Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 163 av 206 FørstFørst ... 63 113 153 161 162 163 164 165 173 ... SisteSiste
Viser resultater 4.051 til 4.075 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #4051
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    En annen ting jeg lurte på..
    Monterte du 3" LMM nå sammen med chipene? Det er ikke denne som er fucka?
    Biler som har ødelagt LMM eller dårlig kontakt går helt mongo på tomgang.
    Du kan jo evt prøve å dra ut kontakta på LMM mens den står å går, så hører du om den endrer tomgangen.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #4052
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Dette var desverre min/vår erfaring også etter å ha montert chip og 3" lmm.

    Fikk ikkje bilen til å gå i det heile tatt, bare mykje rykking, smelling og særdeles ujamn tomgang. Og ja, bilen var justert 'etter boka' med LC-1 og vart køyrd en go del med. Det vart demontert ei veke etter til fordelen av datasprut.

  3. #4053
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    alle oppgraderinger står i førsteposten
    -558 dyser. uten formostander. 440cc på 3bar, original btr.

    fikk nye tlaf chiper nå. forfeeeeerdelige greier!!!! totalt grusomt!!!!!!!! vurderer å rive de ut i kveld å montere tilbake ecotrim chipen!

    tlaf chippene gjør at bila bare står å puttrer ujevnt på turtallet, umulig å holde fin flyt, bare rykking... skitchipper!!!!

    og ja jeg skiftet til 3" 960 lmm også nå. fyttirakkern for noen elendige chiper! 0 i score for meg... men om det er noe kritisk jeg har forbigått her så rop ut! for dette er katastrofalt dårlig!
    Du har det helt samme problemet som meg. Fungerer faen ikke. Jeg har helt likt oppsett som deg å. Monterte en progressiv btr for å kunne sette ned grunntrykket men det hjalp faen ikke det heller :s

  4. #4054
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Kjøper de jeg
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  5. #4055
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Har fortsatt mine chiper hvis du vil teste d er viking spesial for 3"lmm å r-dyser, men funkernok for 440cc og aldri hatt problem jeg iallefall.
    Sist endret av MGP; 11/11/11 kl 17:13
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  6. #4056
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    *spent på å høre hvordan den er med vanlig LMM*
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  7. #4057
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    tosk: får se om det ikke blir så toskete det... haha ordspill... get it... trøøøøøøtt!!!!

    tok av kontakten på lmm i dag... da datt tomgangen ned til stabil gange... ikke ujevn som den er med lmm kontakten koblet til. og koblet til igjen så gikk den ujevnt. men prøvde ikke å kjøre da. skal prøve å få lagt ut en video av tomgangen så man kan se\høre...

  8. #4058
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det høres jo helt bakvendt ut :(
    Skal du prøve med gammel LMM i morgen å eller?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #4059
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard


    her er den... mobilen fanger ikke lyden så bra at det gjør noe...

    har ikke prøvd med 2,5" lmm i dag nei, kanskje i mårra. men nå er den ikke noe bedre i alle fall... er jo så lite futt at jeg klarer jo ikke å få noe spes til aks på bilen kontra viking ecotrim chipen. skuffende.

  10. #4060
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    skjærende øreplagende susing det var på filmen da.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  11. #4061
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.741
    Antall takk

    Standard

    Akurat sånn var min når den starta, men min gikk ikke på tomgang alene

  12. #4062
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Meråker, Norway
    Innlegg
    544
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    tosk: får se om det ikke blir så toskete det... haha ordspill... get it... trøøøøøøtt!!!!

    tok av kontakten på lmm i dag... da datt tomgangen ned til stabil gange... ikke ujevn som den er med lmm kontakten koblet til. og koblet til igjen så gikk den ujevnt. men prøvde ikke å kjøre da. skal prøve å få lagt ut en video av tomgangen så man kan se\høre...
    Da er d jo mye som tyder på at lmm er gåen.

  13. #4063
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Hilsa ikke når vi møttes på øysand da?

  14. #4064
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Er vel ikke TLAO chippen som er problemet. Er nok noe annet. TLAO chippen er veldig tilpasningsdyktig til de fleste oppsett, men derfor er den også mye mer ømfintlig for motorfeil. Viking Spesial chip er samme greiene omtrent, men mye dyrere. Kost deg heller på med et sprut hvis du gir opp.

  15. Takk Kent o takket for denne posten
  16. #4065
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post

    her er den... mobilen fanger ikke lyden så bra at det gjør noe...

    har ikke prøvd med 2,5" lmm i dag nei, kanskje i mårra. men nå er den ikke noe bedre i alle fall... er jo så lite futt at jeg klarer jo ikke å få noe spes til aks på bilen kontra viking ecotrim chipen. skuffende.
    Merkelig gange.
    Men at aksen ikke en noe bedre enn med ecotrim'n er forståelig hvis du ikke har skrudd opp trykket i tillegg. Men hvis sprutet ditt leser mongo signaler en stand i tillegg så hjelper ikke det akkurat på.

