I praksis blir det: som vanlig, uenig med du der.
Kun en ustartet motor er uten turtall og den type diskusjon blir for idiotisk.
Akkurat. Når SNITTeffekten innefor det anvendte turtallsregisteret øker så akser bilen i praksis stadig bedre.Hvis poenget ditt kun er at effektregister denger ren peakeffekt på løpsbiler som ikke ligger konstant å rir innafor 1500 rpm, så er vi enige.
Skal være enig i de to første som en definisjon på utført arbeid som er produktet av fart og styrke. Man er like avhengig av begge deler da 0 * noe selvsagt alltid = 0.Og effekt er per definisjon, sjekk enhver fysikkside du finner, Kw, hk, hester, ponnier, shetlands eller vallak. Ikke moment alene.
Jeg ser at dere er flere som benytter denne type argumentasjon som, snevert og teorietisk ikke er feil, men som ikke er nyttig i praksis.Det står dønn stille og gjør IKKENO. Jeg og min 1,5 meters latmann lager 1200 Nm hvis jeg skal løsne en diger fastrusta bolt som IKKE løsner. Hvor fort flytter jeg meg da..? Jeg står der, helt rolig... Jeg flytter meg ikke plutselig i en ugudelig hastighet, fordi jeg har ikke noe turtall.. jeg produserer ikke noe HK. Dvs, jeg utfører ikke noe arbeid.
Det ovennevnte F1 eksempelet tydeliggjør dette da du snevrer det ned for publiken og tåkelegger det store bildet.