Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 152 av 206 FørstFørst ... 52 102 142 150 151 152 153 154 162 202 ... SisteSiste
Viser resultater 3.776 til 3.800 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #3776
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    heva panser ser bare ut som noen har vært dårlig til å justere på plass. ser jalla ut i mine øyne!!!!

    5'ern har et problem: vann rett på turbo\varm turbo = masse vanndamp når man kjører og det fordamper på selve turbon.

    tror dette kan bli fint jeg er siste\4ern som er mine vinnere ja, resten er mer eller mindre bare for å se hva som ikke ser bra ut.

  2. #3777
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Like stygge alle sammen!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  3. Takk henrik940, 142. 72, Wahl, Liland, Oddwar, Morgis, Ola Moen, ChrisV, Øygard, Bassan takket for denne posten
  4. #3778
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post

    NY 19T turbo tilpasset FK\FT fått i hus, bare å vente på siste pakning eller annen returordning på oljen nå + bestille andre chiper og få dysene sine så blir dette sikkert veldig moro!
    kom på at det er hard og være motor med denne vis du har tenkt og lade noe spesielt med trykk... men til a-b bil og motor fungerer den greit
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  5. #3779

  6. #3780
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    blir vell max 1 bar.
    ok, men ville sjekket egp allikevell jeg da
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  7. #3781
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lundberg Performance Vis post
    ok, men ville sjekket egp allikevell jeg da
    ???? :P

  8. #3782
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    ???? :P
    exhaust gas pressure, også kalt baktrykk mellom eksos ventil og turbo, er ikke bra vis det blir for høyt.
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  9. #3783
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lundberg Performance Vis post
    exhaust gas pressure, også kalt baktrykk mellom eksos ventil og turbo, er ikke bra vis det blir for høyt.
    åssen måler jeg det da? vet hva forkortelsen står for
    men vi har vell alle lest at alle disse mitsuturboene som er bolt on gir litt høyt baktrykk i forhold til hva som er normalt riktignok så jeg er obs på den.

  10. #3784
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    åssen måler jeg det da? vet hva forkortelsen står for
    men vi har vell alle lest at alle disse mitsuturboene som er bolt on gir litt høyt baktrykk i forhold til hva som er normalt riktignok så jeg er obs på den.
    får vel handlet sensor og målerer for det.. er det på manger av sprutene som selges. men du kjører vel lh 2,4. Så en ekstern måler blir vel løsningen vis du vil sjekke det.
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  11. #3785
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    good idea må jo ha måler for alt... link til en type så jeg ser hvordan det er?
    venter på tips til bredbåndslambdamåler enda da. er innovte g5 den som kommer nærmest vdo målerene i utseende i 240? og den skal da erstatte original lambdasonde...?

  12. #3786
    Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Like stygge alle sammen!
    Helt enig...Best å la det være som det er......

  13. #3787
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    good idea må jo ha måler for alt... link til en type så jeg ser hvordan det er?
    venter på tips til bredbåndslambdamåler enda da. er innovte g5 den som kommer nærmest vdo målerene i utseende i 240? og den skal da erstatte original lambdasonde...?
    har ikke link, men har sett det ja , brebåndslamada anbefaler jeg lm-2 med logger.. trenger jo bare den når du justerer motoren. org labada må du ha ja..
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  14. #3788
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Bare det ikke blir nr2 så blir det bra
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  15. #3789
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    nr 2 blir det nok uansett ikke nei måtte bare se åssen det så ut for å ha sett det

  16. #3790
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Ha dem på taket da?
    bakskjermene?

    hehehehe
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  17. Takk Kodja takket for denne posten
  18. #3791
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    1 bar er vel i overkant for meget på en sånn som det der..
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  19. #3792
    Registrerte brukere Volvo_S90R sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Ler, Melhus
    Innlegg
    756
    Antall takk

    Standard

    4 så best ut, lik plassering som på S60
    Volvo V70 D5 02' Konebil
    Volvo 940 D24tic 93' Bruksbil(rullende prosjekt)
    Volvo 145 72` Veteran prosjektet
    Volvo Amazon 69' Taksenk storposjekt
    https://www.facebook.com/CustomGarasjen

  20. Takk Kodja takket for denne posten
  21. #3793
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    1 bar er vel i overkant for meget på en sånn som det der..
    Sprøyt, har kjørt 1,3+ bar i over 2 år nå uten problemer på en original 16T, riktignok med rette eksoshuset med fast flens.

    EDIT: Evolve luftinntakene såg forøvrig jævlig ut på bilen uansett hvor du plasserte de
    Sist endret av The Sven; 28/08/11 kl 11:19
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  22. #3794
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Sprøyt, har kjørt 1,3+ bar i over 2 år nå uten problemer på en original 16T, riktignok med rette eksoshuset med fast flens.

    EDIT: Evolve luftinntakene såg forøvrig jævlig ut på bilen uansett hvor du plasserte de
    da leve motoren din på overtid vis ikke du har gullhår i baken heheh litt bedre med ikke mye med eksos huset du har.
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  23. Takk henrik940 takket for denne posten
  24. #3795
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Sprøyt, har kjørt 1,3+ bar i over 2 år nå uten problemer på en original 16T, riktignok med rette eksoshuset med fast flens.

    EDIT: Evolve luftinntakene såg forøvrig jævlig ut på bilen uansett hvor du plasserte de
    Hva tror du skjer når du overlader motoren din, og har et så trangt eksoshus?
    Det blir jo en brems. Er ikke noe problem, men det er ikke bra for motoren. Ikke i det hele tatt. Er jo en grunn til at 740 turbo, går bedre enn 940 turbo over 94(?)

    Det er jo turboforskjellen. Garretten har et mye større eksoshus, og det hjelper STORT.

    Men, sikkert digg å bruke 7000kr på 19T..
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  25. #3796
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Hva tror du skjer når du overlader motoren din, og har et så trangt eksoshus?
    Det blir jo en brems. Er ikke noe problem, men det er ikke bra for motoren. Ikke i det hele tatt. Er jo en grunn til at 740 turbo, går bedre enn 940 turbo over 94(?)

    Det er jo turboforskjellen. Garretten har et mye større eksoshus, og det hjelper STORT.

    Men, sikkert digg å bruke 7000kr på 19T..
    det er best og fylle forbrenningkammeret med eksos isteden for færsk sats skjønner du vennen
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  26. Takk henrik940 takket for denne posten
  27. #3797
    Registrerte brukere tusselaid sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trønderlag Rissa
    Innlegg
    212
    Antall takk

    Standard

    Nr.5 så best ut øystein
    1997 Volvo V70
    1969 Oldsmobile F-85 Sports Coupe

    Fat people are harder to kidnap

  28. #3798
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    lundamo, melhus
    Innlegg
    605
    Antall takk

    Standard

    Nr 3 ;-)
    volvo 850 95mod SOLGT
    volvo v70 xc 99mod
    volvo 940 ft classic 97mod

  29. #3799
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Hva tror du skjer når du overlader motoren din, og har et så trangt eksoshus?
    Jeg får masse dreiemoment og et bredt register i motsetning til den dritt-turboen fra Turboknugen iallfall

    Sjekka forresten de håra nå Lundberg, og det stemmer at de er av gull Raser det så raser det..
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  30. Takk Kent o, Kodja takket for denne posten
  31. #3800
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Eit lite spørsmål; Kvifor er ikkje denne tråden i Gullprosjekter?
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  32. Takk Øygard takket for denne posten
Side 152 av 206 FørstFørst ... 52 102 142 150 151 152 153 154 162 202 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •