Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  103
Side 31 av 42 FørstFørst ... 21 29 30 31 32 33 41 ... SisteSiste
Viser resultater 751 til 775 av 1032

Tråd: Henrik940's worklog - Volvo 940 1995! Påbegynt prosjekt T5

  1. #751
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Kan være også at jeg måtte varme så jævlig der, for å få stålet til å flyte :P Blei endel kuking fram og tilbake der Vanlig argon gass.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  2. #752
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Hva er formålet med å ha den løse overgangen der Henki? Jobber du som sveiser forresten?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  3. #753
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Når det blir ny turbo/grenrør så slipper han å lage ny dp
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  4. Takk henrik940 takket for denne posten
  5. #754
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=flyfaen;421218]Man ser at ting skjer hos folk som ikke holder på å flytte!

    MEN!.. hvilken gass er det du har sveisa med!? Skal da ikke se sånn ut med TIG på rustfritt Kan nesten se ut som om du har sveisa med aktiv gass (ala Mison 18 elns), eller har du bare brukt vanlig svartstål tilsats?

    Sånn! skal bli alle regnbuens farger (skal bli slike farger i alle fall selv om vi "noober" kanskje ikke akkurat får den "myntrekka" )

    QUOTE]

    regnboge fargen får du viss du sveiser med lite varme og mykje gass..det vanlegaste er den mørkeblå fargen som henrisk har fåttingenting gale med det

    edit: ikkje nødvendigvis lite amper, men når ein kjører på mykje gass kjøler det ned og lagar den regnboge fargen
    Sist endret av volvobrage; 09/09/11 kl 20:42
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  6. Takk henrik940 takket for denne posten
  7. #755
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Hva er formålet med å ha den løse overgangen der Henki? Jobber du som sveiser forresten?
    Som han under sa, for å slippe ny dp når jeg bytter turbo. Ja, er sveiser. Jeg sveiser stikkontakter, brytere, lamper og sikringskap. Gjerne utelys osv og.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  8. #756
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    52
    Antall takk

    Standard

    Blir tøft dette henrik

  9. #757
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=amazonbrage;421406]
    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Man ser at ting skjer hos folk som ikke holder på å flytte!

    MEN!.. hvilken gass er det du har sveisa med!? Skal da ikke se sånn ut med TIG på rustfritt Kan nesten se ut som om du har sveisa med aktiv gass (ala Mison 18 elns), eller har du bare brukt vanlig svartstål tilsats?

    Sånn! skal bli alle regnbuens farger (skal bli slike farger i alle fall selv om vi "noober" kanskje ikke akkurat får den "myntrekka" )

    QUOTE]

    regnboge fargen får du viss du sveiser med lite varme og mykje gass..det vanlegaste er den mørkeblå fargen som henrisk har fåttingenting gale med det

    edit: ikkje nødvendigvis lite amper, men når ein kjører på mykje gass kjøler det ned og lagar den regnboge fargen
    Jeg bruker 9-12L/min... Blir ikke alle regnbuens, men blir i alle fall blankt.. skal man få det sånn "uber" må man bruke "purge" eller "atmosfære"

    Men for all del, om det ikke er en fryd for øye så funker jo sveisene til Henrik for all del
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  10. #758
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått kjørt litt i kveld, merkbar forskjell ja! Går mye bedre, litt seinere trøkk, men samma faen, kan kanskje prøve 3 gir i rundkjøringene nå 2 gikk lett
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  11. #759
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Som han under sa, for å slippe ny dp når jeg bytter turbo. Ja, er sveiser. Jeg sveiser stikkontakter, brytere, lamper og sikringskap. Gjerne utelys osv og.
    Vet du målene på den neste turboen da?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  12. #760
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Ja
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  13. #761
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Åja det er ikke K27 turboen du har montert nå nei..
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  14. #762
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Nope, er garretten Men fy å det hjalp! Har ikke sett antydning til gløding på turbo, litt på grenrør bare, så strupinga er borte :eek
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  15. #763
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=flyfaen;421788]
    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post

    Jeg bruker 9-12L/min... Blir ikke alle regnbuens, men blir i alle fall blankt.. skal man få det sånn "uber" må man bruke "purge" eller "atmosfære"

    Men for all del, om det ikke er en fryd for øye så funker jo sveisene til Henrik for all del
    då reknar eg med du sveiser tjukke materialer?vi pleier bruke rundt 5-6 på jobben på rør som har 2-3mm veggar
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  16. #764
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=amazonbrage;421806]
    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post

    då reknar eg med du sveiser tjukke materialer?vi pleier bruke rundt 5-6 på jobben på rør som har 2-3mm veggar
    Driver og skal sveise 3mm alu nå snart trenger litt gass da. Ble dessuten anbefalt av en som er sveiser i Nordsjøen å bruke ca. 10L (jeg bruker for det meste 9. 12 Ved sveising av 5-6mm alu der i åpne hjørner osv...) Jeg bruker jo bare billigste type argon uansett så (holder i MASSEVIS) koster ikke mangen kronen for påfyll

    Men skal ikke krangle for mye her, er ikke sveiser selv, har ikke hatt sveisegrunnkurs engang faktisk, "lørning bai duing"

    Men skal vel ikke ødelegge tråden til Henrik heller, må begynne å klipe meg selv snart fæl til å gå OT
    Sist endret av Njål Nilssen; 10/09/11 kl 10:29
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  17. #765
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått kjørt litt med ny turbo, funker meget! Stor forskjell på 13c og denne! Lader 1,2 med 99 V-power og originaldyser. Eller, den peaker opp på 1,2 og gjavner ut på 1 bar ca. Ikke hørt noe tenningsbank ennå.

    Hadde en voldsom eksoslekasje som jeg ikke fant med en gang, leita litt, fant noen småhøl i det reducer prosjektet mitt, som jeg fikk sveisa, men lyden blei ikke bedre.

    Kikka litt rundt under bilen mens den gikk og fant ut at den ene pinbolten jeg hadde tatt ut var vist rett inn i eksosen fra wg'en så det var også derfor jeg hadde screamer lyd Fikk satt inn en bolt og det blei stille


    Litt bilder da:

    Oljetur


    Oljeretur






    Halve downpipe




    Hele downpipe


    Bare rør










    Peilepinnen blei herpa, liming måtte til !

    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  18. #766
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Ser meget ut

  19. #767
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Må få laga noen nye trøkkrør og Dem driver å spretter av
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  20. #768
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Henrik dreiv å spant piruetter utenfor Skanska bygget i Kongsberg mens politiet stod å så på ved 20.45 tiden idag.. Veldig smart mister DH46288.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  21. Takk henrik940 takket for denne posten
  22. #769
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Jeg klarer ikke det, så kan ikke ha vært meg.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  23. #770
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    906
    Antall takk

    Standard

    Hvordan blir det med dyser her da?
    Volvo 945 fk
    Volvo 850 gle
    xVolvo 940 fk
    xVolvo 945 fk stjålet\vraket
    xVolvo 740 gl
    xVolvo 945 fk vraket
    xVolvo 740 gl

  24. #771
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Har du sendt de brakettene elelr har du glemt de av igjen?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  25. #772
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Abboner!

  26. #773
    Registrerte brukere lian1992 sin avatar
    Medlem siden
    03. aug. 2011
    Sted
    Revetal-Vestfold
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    finfin 940
    #1- Volvo 240, 1990, Turbobil (Totalvrak 2013 :(..)
    #2- Bmw E21T 79'
    #3- Volvo 850, bruksbil, Ras
    #4- Volvo 240 90" nytt prosjekt. turbobil
    #5- Golf Mk4 00"

  27. #774
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Flott arbeide! Men er det ikke overkill mange V-båndsklemmer?? Trodde man liksom hadde klart seg med 2-3 stk på hele anlegget. Er jo kun for å plukke det bort lettest mulig, ikke for å få samlet alle delene i ei banankasse.

  28. #775
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Blei store forandringer. Blir brukt ca 4 klemmer. En til turbo, en til slutten av dp, 2 på den ene lyddempern, og en på den siste
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Side 31 av 42 FørstFørst ... 21 29 30 31 32 33 41 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •