Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  827
Side 56 av 87 FørstFørst ... 6 46 54 55 56 57 58 66 ... SisteSiste
Viser resultater 1.376 til 1.400 av 2151

Tråd: Texascom: Volvo 240 BTCC

  1. #1376
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Takk takk folkens! Alltid hyggelig med positive tilbakemeldinger!

    JUDD er vel noe av det grommeste når det gjelder sugemotor! Så det er JUDD jeg vil satse på, helst V10 - men om det viser seg helt umulig (noe jeg ikke tror det er) blir det en JUDD V8. Låter fint det også, og kan ikke akkurat sammenliknes med en støpejernsåtter med skiftnøkler!
    Grunnen til at GATEBIL skriver V8 er fordi det var det jeg snakket på da



    God helg og lytt til denne:

    Sist endret av Daniel V; 13/11/11 kl 11:31 Begrunnelse: La inn vindu til filmen.
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  2. Takk Tarell takket for denne posten
  3. #1377
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Jeg tror vi skal få til en V10 jeg men en JUDD V8 er vel mest realistisk i første omgang... Den V10'n jeg babbla til deg om hadde jeg planer for 60mm slag og 103mm borr
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  4. Takk Texascom takket for denne posten
  5. #1378
    Utestengt
    Medlem siden
    04. nov. 2011
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    Du har en strøken bil, Texascom, men for meg blir det som med ei strøken dame:
    EI STRØKEN DAME BEHØVER IKKE Å HA TILTREKKNINGSKRAFT OG SEXAPPEAL.Bilen din blir liksom FOR strøken. Vanskelig å forklare.
    Dette synes jeg er gjeldende din bil, men du verden for ett bygge.
    For min del synes jeg litt råere bilbygge er mer tiltrekkende.
    Etter min smak har Filtis-bilen de tingene jeg blir tiltrukket av hos en bil; i den grad dette kan sammenlignes med damer; men for meg kan det det.

  6. #1379
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Måtte bare legge til denne... syyyyk lyd

    Sist endret av Daniel V; 13/11/11 kl 11:33 Begrunnelse: La til innspillingsvindu.

  7. #1380
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    For å si det slik, hvis du skal velge mellom Judd V8 eller V10.
    Da tar du like godt å hopper over "chimpansen" og går rett til "Gorillan"
    Skal være plass til en V10, blir trangt, men alt går med et stort brekkjern og en bøtte vaselin
    Se om du får til noen "konsept" tegninger, det hadde virkelig vært morro
    Ensom V70 Turbo

  8. #1381
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    V10 med driv på alle fire, med torque distributor? Ser for meg at det blir litt lite feste såsant du ikke slenger på meter breie lefser bak, med en JUDD motor
    Bor du nær Bergen og vil ha bilder av bilen din? Send meg en PM!

    '98 Volvo V70 2.5TDi - '86 Yamaha XT350
    x: '91 Audi 80 1.8 - '00 Audi A3 1.8T Quattro - '76 Volvo 244 1.9DL

  9. #1382
    Utestengt
    Medlem siden
    12. juli 2011
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Hvordan har du egentlig fått godkjent bilen med så store endringer? Ser på nettet at det fremdeles er en B230K som den er godkjent med.. Går ut i fra at du bruker bilen til og fra treff, samt kjører på bane med disse skiltan, hva skjer når du smeller og har en avskiltingsbegjæring på bilen?

  10. #1383
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850R Vis post
    Hvordan har du egentlig fått godkjent bilen med så store endringer? Ser på nettet at det fremdeles er en B230K som den er godkjent med.. Går ut i fra at du bruker bilen til og fra treff, samt kjører på bane med disse skiltan, hva skjer når du smeller og har en avskiltingsbegjæring på bilen?
    Bilen står på henger til og fra treff og brukes nok ikke så mye på vei
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  11. #1384
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Jobber med godkjenning, og har hatt kontakt med biltilsynet - de har også sett over bilen og er behjelplige.
    Grunnen til at jeg ikke har godkjent den enda, er fordi at jeg stadig har hatt den under modifisering. I stedet for å søke om godkjenning flere ganger gjør jeg det heller èn gang!

    Håpet er å få den godkjent før sommeren.
    Dette blir da som en rallybil - åpen klasse.