    Men satt orginale lmm'n der 3" sitter nå?
    Jeg mener å ha lest at den ikke burde sitte så nærme innsuget pga pulser i luftstrømmen, men jeg kan ta skammelig feil å :/

    Evt hvis du har flyttet den og da i tillegg forlenget ledningene. - Kan du ha koblet den feil?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  17. #4066
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    ville prøvd å flytta lmm litt lenger unna tomgangsslange/gass-spjeld tror jeg. 3" målern blir mere følsom på luft
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  18. Takk Kent o takket for denne posten
  19. #4067
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. des. 2010
    Sted
    Bjørkelangen
    Innlegg
    1.214
    Antall takk

    Standard

    hvor kjøpte du egentlig bosch -558 dysene?

  20. #4068
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    starta bila nå så går den fin og jevnt på litt under 1000rpm på tomgang på kald motor. kjører og så er det som den Hakker en gang imellom før jeg får kjørt de første 300 meterene i alle fall. varm motor så blir tomgang ujevn igjen...
    skal prøve å få tak i konisk K&N filter til tomgangsmotoren så den kan ha fri luft og sette på et slett rør der uttaket er mellom lmm og innsug/spjell tror jeg.

  21. #4069
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Det blir veldig feil, konseptet med lh jetronic, er at all luft som går inn i motoren, skal vere målt.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  22. #4070
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Trekke inn fri luft i tomgangsmotoren????
    Det ordner IKKE biffen..

  23. #4071
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    spotta deg i midtbyen seint en gang på lørdag hvordan går 945 salget ?
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  24. #4072
    Registrerte brukere Evolve_88 sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    261
    Antall takk

    Standard

    slik var min på tomgang å når jeg monterte 3" måler. Husker ikke hva jeg gjorde. Men den går som bare det nå, med så si det samme oppsettet som du har.

  25. #4073
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    starta bila nå så går den fin og jevnt på litt under 1000rpm på tomgang på kald motor. kjører og så er det som den Hakker en gang imellom før jeg får kjørt de første 300 meterene i alle fall. varm motor så blir tomgang ujevn igjen...
    skal prøve å få tak i konisk K&N filter til tomgangsmotoren så den kan ha fri luft og sette på et slett rør der uttaket er mellom lmm og innsug/spjell tror jeg.
    Dette må du forklare litt mere.
    Tomgangsmotoren skal ha luft fra trykkrøret som går til innsuget.
    en liten slange ned til tomgangsmotoren, og videre derifra til innsuget (på innsiden av gassspjellet)
    Hvis du ikke har koblet den slik så skjønner jeg hvorfor den går rart på tomgang da den trekker falsk luft en stand.
    Det er som Gaupe sier, at all luft er målt inn (av LMM) og motoren åpner spjellet til tomgangsmotoren for å slippe gjennom luft (til innsiden) når gasspjellet ditt er stengt.

    Eller misforsto jeg hvordan du har koblet?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #4074
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    tja er det noen som faktisk HAR testet at dette ikke fungerer da? det jeg lurer litt på eller om alle sammen Synser om dette...
    for på Regina sprutet på 740n jeg hadde så funka det totalt 100% bra. men det er jo helt annet sprut igjen å da. men igjen. når du har skyvd etter luft gjennom LMM la oss si på sugesida, så står det uansett å stanger mot et stengt gass spjeld. og det lille som slipper inn via tomgangmotorn er jeg litt tvilsom på om utgjør den store krisen sånn. men som sagt, jeg skal prøve det for å ha sjekket om det fungerer eller ikke i praksis på LH2.4 nettet også må bare finne noen som har K&N filter i riktige str til det, for brosjan har mitt på sin 744 nå...

    dysene sier jeg ikke hvor er kjøpt for den sjappa kan ryke å reise en lang marsj i hvordan man skal selge ting!

    når passerte du meg da torra? så ikke deg\kjente ikke igjen deg i såfall hehe

    blir vell å skru opp trykket litt i morgen på hobbykvelden på jobb for å se om det bedrer aksen litt, men frister å prøve chipene til Tosk til helga om den ikke tar seg opp noe særlig, for sånn som det er nå har jeg mer lyst å sette tilbake til EcoTrim chipen og 2,5" lmm...

  27. #4075
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Feil trÅd
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Side 163 av 206 FørstFørst ... 63 113 153 161 162 163 164 165 173 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •