Kan være også at jeg måtte varme så jævlig der, for å få stålet til å flyte :P Blei endel kuking fram og tilbake derVanlig argon gass.
Kan være også at jeg måtte varme så jævlig der, for å få stålet til å flyte :P Blei endel kuking fram og tilbake derVanlig argon gass.
Hva er formålet med å ha den løse overgangen der Henki? Jobber du som sveiser forresten?![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Når det blir ny turbo/grenrør så slipper han å lage ny dp
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
[QUOTE=flyfaen;421218]Man ser at ting skjer hos folk som ikke holder på å flytte!
MEN!.. hvilken gass er det du har sveisa med!? Skal da ikke se sånn ut med TIG på rustfrittKan nesten se ut som om du har sveisa med aktiv gass (ala Mison 18 elns), eller har du bare brukt vanlig svartstål tilsats?
Sånn! skal bli alle regnbuens farger(skal bli slike farger i alle fall selv om vi "noober" kanskje ikke akkurat får den "myntrekka"
)
QUOTE]
regnboge fargen får du viss du sveiser med lite varme og mykje gass..det vanlegaste er den mørkeblå fargen som henrisk har fåttingenting gale med det
edit: ikkje nødvendigvis lite amper, men når ein kjører på mykje gass kjøler det ned og lagar den regnboge fargen
Sist endret av volvobrage; 09/09/11 kl 20:42
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Blir tøft dette henrik![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Da har jeg fått kjørt litt i kveld, merkbar forskjell ja! Går mye bedre, litt seinere trøkk, men samma faen, kan kanskje prøve 3 gir i rundkjøringene nå2 gikk lett
![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Åja det er ikke K27 turboen du har montert nå nei..![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Nope, er garrettenMen fy å det hjalp! Har ikke sett antydning til gløding på turbo, litt på grenrør bare, så strupinga er borte :eek
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
[QUOTE=amazonbrage;421806] Driver og skal sveise 3mm alu nå snart trenger litt gass da. Ble dessuten anbefalt av en som er sveiser i Nordsjøen å bruke ca. 10L (jeg bruker for det meste 9. 12 Ved sveising av 5-6mm alu der i åpne hjørner osv...) Jeg bruker jo bare billigste type argon uansett så (holder i MASSEVIS)koster ikke mangen kronen for påfyll
Men skal ikke krangle for mye her, er ikke sveiser selv, har ikke hatt sveisegrunnkurs engang faktisk, "lørning bai duing"
Men skal vel ikke ødelegge tråden til Henrik heller, må begynne å klipe meg selv snartfæl til å gå OT
![]()
Sist endret av Njål Nilssen; 10/09/11 kl 10:29
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Da har jeg fått kjørt litt med ny turbo, funker meget! Stor forskjell på 13c og denne! Lader 1,2 med 99 V-power og originaldyser. Eller, den peaker opp på 1,2 og gjavner ut på 1 bar ca. Ikke hørt noe tenningsbank ennå.
Hadde en voldsom eksoslekasje som jeg ikke fant med en gang, leita litt, fant noen småhøl i det reducer prosjektet mitt, som jeg fikk sveisa, men lyden blei ikke bedre.
Kikka litt rundt under bilen mens den gikk og fant ut at den ene pinbolten jeg hadde tatt ut var vist rett inn i eksosen fra wg'en så det var også derfor jeg hadde screamer lydFikk satt inn en bolt og det blei stille
![]()
Litt bilder da:
Oljetur
Oljeretur
Halve downpipe
Hele downpipe
Bare rør
Peilepinnen blei herpa, liming måtte til!
![]()
Henrik dreiv å spant piruetter utenfor Skanska bygget i Kongsberg mens politiet stod å så på ved 20.45 tiden idag.. Veldig smart mister DH46288.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Hvordan blir det med dyser her da?
Volvo 945 fk
Volvo 850 gle
xVolvo 940 fk
xVolvo 945 fk stjålet\vraket
xVolvo 740 gl
xVolvo 945 fk vraket
xVolvo 740 gl
Har du sendt de brakettene elelr har du glemt de av igjen?![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
finfin 940![]()
#1- Volvo 240, 1990, Turbobil (Totalvrak 2013 :(..)
#2- Bmw E21T 79'
#3- Volvo 850, bruksbil, Ras
#4- Volvo 240 90" nytt prosjekt. turbobil
#5- Golf Mk4 00"
Flott arbeide! Men er det ikke overkill mange V-båndsklemmer?? Trodde man liksom hadde klart seg med 2-3 stk på hele anlegget. Er jo kun for å plukke det bort lettest mulig, ikke for å få samlet alle delene i ei banankasse.![]()
Blei store forandringer. Blir brukt ca 4 klemmer. En til turbo, en til slutten av dp, 2 på den ene lyddempern, og en på den siste![]()