar du med å redusere kjøleffekta.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  7. #181
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    har vel bare brukt sprayboks.. den er jo pisstynn, så skulle ikke tro det reduserer så mye?

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  8. #182
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    har vel bare brukt sprayboks.. den er jo pisstynn, så skulle ikke tro det reduserer så mye?
    Er ein grunn til at det fins eigen radiator-lakk
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  9. #183
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg har brukt vanlig lakk på boks ja.
    Har ikke hørt om at det finnes egen lakk til sånt jeg :/ Men det kan vel ikke ødelgge for altfor mange par grader?
    Jeg tenkte jeg skulle teste til sommeren ved å snu intercooleren for den er bare lakkert i fronten, så da får jeg svar

    Jeg leste frem og tilbake på diverse forum og folk er både for og imot om den i det hele tatt mister kjøling ved å påføre grunning/lakk.
    Jeg har trua Og jeg vil heller miste litt kjøleeffekt og ha usynlig kjøler
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. #184
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Gasolin har i det minste ein radiatorlakk: http://www.gasolin.no/index.php?main...products_id=83
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  11. #185
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    da lærte jeg jaggu noe nytt i dag og..

    men her er noe vi bør satse på ravna....

    Sist endret av buster83; 01/12/11 kl 16:15

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  12. #186
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hehe.. det spørs.
    Omsær så sprøyter du, så står jeg med vannet. Det ser lettest ut (hvis det er vann da,, noe det sikkert itte er)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  13. #187
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått handla litt til. Og håper det er stopp i handlinga snart :/

    Jeg kjøpte ett lengre skjøtestykke i dag, men den ble altfor lang så klart.
    Så da var det bare frem vinkelsliperen og modifisere litt til det passet
    Det nye røret var 12 cm mot det lille på 6 cm, og det ble for langt slik at returslangen nesten gikk rett i rammevangen. Og det kan vi jo ikke ha noe av.
    Så da ble sånn at jeg kappet og forlenget de lille røret slik at det ble 9 cm omtrent. Da ble slangen flyttet litt opp og jeg fikk vridd litt på senteret på turboen slik at det ble en bedre vinkel ned mot returrøret som står i blokka.


    Har også fått tak i de siste delene til luftstyringa av wastegate'n. Det siste som manglet er den delen som skal sitte på kompressorhuset på turboen. (Tror det er komplett nå)












    Litt dårlig bilde, men slangen kommer for langt ned. Dette er med 12 cm umodifisert skjøterør


    Slik ble den etter litt modding. Returslangen skal selvfølgelig ha en annen vinkel enn å peke rett mot gulvet, men fikk ikke strekt den dit den skulle være uten å måtte kappe den



    Her er den delen som skal sitte i kompressordelen på turboen


    T-skjøten, den ene 90-graderen og den rette skal sitte på trykkregulatoren. Også sitter det 2 90-gradere på wastegate'n, men det kan jeg komme tilbake til.
    Sist endret av Zeeker; 01/12/11 kl 20:01
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #188
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ser du har vært på tess å handla ja
    bare moro dette jo!!

  15. #189
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det er moro når ting går etter planen, hehe.
    Noen har bestemt at planen min er for dårlig, også tar alt mye lenger tid enn jeg tror så ting tar ting dessverre.
    Men begynner å se lyset i tunnelen nå
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #190
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Luftniplene kommer ifra Tess, men det første jeg kjøpte av rør til oljeretur kommer ifra en lokal konkurrent av Tess.
    Den lange skjøten kjøpte jeg hos en rørlegger. (Den hadde ikke Tess)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  17. #191
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da var nattens skru-økt over, og klokka er 04.12
    I natt har jeg sjekket at jeg fikk skrudd alle boltene som holder turboen fast og at jeg fikk skrudd på oljeretur-røret etterpå. Der er det sinnssykt trangt og på returrøret måtte jeg kaste vekk de vanlige 6-kantskruene og finne meg noe umbrako-skruer.
    Kompressorhuset måtte av for å komme til på den ene bolten på flensen både på turboen og oljerøret. Det jeg ikke har sjekka er om jeg får på igjen alle de små boltene som holder kompressorhuset mens turboen sitter på grenrøret, men det regner jeg med at går bra

    Ellers har jeg laget et lite stag til turboen. Det er for at pinneboltene til grenrøret ikke skal bære alle vekta. Jeg vet ikke hvor tungt grenrøret er, men turboen veier 10 KG + DP, wastegate, så det er litt kilo som henger ut fra motoren. Staget er bare en flattjernbit som går fra senteret på turboen om inn på toppen.

    Jeg har også laget et feste nederst på Dp'n som er skrudd i girkassa og som jeg håper er med å bærer litt vekt, men tror kanskje at vinkelen til staget ble litt for bratt.
    Det hjelper i hvertfall til at DP'n ikke henger helt fritt, og at eksos videre ikke henger i turboen.
    Jeg dreit meg ut på en ting, og det er at det ene skrufestet ble pekende nedover :( og dvs at det er omtrent det laveste punktet på eksosen/bilen. Jeg får se hvor mye det plager meg i mårra, noe jeg tror er en del :(

    Jeg kan sikkert få tatt litt bedre bilder av opphenget nederst på DP'n litt senere og etter at det er lakkert

    Også ser jeg at skjøten mellom DP og resten av eksosen er så som så, men det er fordi jeg har laget ett feste rett i bakkant av bildet som holder midtrøret oppe mens jeg skrur på eksosen og det bitte litt for kort. Så det ser litt tard ut akkurat nå. hehe







    Ser det ikke så godt, men det er ei klemme rundt eksosen som jeg har sveist og forsterket et flattjern i
    Sist endret av Zeeker; 02/12/11 kl 04:22 Begrunnelse: la til litt tekst :)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #192
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Mye førnurlige løsninger her ja ^^ Liker det at du er veldi lik med der, lager det meste sjelv og prøver oss frem

    Følger med i stillheten
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  19. #193
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Her må det bygges sjøl. Har ikke penger til å sette det bort. (Det hadde blitt dyrt)
    Men så er jo bygginga halve moroa. Og det er ofte jeg ligger å tenker etter at jeg har lagt meg på hvordan jeg skal løse ditten og datten. Jeg syns det er litt av sjarmen at folk lager ting selv
    Men når man er utstyrt med sveiseapparat, 2 vinkelslipere, en drill, 10 skjæmme borr og ei fil så er det ikke mye man får til, men det er da litt. hehe
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  20. #194
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Syns du er flink eg ^^

    Likte specielt løsningen med eksos oppheng og di tingerne du oppdatert nettopp^^
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  21. #195
    Registrerte brukere Holmen2211 sin avatar
    Medlem siden
    07. aug. 2010
    Sted
    Skogbygda, Nes
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    det her ser jo sikkelig bra ut keep up the good work!!
    95mod Nissan 200SX S14A
    95mod 940LT


    JAG GASAR TILLS DET RASAR

  22. #196
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Fikk ikke gjort så mye i går.
    Jeg drev å kuka med oljereturen aldri så lenge :( Også ble det antagelig ikke bra heller
    Jeg syns den har for lite vinkel og er usikker på om olja vil renne fritt ned i motoren igjen.
    Har på en måte lyst til å gjøre om og så sveist inn en sving på oljereturrøret fra turboen sånn at røret svingen bakover mot torpedoen mye før, men usikker på om det er noe lett da jeg ikke har noen sånn bøyer.
    Kjøpte også litt olje motoren skal få bade i


    Hva tror folket om vinkelen?





    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  23. #197
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ser jo ikke så galt ut Kan jo teste den da hvis du tar den av i bunnen å holder den cirka som den skal stå å kjinner opp oljetrykk å ser om det kommer noe gjennom der. Tror ikke jeg hadde så veldig mye mer vinkel på min, fikk en rørlegger kompis til å bøye til ett rør rundt grenrøret også en slange bit i bunnen, å han mente det ikke kom til å bli noe problem med fallet Hva er det du har teipet rundt med forresten?

  24. #198
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det "burde" jo være nok, for det er jo helling der, men jeg har aldri sett på flow'n på oljereturen noen gang.
    Det er kjett om turboen ikke blir kvitt olja også.. derfor jeg er litt skeptisk

    Tape'n er varmeavisene. Det er sølvpapir med lim på den ene siden egentlig.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #199
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Tror det skal gå bra, min så slik ut å den funka:

    Bare si ifra hvis jeg skal fjerne bildet fra tråden din

    Ja har brukt noe av det samme selv, brukte en alu tape som var veldig grei
    På oljereturen min satte jeg på en pyrojacket over slangen i etterkant.

  26. #200
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Husk at lagerhuset på turboen skal ligge på +\- 5 grader helling for lengst levetid =) ( I følge Garrett)

Side 8 av 176 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •