Og de sier at MS er simpelt....![]()
Og de sier at MS er simpelt....![]()
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Yep
Det er sikkert det for de som virkelig skjønner seg på det. Men jeg begynner å miste håpet. men mest fordi jeg ikke skjønner alt jeg driver med, men det gjelder da sikkert alle sprut.
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Tips utdelt i MS tråden ! Kan vel nevne det her og: Sjekk om multiply map er på, den skal stå på multiply eller yes, husker ikke hvordan som var MS2 og 3..![]()
Og så er det mange som ikke forstår betydninga av DIY og hva det er som gjør at det oftest er stor forskjell i pris på ett DIY produkt og ett kommersielt produkt
Men uansett så har jeg tatt en titt på mapp og loggfil fra mr Zeeker. Og jeg fant noen innstillinger som ikke var helt rett. Loggen viser også feilkode nr2. Jeg håper at noen av tipsene kan være til nytte og du at får dette til å fungere bra. For til tross for triggerproblemet så er det et kraftfult sprut du har valgt![]()
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
Vet hva DIY er jaDet er egentlig bedre å handle ferdig sprut til noenlunde samme pris
og spare mye tid på å slippe masse unødvendig piss.
At MS er "billig", er jeg forsåvidt ikke helt enig i. I kroner og øre slipper man kanskje litt lettere, men så er det all den bortkasta tida med ting som ikke fungerer som det skal. Fritida vår er ikke gratis den heller. De fleste monterer sprut for å få en bil som går bedre. Men mange liker det for da kan de drive med elektronikk. Spørsmålet er hva man vil selv. Å anbefale MS for folk som ikke har den fjerneste anelse om dette, blir helt feil. Og det er ikke alle som har folk som kan hjelpe til med dette tilgjengelig hele tida.
Sist endret av Ola Moen; 25/08/11 kl 21:28
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Tusen takk Truckdriver. Jeg får ikke testet ut dette før om ca 3 uker :/ pga at jeg skal kjøre autoslalom-konkuranse om søndagen &så 14 dager etter der igjen. Jeg har satt inn igjen LH 2.4 nettet men har MS-nettet liggende lett og ledig i hyllaMS'n må bare funke, og må bare beklage litt dystre tanker litt lenger opp her, hehe. Det hender seg at man føler alt håp er ute, noe det egentlig aldri er.. Må bare få ting litt på avstand og sette seg inn i de nye problemene
Takker for hjelp av alle sammen så langt, så får vi se om det ikke blir litt sprut i motoren etterhvert
Det er vel lov å nevne at det ligger en smådiger turbo, grenrør, 850cc dyser, ekstern WG, dump og stor IC i hylla og venter![]()
Samtidig ligger det ei ZF-kasse og venter på lageret mitt. Også ble det handlet inn en 6-pucka sinter her før helga, så nå mangler jeg bare en mellomaksling.
Sist endret av Zeeker; 26/08/11 kl 03:45 Begrunnelse: rettskriving
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
Jeg kan jo også nevne mine erfaringer med MS så langt. Det er ikke mange, men noen. hehe.
Jeg kjøpte MS3X fordi jeg ville har et billig sprut, og jeg ville ha noe som jeg slapp og lodde og herje med. Derfor ble det MS3X og ikke noe MS1 /MS2 som er modda fra før. De modifikasjonene jeg har fått gjort har DIY-folka i USA gjort for meg, og det eneste jeg har "skrudd" på er 2 potmeter og selvfølgelig laget ledningsnett.
Det første jeg gjorde var å lage ledningsnett og det gikk forsåvidt greit da alle ledninger er merket og et par spørsmål senere var jeg i mål med det.
Boksen var forsåvidt helt grei å skru på men fikk litt problemer med at jeg ikke skjønte hvordan potmetrene funkerte og trodde jeg hadde fucka opp alt, noe jeg ikke hadde gjort likevel. (Kunnskap er en fin bil)
Jeg har sloss litt med en VR-sensor, som fort kan bli byttet ut med Hall-sensor i stedet, men skal prøve litt flere triks jeg har fått.
Alt i alt har jeg klundret litt, men det er litt min egen skyld i og med at jeg er gira nye ting, men ikke alltid like flink å lese manualer, og vil gjerne prøve ting først. Det er litt dumt med datasprut har jeg funnet ut. Der er nesten ikke noe Do by learning. Her må en jaggu meg forstå hva som skjer å. (merkelig, hehe)
Så det kan hende at bilen min hadde startet med ett annet sprut. Det får vi aldri vite, for jeg har ikke penger til flere slike, men så er det ikke sikkert jeg hadde skjønt software'n og da hadde jeg vært like langt.
Jeg skal ha bilen min til å gå på MS, og den skal kunne startes i -25. Så får vi se om den klarer det![]()
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
Jeg tenkte meg oppå derSpørs med hvilken bil. Var ute en tur på Hamar nå og lamda'n lyser så fort jeg tråkker på gassen og den går som ei bøtte med møkk. Og lure meg klarte jo å la den sitte i DP'n når vi drev med MS'n, så den er sikkert sotete og fin :/
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
Er ikke sikkert det er derfor lambda'n lyser. sjekk LMM![]()
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Hehe.. ja, den sprengte jeg her for litt siden med en liten "dært" startgass i filteret, (uten å tenke meg om) Det smalt gitt og dro med seg alt som var i LMM. Satte på en annen jeg hadde liggende, men kan ta den som sitter på 940'n min å prøve den
Må legge ved et bilde av uhellet. - Jeg føler meg så flink om dagen. Alt jeg tar i blir til dritt :/ hehe. Det er jo litt flaut å. Men det kan skje den beste tenker jeg.
![]()
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
"Man lærer av sine feil, og idag har jeg lært MASSE" Hehe
Det erda vel ikke flaut det der.
Om det er noen trøst, så er du ikke aleine om å virkelig få det til iblantDet skjer meg stadig vekk også
![]()
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
er i motbakke det går oppover..
går seg nok til serru... skal bare være glad jeg ikke er med og skrur.. veit jo åssen det går når vi hjelpes til![]()
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
Ekko... ?
Får komma nedat meg med en god porsjon arbeidslyst, så kanskje jeg får fart på tråd'n min igjen også..![]()
'80 242 Turbo
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
Det gjør ikke denna, hehe. Alt av tråder inni den er fucka :/
Det går sakte med bilen fremover, og det står stort sett på meg :( men jeg får vel begynne litt smått igjen. Det er kjøring igjen den 5. okt (lokalt) også den 15. okt med vccn på gardemoen. Det hadde vært artig å fått inn turbo & sprut til da, men tviler litt
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
Sist endret av Zeeker; 16/02/12 kl 17:49 Begrunnelse: retting
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
HeheDa skjønner jeg det
LH 2.4 blir helt idiot om ikke det er i orden. husk riktig moment, og gjør godt reint mellom sensor og blokk
![]()
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Da har jeg vært på Dokka en tur og kjørt litt bil på egenhånd.. og jeg kan vel ikke si at det gikk helt bra :/ Det lugga godt kan en si.
Status: 2 ødelagte felger, en litt krøllete bakskjerm, ødelagt brønn & av-revi fanger
![]()
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
Shit happensGodt disse gamle Volvoene tåler en smell
Hadde du kjørt noe annet nå, så kunne du belaget deg på å kjørt den rett på skroten
![]()
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
blir jobb på meg det da![]()
'80 242 Turbo
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Da er det en gledens dagBilen går endelig på Megasquirt
Og det eneste som var feil at han kødden jeg har kjøpt det av i US & A har gitt feil info :/
Ms'n var satt opp til at den skulle styre coil A på "Spark Hardware in use - JS10" - Denne viste seg at skulle stå på LEDs-spark.
Da ble tenninga helt nice og oppførte seg som den skulle og da var det bare tut og kjør og ut og mappe
Takk til alle som har bidratt med config og gode ide'er på løsninger.
( Truckdriver, Berg_Performance, V20T, Scar_te )
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no