Takk for detEr utrolig fornøyd med deg selv!
![]()
Lukter godt, er behagelig å sitte i, og ser veldig bra ut + at det ikke er altfor mange som har det![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Kan jo være det står noe på merkelapp på motoren også, pleier jo å være påstemplet noe spenning og ampere på en merkelapp...
Var å så etter det i starten jeg også, men kunne ikke finne noe. Har sendt en PM til Nilsebu nå, angående om det er motstander på nettet eller ikke.
Har koblingsskjemaet her på maskinen, men det er to tegn der som ikke står forklart, som kan virke logisk er motstander, men som jeg ikke kan se hvorfor skal være der.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Legg ut bilde av skjemaet?
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Will do:
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Ble stille her etter skjemaet kom![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
skall koble opp mine jeg også, har ikke rukket å gjøre det enda, så håper du kan lage en liten howto når du er ferdig
og må si at du har en fin 855![]()
Volvo v70 2.0T 1997
Volvo 744 2,3F 1990
volvo 945 2,3T 1995
Er det den 4/29 du skal kople deg til?
Jeg kan ikke umiddelbart se at du skal kople inn noe motstand her, ser veldig rett frem ut
Hehe. Takk for detAkkurat nå er den ikke spesielt fin der den står i deler og venter på å blir klartgjort til lakk og nyrenovert motor. Tar virkelig litt tid og krefter å bygge fin bil
Skal se om jeg ikke får slengt ut noe liknende en How To når jeg er ferdig.
Jepp, men hvilke ledninger skal på 4/29? 4/29 kan jeg ikke skjønne annet enn at er motorene på setet, så den er jo grei. Det er et bedre spm, og hvor får det originale ledningsnettet strøm fra? Er jo teit å koble det rett på batteriet.
Det jeg lurer på hva i alle dager er for noe er de ledningene som går til 11/16, 11/15, 11/10, 11/9, 11/5, 11/40 og 11/39. Og hva er den firkanten på dem?
Sist endret av Daniel V; 23/11/11 kl 23:09
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
1/1 er batteriet i bilen, firkantene på alle de 11/xx er smeltesikringer tenker jeg, den som står på 11/39 er nok en slags automatsikring, som du kan kople inn igjen dersom den ryker..
så ut fra den logikken så ser det ut som du får 12V rett inn på 4/29, alstå du skal kople til +12V og en jordledning, samt den "white" som kommer fra 17/13...den siste er tricky...
Om du kopler det rett på batteriet så husk at det skal ha en sikring så nære batteriet som mulig for å hindre blant annet brann i ledning ved en overbelastning eller kortslutning, og ødelagt utstyr
Håper det var litt hjelp på vei...nå var det køya, det kommer en dag i morra..........
Jaja, vet at jeg må ha sikring og alt det der.
Spørsmålet er heller om jeg skal koble meg inn på noe av det som er i bilen fra før.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Det er godt, better safe than sorry
Se i sikringsboksene dine om det er noe som tilsier at el.stoler kan tilkoples der, eller om det ligger noe klart under stolene.. den siste hadde du sikkert visst om siden alt har vært ute, så da ville jeg lagt en ny ledning til stolene, rett fra batteriet.
Kan jo være noen andre med mer erfaring rundt akkurat dette har noe å komme med...
Forresten, ble noen tilsvarende bil levert med el.stoler? så er det en større sjangs for at det finnes noe originalt opplegg som du kan kople deg til...
Har du eit bedre skjema? Med forklaringar på kva som er kva, kan jo hende at ledningen ifra 17/13 berre er noko styrestraum/tenning på. Reknar med at seta kun skal fungere når tenningen er på orginalt?
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Hjelp det deg?
![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Det hjalp litt ja! Fikk en annen som bekreftet det samme også! Ikke slett bildet Agrostar!![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Skjønte det ikkje igår, men no ser eg at 1 skal ha 12v konstant, 2 er 12v når tenningen er på, 3 er jord og 4 anar eg ikkje kva er, men den skal ha 5v konstant![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
4 skal til diagnoseuttaket i motorrommet![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
så, dra kabel fra sikringsboksen i motor rommet til kontakt pinne 1. (sikringsboks ved vindusviskermotor)
Fra pinne 3 til ramme på bilen(jord)
fra pinne 2 til Radio eventuelt? (strøm når du slår på tenninga)
og sete uten memmory trenger du vell bare å koble til pinne 1 og 3?
kan dette stemme?
og hvilken dimensjon er det på original kabel?
Sist endret av Odegaard; 24/11/11 kl 16:39
Volvo v70 2.0T 1997
Volvo 744 2,3F 1990
volvo 945 2,3T 1995
Memory på sete skal jo gå uansett om bilen er skrudd av vel? Blir vel samme som minne på radio, trenger vel steøm fo å holde minne der konstant? Og ihvertfall på sete til fatters med minne kn en stille sete uansett om tenninga ikke er på. Regner med det da er orginalt hele veien igjennom volvo sine el.seter?
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Blir knall dette her, Daniel![]()
1998 Volvo V70 R AWD (saffran)
Funnet ut noe mer om setene?
Nå har du 1000 innlegg i tråden din!![]()
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT