Flass sier du? prøvd head&shoulders? hehe.. får tilgang på lakkeringsytstyr og make-shift lakkboks når det begynner å bli varmere i været en gang.. så blir muligens litt lakkering i løpet av sommeren.. gi en lyd når gradestokken kryper opp mot 15-20 graderhehe...
Abs-lyset kommer og går og gjør stort sett hva det vil virker det som.. slo seg av igjen i ste'. jeg lar det nå styre på litt.. så får jeg heller lodde om boksen om det ikke forsviner![]()
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
1996-2015 Peugeot, Citroen, Toyota
1996-2015 VW, AUDI,SKODA, SEAT
Volvo 850 HUGGES! MYE bra deler!
Hvordan går det her? lekre 850er fortjener oppdateringer!![]()
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Lite nytt å melde i grunn :P Mye annet som må prioriteres for tiden..
Men bilen får nå sitt den også. Ser jeg har fått noe småflekker med rust og faenskap i hjulbuene, så det må vel taes så fort kjangsen byr seg, mistenker at jeg har litt i kanalene også, så jeg får hive av sideskjørtene og gå over der også for sikkerhets-skyld.
Ellers blir det vel bare vanlig vedlikehold, oljeskift, tenningsdeler og filter.
Mistenker at original-lyktene kommer på igjen snart også.. Og salg av aftermarket-lyktene..
Driver og prøver å få til en annen bil her for tiden også..
En Peugeot 406 2liter bensiner... jeg mistenker at det har kveldet noen ventiler osv though (mulig registerreim-hopp\brudd):/ så ny topp må vel til der med mindre skaden en mindre enn jeg tror. Kam'en går i allefall ikke rundt når jeg kjinner\prøver å starte den.
Sist endret av R-M-I; 23/05/11 kl 11:24
koselig...du får ha lykke til med Pugen, men husk hvilken bil som skal prioriteres!
![]()
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Da skjer det litt her igjen..
- Olje/Filterskift (castrol magnatec 5-40)
- Innkjøp av R-fanger
- Innkjøp av felger
- Innkjøp av V70 dørhåndtak
- Byttet bensinfilter
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
ser bra ut denna her.
volvo 855 t5
volvo 940 gl.
volvo 855 gl.
prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5
Takktakk
Satser på å få kjørt en 3-stegs rengjøring i morgen om været tillater det. Og får forhåpentligvis tatt noe oppdaterte bilder i samme slengen
Ellers går jeg og venter på litt deler for tiden..
Må få tatt de små rustflekkene som
er på bilen snart også.. har litt i fremre del av hjulbuene bak og naturligvis de "obligatoriske" småflekkene på bakluka..
Tenkte å få kjøpt inn polyforinger til øvre og nedre motorfeste. Om jeg får tid til det før ferien er over vel å merke.
Sist endret av R-M-I; 30/07/11 kl 19:02
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
Da fikk jeg omsider tatt vask, lakkrens og voksing her :P Resultatet ble rimelig greit.. Men jeg skulle gjerne gått til innkjøp av bedre produkter og maskin for å få litt fortgang i sakene... slit med håndpolering :P
Bilder kommer i løpet av morgendagen..
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
Pent! Polytrol eller lignende på støtfangere og lister så har du prikken over i-en![]()
Jessjess...jeg ble bare litt ivrig når jeg såg resultatet og knipset bilder før jeg var heeelt ferdig med å få bort produktrester osv:P Hadde igrunn ikke store forhåpningene om at det skulle bli noe SÆRLIG bedre egentlig, men resultatet ble MYE bedre enn jeg hadde forventet..Mistenker at jeg kommer til å gå over til roterende maskin etter hvert når det gjelder polering...noe skikkelig DRIT å stå å gnikke i vei for hånd....
Går over med polytrol på lister og fanger-plast, så fort været tillater det. Dørhåndtak til X70 har jeg liggende som skal monteres uansett, så om jeg gidder å gå over de som står på nå er heller usikkert.. I allefall ikke før jeg har tatt dem AV bilen
Legger ut noen flere bilder i samme slengen her:
![]()
Da har jeg fått montert 3stk X70 dørhåndtak...mangler håndtaket på førersiden siden jeg ikke har fått metall-saken som låsesylinderen skal stå i enda.... Når denne kommer blir det omkoding av nøkkel så jeg kan bruke original-nøkkelen i X70 låsen
Om noen tilfeldigvis har denne metall"klossen" som sitter på dørhåndtaket (den klossen som selve låsesylinderen skal stå i)...så skrik ut..jeg trenger en.
Ellers blir det vel å rengjøre listene langs bilen og på fangerene... for så å gå over med greie mengder polytrol..
PENT!
Har savna oppdateringer her, bilen din ser jo nydelig ut!
Vurdert en liten senk?
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Jepp..Skal opp "en del" i felg-dimensjon, så tenkte å vente med de voldsomste senkeplanene før det har kommet på plass.. Tenkte da på FK Silverline.. Har hørt gode ting om de rundtom..
Har just montert det settet på bilen til Lightyear, anbefaler det på det varmeste. Utrolig deilig, blir akkurat passe stivt uten å bli ukomfortabelt.
Bare pass på den camberjusteringa jeg nevner i tråden hans, spesielt med litt breie felger. Kan fort bli ugunstig kontakt![]()
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Dukket opp litt deler i dag..
Bla V70 bakluke-"list", og litt deler til dørhåndtak.. Så nå får man forhåpentligvis førerdør-håndtaket på plass ogsåkjipt å kjøre med 1 håndtak fra 850 og 3 fra V70
![]()
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
Fin bil du har her, men jeg håper virkelig du tar til fornuften og går for polytrol-behandling istedenfor å lakke ihjel 850'en dinBlank svart bil med en fin kontrast til velpleid plastikk er bare nydelig
![]()
Skal ha "plastikk'en" intakt... men dørhåndtak og bakluke-listen må gå. Sidelister og fanger-lister skal behandles med Polytrol så fort det lar seg gjøre... Har "desverre" alt for mye å gjøre på om dagene...
Nå ble jeg glad her.. Godt å høre at du skal beholde den som en 850 og ikke prøve å lage "V70" av den
Lakkere håndtaket på bakluke er forresten helt innefor, håndtak er jeg ikke like enig i, men på svart bil trenger du ikke den kontrasten håndtakene gir like mye som på andre farger..
Men...V70 håndtakene er en grei del bedre å drive på medMerker forskjell når man skal åpne dørene i allefall... Eneste grunn til at jeg byttet var stort sett at fjærene som får dørhåndtakene til å sprette på plass igjen var rimelig "slitne" på mine håndtak
Blir å bytte tilbake til originale hovedlykter med tiden også tror jeg :P
Hentet meg et Originalt BTCC Tennplugg-deksel i dag
Meget pent eksemplar i original forpakning, med "instruksjoner", og beskyttelses-"skum"Er vel ikke så ALTFOR mange av disse i omløp her i landet?
![]()
Sist endret av R-M-I; 31/08/11 kl 07:23
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Hehe...brainfart :P Mente selvfølgelig tennplugg-deksel jaFikk fatt i et lokalt her for en grei sum :P Har det liggende i bilen nå..kan alltids stikke ned i bilen og hente delen og ta et bilde..