Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av metrakit Vis post
    så en turboneics to4e e50 er mer og satse på et 300hk oppsett altså?
    Jeg mener at en Turbonetics E50 er ett godt, trygt og korrekt valg til en 2,3 L motor, men uansett hvordan man ser på det så har denne turboen kapasitet til 450 hk. Den vil derfor være en god del tregere enn en en knøttliten originalturbo.

    Disse 300 hk oppsettene gir jo ikke i nærheten av 300 ærlige hk og da vil man få unødvendig dårlig spool up når man velger seg en turbo som har nærmere 200 hk overkapasitet. Hvorvidt dette vil oppleves som er problem eller ikke er individuelt.

    Det er flere rundtom her som har kjørt E50 og andre 450 hk turboer på Volvos 2,3L motorer og som alle har vært godt fornøyd med resultatene.

    Hvis budsjettet er høyt nok og man krever/ønsker så god spool up som mulig fra en turbo med ca. 450 hp kapasitet, så er det turboer som Garrett GTX3071R og EFR7064 som er det rette valget.

    Dersom man skal ha bilen godkjent ombygget av biltilsynet da er det i praksis kun Turbonetics sin GT-K serie som er aktuell.
    Ett eksempel er GT-K350 som går med E50 kompressordelen, men den gir bedre spool up enn de andre turboene med E50 kompressor som f.eks TN400 og andre T3/T4 hybrider.
    http://turboneticsinc.com/store/inde...&product_id=86

    Sist endret av Batland; 22/01/24 kl 14:45

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •