FyyfSku jo ikkje tru da va mulig å oppnå et sann resultat når du ser korleis døre såg ut før.. skal du ta heile bilen slik, eller blir det litt opplakkering og?
FyyfSku jo ikkje tru da va mulig å oppnå et sann resultat når du ser korleis døre såg ut før.. skal du ta heile bilen slik, eller blir det litt opplakkering og?
97' 940 LT
Dag 4 (forbrukt tid ca 4 timer)
Etter gode tips fra "Tyggern" så gikk det mye bedre idag.
Fikk tatt nesten hele sida og rydda opp litt i ugangen på panseret.
Kjørte nå med pad så flatt som mulig mot panelet (uten å kante), kjørte ferre pass (ikke så varmt som tidligere), litt mer produkt og med mye lettere press på de siste passa med ca 2000 rpm.
Dette fungerte mye bedre enn det som jeg gjorde tildigere.
Det begynner å ligne noe nå hvertfall, så da er det håp om at jeg kan blir ferdig i god til før snøen kommer (det er det som er målet)
Kommer til å jobbe litt på denne bilen litt denne uka før jobb (jobber kveldstid), så oppdateringer kommer fortløpende.
Her kommer det noen bilder som jeg tok underveis. Fortsatt endel riper igjen, men mye bedre enn det var før jeg begynte.
En god del holos etter FCP.
etter en runde med EFC, så ser alt mye bedre ut.
50/50 bilde fra bakskjerm.
Etter litt jobbing med FCP etterfulgt av EFC, så ser det sånn ut.
Tok også noen bilder av panseret. Gikk relativt raskt å få dette bedre når jeg hadde funnet riktig teknik.
Lyser med ledlampe for inspeksjon. alt ser bra ut.
Et bilde som jeg tok underveis.
Og til slutt noen helhetsbilder av fronten.
Det som står igjen på venstre side nå er bunn av dører, rundt vinduer og framskjermen.
Godt jobba Øyvind og Martin, Men jeg synes du burde prøve deg med lakkstift på panseret hvis du alikevel skal bytte det. det kan jo hende det blir braDa får du jo også prøvd litt våtslip
![]()
[ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
[X]2002mod V70N 2.0T Aut
[X]1995mod 855 2.5l 10V Man
[X] 1989mod MB190E 2.0l Aut
Veldig bra resultat det her.
Sjekka SSen din på DCN, fin jobb!
Jeg tenkte også på steinspruten din. Siden du uansett skal skifte panseret, hvorfor ikke prøve deg litt på steinsprutfylling og våtsliping?
Tror nemlig det er noe du helt sikkert får til![]()
Takk gutter.
Jeg får det nok til og det hadden nokk blitt mye berde om jeg hadde fyllt steinsprut, men det er så vanvittig mange prikker på det panseret.
Det er også mye småhakk ellers som jeg ikke får gjort noe med. Hakka ser ut som små korte hår som ligger på panseret. Tror det blir mye ekstra jobb til ingen nytte.
Som sagt, så skal jeg bli ferdig i god tid før snøen kommer, så jeg får parkert 240'en. Så jeg får ta utfordringen i senere tid.
jævlig bra dette nå Øyvind. regner med det er SV Shield som blir LSP på denne over vinteren, eller?
bunnen av dørene er noe dritt å kjøre om man ikke har bukk å heise opp med synes jeg! :P
Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE
Sinnsykt bra arbeid. Tar du turen opp til Trondheim neste sommer og tar 245 og 850R`n min også eller?![]()
Bra Øyvind har bukk da.![]()
Blir bra detta! Som vanlig
Men hvorfor napper du ikke ut spylerdysene når du driver på? Bader den i litt polytrol også![]()
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Tonytic:
Takk. Er usikker på om jeg skal bruke SV Shield eller om jeg skal bruke DD Purple Haze Pro. Veldig fine vokser begge 2. Skal jeg gå etter lukta så er det ikke noe tvil om hvem av de det blir. Nemlig Shield
Kenneth D:
Takk. Da må isåfal du komme til Vestfold
anders:
Vi har bukk ja. Men jeg valgte faktisk å bruke deler av baksetet bra 940'en din å ligge på isteden for å kjøre på bukken! Ikke spør hvorfor, men det gikk igrunn veldig fint
Hassel:
Ja det kan du si.
Det ble liksom ikke noe av. Det samme kan du si om sideblinklysene mine. Her har jeg prøvd, men det de er køddene å få ut. Redd for å knekke klipsa (har gjort det før). Klipset henger igjen bak skjermen når jeg skal demontere de.
Dag 5
(Forbrukt tid ca 3 timer og 30 min)
(27/9-11)
Nå har jeg hold på litt med framskjerm og bunn på venstre fremdør. B
unn av døra var så ille at jeg prøvde meg på litt våtsliping. Noe som var efektivt og gikk veldig bra.
Det er mye små hakk og steinsprut som jeg velger å ikke gjøre noe med i denne omgang pga det er så mye av det.
Testet også å våtslipe litt "vanlige riper" ved siden av blinklyset på skjermen.
Våtslipt med 2000 papir.
FCP tok dette veldig lett. Dette er etter kun 1 runde med FCP og tilhørende pad. Det blir endel spor etter dette, men det er ikke noe problem å få vekk med EFC og tilhørende pad.
Etter EFC blir det blankt og fint.
Bunn av dør før korrigering.
Endel swirls her. Helt i bunn av døra var det eksremt ripete og prikkete (steinsprut).
Tapet opp 50/50 og våtslipt med 2000 papir.
Kjørt med FCP på ca halvparten av den delen som ble våtslipt.
Dette lager en god del spor.
Her har jeg kjørt FCP etter fulgt av EFC på resten av det som ble våtslipt og fjernet tape.
Alle kjørespor er borte:
Refleksjons bilde.
Resten blir våtslipt.
Og korrigert på samme måte. Resultatet ser sånn ut.
![]()
Liker våtsliping ser jeg nå
2000 du bruker eller?
Edit: Så nå at du hadde skrivi 2000![]()
Sist endret av Hassel; 29/09/11 kl 20:15
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Blir veldig bra![]()
Vi får prøve oss på en økt til helga. Nå har vi jo ennå en bil som står å venter på korigering også![]()
Ta din også eller?![]()
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Martin har kjøpt enda en bil gitt.Mer å pleie!
![]()
Haha :P
Dere altså, sjokk![]()
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Hassel:
Brukte pappir med 2000 korning ja.
Martin:
Begynner å ligne noe nå ja. Må prøve å få gjort litt til helga også ja. Tar lang tid dette her. Vi få ta hver vår bil og heller hjelpe hverandre underveis.
Her kommer ny update!
Dag 6
(29/9-11)
(Forbrukt tid ca 3 timer)
Fortsatte litt på siden. korrigerte i sporet over lista på bakdøra. Her er det litt vanskelig å komme til, så resultatet ble ikke helt 100. Våtslipte for å prøve å forenkle det, men ble ikke kvitt alle ripene.
Tok også bunn av bakdør. Her ble det relativt bra hvis man ser bort i fra steinsprut og hakk.
Fikk også så vidt begynt med bakluke. Tok av skiltet og emblemene for å komme til litt lettere.
Tok masse bilder idag. Fikk endel gode 50/50 bilder.
Her er det bilde av døra før korrigering av sporet over dørlist. Endel riper her og litt vanskelig å komme til, så jeg valgte å våtslipe litt før jeg satte igang. Brukte pappir med 2000 korning.
Etter våtslip.
Etter FCP.
Etter EFC.
Inspeksjon av bunn på dør. Mye å ta her og.
Her ble det også våtslipt med p2000. Tok noen 50/50 bilder etter våtslip og FCP.
Her er hele etter våtslip og FCP.
Og sånn ser det ut etter EFC.
Begynte også litt på bakluka. Tok endel inspeksjonsbilder av den for å vise hvor ille denne er (var).
Noe av det er striper etter tørking av wipedown som ikke avslutter helt fint. var vanskelig å få lakken "ren" etter wipedown pga alle ripene.
Mye riper bak skiltet.
Er også litt RDS her. Noen er så dype at det ikke kan gjøres noe med og noen blir nok borte.
50/50 blir tapet opp.
Etter FCP og EFC.
![]()
Ble veldig bra med USA blinkene, ganske stor forskjell på før og etter med poleringaGleder meg til og se slutt resultatet på denne bilen
![]()
Når dere først er i sving kan jeg jo sette bilen min der også
Bra resultat Øyvind, utrolig hvor utholdent du er.
Volvo V70 D5 2006 mod
Volvo S80 D5 2003 mod
Volvo 66DL 1,1 76 mod
Volvo 66GL 1,3 76 mod
Oisann, har du sett...
Utrolig bra arbeid du har utført her, som dag og natt det der!![]()
- 1990 Volvo 740 GL -- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -
ja dette er bra Øyvindartig og se slikke fine resultater
![]()
Denne ble fin etterhvert!
Må bare gjøre noe med kanalene dine nå![]()
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]