Bilen er en original lavtrykksturbo bil. 1998 mod. Siste ekte Volvo modellår i mine øyne. Den hadde automatkasse når jeg henta den. Fargen heter Blackberry Pearl Metallic. Skikkelig fin farge i sollyset. Km stand 225 000km da jeg kom hjem med den.
Spesifikasjoner Eksteriør
Fargen heter Blackberry Pearl Metallic (fargekode 433-22). Snowcap montert og org Addon leppe forran(tatt av pga nytt stylingkit er på). I og med at det er en 98 mod så har den bred baklukehåndtak likt som v90. V90 visker bak og V70N lookalike vinge montert. "Firma"logo på siderutene bakerst. V90/965 baklykter, med kjørelys i topprekka også, ser utrolig mye bedre ut enn bare nederst, mye nyere look på rompa!
”Dynamic” stylingkit fra www.scstyling.no montert.
Spesifikasjoner Interiør
Airbag. Nye grå orignale tøymatter med volvologo\skrift. 965 plysh deksler langs taket. Nytt sort\grått orginalt Skinnratt, med airbag, som ble levert til det japanske markedet i utgangspunktet bare. Sort skrynkelskinn fra v90 er montert, med sideairbag! Blå dioder i instrumenter. Chromringer til hovedinstrumentet, fra scstyling.no Midtre luftedyse er byttet ut med egenlaget målerpod for Turbotrykk, oljetrykk, oljetemp og voltmeter, trukket i skinn. V90\960 sort midtre armlene foran med koppholdere. Elspeiler som er oppvarmet, 4x elvindu. Sort plysh i dørsidedekslene. 780 midtkonsoll med Golf mk4 målerholder for 3 instrumenter montert mars 2010. 2 voltmeter for å se ladestatus\spenningsstatus på de to stereobatteriene baki.
Originale Trepaneler på hovedlysbryterpanelet, varmereguleringspanelet, Askebeger foran og trepanel på baksiden av midtkonsollen mellom setene: ble montert 2009 Originale Trepaneler til dørene ble montert mai 2010 fra 940 98mod. Classic.
Spesifikasjoner Motor
FK med M90, bytta ut en sjanglete automat som tok kveld på tur hjem kl 11 om natta sommern 2009. 3" dobbeltkonet K&N filter montert. 3” rustfri downpipe fra JT Tuning i sverige. 3” sportkat fra www.scstyling.no og 2,5” sportseksos fra Ferrita Norge/ ES Tuning i Trondheim. Bakre lyddemper byttet ut med Twinpipe
Bilen har AC og dermed også elektrisk vifte orignalt. Chip kommer 2010, bensinchip, samt litt høyere ladetrykk 0,8bar. Forfinet motorrommet med slangekit, alurør og silikonslanger.
Spesifikasjoner Dekk og Hjul
15" org. Drako turbofelger med hakka piggfri, byttet ut i 16" org. Hydra med hakka m/s, vinterstid.
Sommerdekk/-felg: Tevoline 796 18" (ET20) med Continental Sport Contact 3, 225/40-18 profil. skal i teorien gi en missvisning på kun 0,6 km\t med den dim.
Vinterdekk/-felg: originale 16” Hydra felger 205/55-16 tror jeg det var...
Spesifikasjoner Understell
SAM fjærbeintårnstag.ABSbremser.
Fullt IPD understellskit er montert: 25mm krengningshemmere foran og bak, "ambulansestaget" under og justerbart panhardstag. Bilstein Sprint dempere foran og Lesjøfors senkefjærer. Polyforinger i hele forstilling! Lesjøfors heavy duty fjærer bak med Gule justerbare Koni, for å kompansere for vekt av stereo så bilen ikke blir sigen bak og trafikkfarlig.
Spesifikasjoner Stereo
Alt customlaget: sidepanler ved ruta bak, bunnplate baki reservehjulsbrønn, viftekjøling m.m.
Alpine D310 7" LCD hovedenhet med dvd
8" Boss flipdown skjerm i taket uten dvd spiller, kobles opp på hovedenheten.
2 stk Northstar NSB40 gel stereobatteri.
200A Exessive Amperage stereodynamo, egenimport. si fra om du har behov for større strømforsyning!!!
Rockford Fosgate 54# strømkabel, ca 20 meter +
Rockford Fosgate 100A automatsikringer x2
Rockford Fosgate T600-4 (4 kanaler: 175watt rms pr kanal)
Rockford Fosgate T1500-1db (1757 watt rms monoblokk)
Rockford Fosgate 10 farads hybridkondensator, med voltmeter.
Rockford Fosgate T1 12" Power subber x2
Infinity Kappa 3 delt frontsett, glassfibermontering i framdøren fra 740n, diskant på orginaldeksler på dashbord.
Infinity Kappa 6x9" bakhøyttalere
Y-splitt fra Rockford Fosgate for tilkobling til ekstern ladestasjon.