har lyst på truetrack selv! men har lyst på sveisa sperre fram til jeg får råd til truetrack, men er litt usikker på om jeg skal ha sveisa sperre etter som at jeg kjører i parkeringshus hværdag når jeg skal på jobb -.-
har lyst på truetrack selv! men har lyst på sveisa sperre fram til jeg får råd til truetrack, men er litt usikker på om jeg skal ha sveisa sperre etter som at jeg kjører i parkeringshus hværdag når jeg skal på jobb -.-
å du blir vant til det også skal du se
Fikk problemer i parkeringshuset på Strømmen storsenter, ved innkjøringa nærmest stasjon.
Oppover gitt det såvidt i yttersving og mye gass, nedover så brøyt den så fælt at jeg måtte gi gass for å få den til å trille nedover. Stoppa av seg selv om jeg slapp gassen...
For ikke-kjente så er dette ei opp og nedkjøring av spiraltypen som går over 5 (?) plan
- HvedingN
- 09' V70 R-design, 2.4D P*
- 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
- 89' 745GLT B234F
- 81' 343GLS B234F
Får ha en spylevesketank med olje som spruter på innerhjulet da. Men nei faen hell.. Si ifra når du skal sveise HvedingN. Jeg joiner!
95` Volvo 945 B230FB
99` Toyota Hilux
96` Volvo 855 2.5 10v
Negative ting med sveist er som nevnt tidligere her at det blir mer slitasje på dekk, foringer og sånne ting, pluss at bilen får lyst til å understyre litt mer. Ikke er det lovlig heller mens det positive er litt bedre fremkommelighet på vinteren, garantert at man ikke får en "aha-opplevelse" når man sladder fra side til side - og plutselig så sperrer det ikke mer (kjedelig, og kan by på magestikkende situasjoner godt oppi 4.gir f.eks.), svært morsomt, og nevnte jeg at det er jævlig moro med noe som sperrer skikkelig på vinterføre? kan blir kjett i lengden på sommerføre, blir ikke bedre hvis man har påkostet clutch...
Dekk har dem gratis på dekkmesteren her og foringer har dem på Bilia. Blir nok bare en vinterløsning uansett vel.. Digger signaturbildet ditt btw
95` Volvo 945 B230FB
99` Toyota Hilux
96` Volvo 855 2.5 10v
Blir sveising den 16. desember
- HvedingN
- 09' V70 R-design, 2.4D P*
- 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
- 89' 745GLT B234F
- 81' 343GLS B234F
Fint det. Håper du har nok tråd!
95` Volvo 945 B230FB
99` Toyota Hilux
96` Volvo 855 2.5 10v
jeg la inn plate og brukte syrefaste elektroder.
den akselen har fått MYE juling og holder enda
Forrige brukernavn: TimB
Dekka blir jo veldi fort utslitte da me sveisa bak ?
A real car got rear wheel drive !
Den bilen eg har no bytta gamle eier 2-3 bakaksler på og eg har netopp bytta min første, men den bilen har nok lagt mangen km med spor etter seg Og eg vet at 2 av di har vert sveist dårlig eller med feil apparat, og blitt spunne med tunge folk i baksete Den eg hadde røk eg stikkakslingen på, den eg har no er skikkelig sveist så den skal nok holde en god stund.
Er iallefall mye bedre en å kjøre med åpen diff syns nå eg Og som sagt må regne med å bytte foringer ofte vertfall vist du bruker den aktivt på tørt. Og på vinterføre har eg bare posetive opplevelser med sperra diff, bare ver ops når du girer ned Fin håndbrekk er det og, bare full sving så står du i ro
Sist endret av Adrian S; 08/12/11 kl 09:53
Volvo 245 1992 B230F + turbo
Volvo 245 GLT 1986 B230E
[x] Volvo 240 1990 B230F
[X] Volvo 240 1988 B230K
har opplevd 2 ganger att stikkaksel har ryki, sveisen har holdt, men stikk aksel har ryki to ganger, det er riktig nok ved litt brutal burning, men om du merker den begynner og hoppe og gnu litt så er jo det ett tegn på at det er for mye belastning men det er VELDIG morro med sveisa aksel
Kjørt 2 år med sveisa. syns ikke det sliter så jævlig på dekka heller som folk skal ha det til. ender jo opp med å burne og sladde uansett. aldri hatt no problemer i parkeringshus eller noe sånt. selv med 225/40/18 dekk. eneste som var litt drit da var lukeparkering men en ting som bør forsterkes hvis en skal burne og herje på sommertid med litt krefter er Momentstagene, de blir ovale omtrent med en gang.
Hvordan er det med truetrac på vintern? hvis man f.eks. ligger i 1. gir og gir gass i bratte bakker, sperrer den da? eller er den mer egnet for asfalt?
vil si at truetrac er en utrulig god allrounder til herjing,vinter køyring,hverdags og banekøyring og så og si velikeholdsfri
om du ikke gidder å se hele se fra rundt 2 min og utover
Har det egentlig noe å si om man f.eks. har en kliss orignal 116hk b230f når man bruker truetrac? tenkte jeg skulle sette inni turbomotor nå til våren, men ser ut til truetrac, lamellsperre eller noe i den duren før pga har store problemer med framkommelighet med åpen diff :( Også noe mer kontroll på sladdene da man slipper at ene hjulet plutslig slutter å snurre :P
Sist endret av Vegardb92; 10/12/11 kl 18:51
Truetrac er vel ikkje sperre? Virkar meir som den berre fordelte kreftene.
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Sånn jeg har forstått fordeler Truetracken kreftene til det hjulet som faktisk har grep, i motsetning til en åpen diff som vil gjøre det motsatte.
Vil tru det sladder ganske bra med truetrack om vinteren VS åpen diff.
- HvedingN
- 09' V70 R-design, 2.4D P*
- 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
- 89' 745GLT B234F
- 81' 343GLS B234F
diffbrems dette, blir samme virkingen som en org lamelspærre.
White smoke racing- Volvo 740 tic
prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15947
Det som jeg vil påpeke er negativt med sveisa diff, er når man kjører på glatt føre. da er det fort gjort å miste styringa, og at det går rett frem isteden for å følge svingen. og når det gjelder å slenge og herje på vinterføre, så foretrekker jeg åpen diff, da det er lettere å kontrollere vinkelen på selve slengen. Det blir litt kinky å legge ut bilen med sveisa diff når man ligger i 110-120km/t. Men til piruetter og herjing på en åpen plass er det definitivt lettere med en sveisa diff
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Jeg syns det er mer risky å legge den ut med åpen diff, for jeg veit aldri når det hjulet jeg vil skal spole slutter å spole, og kreftene blir overført til det andre. Samt at kontraer er enten eller, plutselig får man kontra, plutselig ikke...
Hadde vel 100 på max i fjor vinter, kav sidelengs, og det var knall med svetsad
- HvedingN
- 09' V70 R-design, 2.4D P*
- 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
- 89' 745GLT B234F
- 81' 343GLS B234F
Har hatt 100 med åpen diff, jevnt underlag og laaang sving. Funker egentlig bra med åpen diff noen ganger, er bare at må liksom lage jobbe mer for å få den ut skikkelig, spesielt i oppoverbakker da den vil slutte å spøle på ene hjulet plutselig, også på gamle volvoer så er fremkommeligheten 0 med åpen diff :(