    Får jeg kjørt en runde med den 17. mai så er jeg fornøyd.
    Til og fra banekjøring står denne på lukket skaphenger. Kjøre denne til og fra bane blir som å nærmest torturere seg selv. Da har jeg det bedre i passasjersetet i drabilen der det diskuteres litt teknikk og forbedringer både til og fra banetreff.
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  12. Takk JEPS, Njål Nilssen takket for denne posten
  13. #1385
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Mye lettere å godkjenne litt og litt.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  14. #1386
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Kan dokumentere hver enkelt oppgradering på denne bilen, så tar alt i ett
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  15. #1387
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Oki, veit hvertfall at BT liker at man viser hva man gjør opp igjennom byggingen.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  16. #1388
    Utestengt
    Medlem siden
    12. juli 2011
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Ville no anbefalt deg å godkjenne bilen før du tar den i bruk, og få forsikring som dekker kjøretøyet i orden. Husk at veitrafikkloven gjelder uansett hvor man ferdes.

  17. #1389
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850R Vis post
    Ville no anbefalt deg å godkjenne bilen før du tar den i bruk, og få forsikring som dekker kjøretøyet i orden. Husk at veitrafikkloven gjelder uansett hvor man ferdes.
    Nja ikke uansett På lukka bane gjelder ikke veitrafikkloven så vidt meg bekjent

  18. #1390
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    Nja ikke uansett På lukka bane gjelder ikke veitrafikkloven så vidt meg bekjent
    Jo, den gjelder også på bane når løpet er retta mot gateregistrerte biler.
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  19. #1391
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Jess, men det er uansett for sent med step-by-step nå..
    Så får ta det som det kommer, gidder ikke svartmale det i alle fall.

    Før det går for langt: Fra veitrafikkloven til on topic!
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  20. #1392
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Håpet er å få den godkjent før sommeren.
    Dette blir da som en rallybil - åpen klasse.
    Mulig off topic, mulig ikke...

    Hvilke kriterier stilles for å registrere som rallybil - åpen klasse ? Og er det slik at man kan kjøre til og fra løp ? Innen rimlighetens grenser så klart Litt info omkring dette hadde vært kjekt, om du har bry ...

    En siste ting, kan man stille med rallybilregga bil på si f.eks Gatebil sine treff å få kjøre på banen ?
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  21. #1393
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Lurer på det samme. Hvordan er det å få kjøre på offentlig vei med rallyregistrert bil?
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  22. #1394
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Til og fra løp og trening er lov.
    Åpen klasse, eller extreme som den også kalles. Dette går litt på volum, bremser osv.. Derfor er det nok den klassen denne bilen havner i, om det går veien.
    Skal være lov å stille på Gatebil med rally reg. ja
    Sist endret av Texascom; 13/11/11 kl 21:20
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  23. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  24. #1395
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Lurer på det samme. Hvordan er det å få kjøre på offentlig vei med rallyregistrert bil?
    Kun tillatt til og fra trening/løp, og må ha tillatelse ifra Norges Bilsportforbund.

    Lovdata
    § 2-5. Kjennemerker
    2 e) Lisensiert rallybil, lisensiert trial- og lisensiert enduromotorsykkel som er fritatt for engangsavgift/tilleggsavgift og som utelukkende brukes under konkurranse og organisert treningskjøring i henhold til reglement og godkjenning av Norges Bilsportforbund eller Norges Motorsykkelforbund, samt kjøring til og fra slike arrangement, skal ha kjennemerker med hvite tegn på sort bunn.

    edit: Texascom var raskere..
    Sist endret av boman; 13/11/11 kl 21:22 Begrunnelse: .
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  25. Takk Texascom takket for denne posten
  26. #1396
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Du får jo registert en volvo 240 som nasjonal bil med hvite skilt. men det sto det ikke noe om der, hvordan blir det da? svarte skilt er jo for utenlanske evt biler som det er for mye endringer i bærende konstruksjoner? hvis alle lisensierte rally biler skal ha svarte skilter er det jaggu mange som gir blanke i godkjenning da eller?

  27. #1397
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Sorte skilt er for biler som aldri er vært gate.regget etc. i Norge - siden denne har det så får den hvite skilt.
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  28. Takk Mr. Nilsen takket for denne posten
  29. #1398
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Fint at du forteller litt om planene på den fronten også. Men trenger ikke være teknikker for å forstå hvordan du får eu-godkjent bilen.

    Men hadde jo vært morro om den blir godkjent. Og godkjenning som rallybil passer bilen perfekt!

  30. Takk Texascom, Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  31. #1399
    Registrerte brukere Anders sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    279
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med FEIT reportasje i Gatebil!

  32. #1400
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Tøff reportasje, vært med på lignende og veit det er gøy! Nye fronten er helt klart mest agressiv, det trengs for å backe opp utseendet i forhold til lyden.

Side 56 av 87 FørstFørst ... 6 46 54 55 56 57 58 66 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •