Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  111
Side 9 av 19 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 456

Tråd: Cato T's 1996 Volvo 940 LT - B5234T

  1. #201
    Registrerte brukere Holmen2211 sin avatar
    Medlem siden
    07. aug. 2010
    Sted
    Skogbygda, Nes
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    det er rett å slett helt sinnsykt!!!
    95mod Nissan 200SX S14A
    95mod 940LT


    JAG GASAR TILLS DET RASAR

  2. #202
    Registrerte brukere Audun sin avatar
    Medlem siden
    15. juli 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    624
    Antall takk

    Standard

    er vell noe av den mer heftige havari typen det her trur jeg
    White smoke racing- Volvo 740 tic
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15947

  3. #203
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Dette var på sylinder 4 i en sugis


    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  4. #204
    Registrerte brukere Quality sin avatar
    Medlem siden
    05. mars 2010
    Sted
    2022 Gjerdrum
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Viktig for motoren at den puster lett .

    Volvo V70 '10
    xVolvo 940 '95LT

    xVolvo 240 '93 Turbo


  5. #205
    Registrerte brukere EspenAa sin avatar
    Medlem siden
    10. sep. 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    var ikke no pen lyd da motoren smalt
    Volvo C70 LT 2000
    Volvo 940 LT 1998
    X Volvo S70 LT 1998
    X Volvo 945 LT 1995
    X Volvo 945 LT varebil 1997
    X Volvo 360 spirit (jordbilen)
    X Volvo 940 LT 1996
    X Volvo 945 LT 1998 varebil
    X Volvo 945 LT 1995
    X Volvo 360 GL 1987
    X Volvo 945 LT 1996

  6. #206
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Auda...
    God grunn til å kjøpe bunndel som holder dette!

  7. #207
    Cato T sin avatar
    Medlem siden
    31. des. 2009
    Sted
    Fenstad
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Auda...
    God grunn til å kjøpe bunndel som holder dette!
    Er nok det

    Litt kjemisk metall så er blokka så god som ny! Eeeeeeeeller ikke, blir vel ny blokk med muligens ny innmat.. Får se an litt hva jeg koster på meg nå for å få bilen på veien igjen.

    Kan tenkes at det blir ei vanlig f blokk med veldig lite turbotrykk så mapper jeg og får datasprut nå, så kan jeg heller bygge ei ny blokk med smidd innmat over lengre tid da jeg fortsatt er lærling så har ikke den største inntekta. Så heller mappe den på nytt til våren igjen når jeg har sterkere bunndel, større dyser og fått ferdig oppsettet jeg skal kjøre med da.
    1996 Volvo 940 LT - T5 prosjekt
    1977 Volvo 245 L
    1979 Volvo 245
    1982 Volvo 242
    1996 Volvo 960

  8. Takk Holmen2211 takket for denne posten
  9. #208
    Cato T sin avatar
    Medlem siden
    31. des. 2009
    Sted
    Fenstad
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Sitter å leker litt med tanken på å bygge 16v i bilen. Syns det er porno lyd i 16v turbo
    Isåfall hadde jeg nok kjøpt H råder og brukt dem orginale 16v stempla i førsteomgang, trenger ikke å gå veldig fært men bare litt for å ha 16v der siden det ser pent ut og er tøff lyd.

    Sist endret av Cato T; 15/10/17 kl 23:10
    1996 Volvo 940 LT - T5 prosjekt
    1977 Volvo 245 L
    1979 Volvo 245
    1982 Volvo 242
    1996 Volvo 960

  10. #209
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Kjør heller med en standard F motor fram til våren. Da sparer du deg en 8-10K ved å bygge skikkelig motor med en gang isteden for å dille og tulle med sånn halvveis jallamekk. Det smeller det også. Skal du ha skikkelig motor, så må du ha et skikkelig grunnlag. dobbelt opp med mapping og sånt er bare bortkasta penger.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  11. #210

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Oj! Hva gjorde du rett før det smallt?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  12. #211
    Cato T sin avatar
    Medlem siden
    31. des. 2009
    Sted
    Fenstad
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fulloggal Vis post
    Oj! Hva gjorde du rett før det smallt?
    Kjørte sånn som jeg pleier.. altså ganske pent

    Har litt trua på at bilen plutselig feiltente noe så jævelig så råden røyk tvers av. Har plukka ut all innmaten nå, så skal bruke stempla i ei ny blokk nå i førsteomgang.. så blir det muligens noe oppgraderinger i løpet av vintern
    1996 Volvo 940 LT - T5 prosjekt
    1977 Volvo 245 L
    1979 Volvo 245
    1982 Volvo 242
    1996 Volvo 960

  13. #212
    Registrerte brukere Audun sin avatar
    Medlem siden
    15. juli 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    624
    Antall takk

    Standard

    Hvordan så de resterende 3 andre stempla ut ? synelig tenningsbank? å hvordan gikk det med veiva?
    White smoke racing- Volvo 740 tic
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15947

  14. #213
    Cato T sin avatar
    Medlem siden
    31. des. 2009
    Sted
    Fenstad
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Audun Vis post
    Hvordan så de resterende 3 andre stempla ut ? synelig tenningsbank? å hvordan gikk det med veiva?
    Stempla så fine ut. Veiva er vel bare å kaste tenker jeg. Tar ikke sjansen på å setta den i no ny motor nå, var masse stygge hakk osv i den.
    1996 Volvo 940 LT - T5 prosjekt
    1977 Volvo 245 L
    1979 Volvo 245
    1982 Volvo 242
    1996 Volvo 960

  15. #214
    Cato T sin avatar
    Medlem siden
    31. des. 2009
    Sted
    Fenstad
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Fikk demontert så og si resten i dag. Braketten til servopumpa var delt i 2, blokka har fått en sprekk mellom sylinder 2 og 3 også. Har nok vært en ganske kraftig smell.. Jeg har aldri sett noe lignende før :P







    Sist endret av Cato T; 15/10/17 kl 23:11
    1996 Volvo 940 LT - T5 prosjekt
    1977 Volvo 245 L
    1979 Volvo 245
    1982 Volvo 242
    1996 Volvo 960

  16. #215
    Registrerte brukere Holmen2211 sin avatar
    Medlem siden
    07. aug. 2010
    Sted
    Skogbygda, Nes
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    litt tosidet tape så er mye gjort :P
    95mod Nissan 200SX S14A
    95mod 940LT


    JAG GASAR TILLS DET RASAR

  17. #216
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    1.673
    Antall takk

    Standard

    har vore ein bra smell her
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

    prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

  18. #217
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holmen2211 Vis post
    litt tosidet tape så er mye gjort :P
    SHT er firmaet jeg jobber for, så ikke bruk den forkortelsen der i offentlig sammenheng
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  19. #218
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Drømte at detta skjedde med min i natt og :(
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  20. #219
    Registrerte brukere hokoff sin avatar
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    nes
    Innlegg
    250
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Drømte at detta skjedde med min i natt og :(
    Da hadde jeg ihvertfall ikke klart og sove, ille når man begynner og drømmer om det :(
    WHITE SOME RACING

  21. #220
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Oisann!
    Ser ut som ein kraftig smell ja..!
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  22. #221
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hokoff Vis post
    Da hadde jeg ihvertfall ikke klart og sove, ille når man begynner og drømmer om det :(
    Derfor man har H-profil Stålråder for at man skal sove godt om natta
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  23. Takk henrik940, R-israelsen takket for denne posten
  24. #222
    Cato T sin avatar
    Medlem siden
    31. des. 2009
    Sted
    Fenstad
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Blir ny blokk nå, med nye simringer, pakninger, bærelager, rådelager, H råder med std turbostempler som har fått nye stempelringer Satser på at det går an å sova godt om natta etter det.
    1996 Volvo 940 LT - T5 prosjekt
    1977 Volvo 245 L
    1979 Volvo 245
    1982 Volvo 242
    1996 Volvo 960

  25. Takk Audun, Holmen2211, white_volvo takket for denne posten
  26. #223
    Registrerte brukere hokoff sin avatar
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    nes
    Innlegg
    250
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Derfor man har H-profil Stålråder for at man skal sove godt om natta
    Sant så sant, eller M råder..
    WHITE SOME RACING

  27. #224
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hokoff Vis post
    Sant så sant, eller M råder..
    Ja, bare at M rådene ikke passer i 230 motoren

    Men med det samme jeg skriver i denne posten, så kan jeg jo nevne at jeg har en B23ET blokk til salgs. Nyborret til 96,3mm. Veiva er omslipt og stroket til 86mm slaglengde. dette gir et volum på 2,5l
    polerte og vektjusterte M-råder med spesiallaget krysspinneforing på 23mm istedenfor 24mm. Det er for å kunne bruke B230FT stempler.
    Nye stempler må kjøpes, og dreies av 3mm på toppen for å få ventilklaring til 16V. Da har man statisk kompforhold på 7.31:1
    Det følger med ferdig laget registerdrev til 16V reim.
    Dette er godt utført jobb til noen tusenlapper.

    Denne motoren trenger et lagersett, nye stempler med ringer, så er den klar til bruk. Jeg skal over på rekkesekser, så har ikke plass eller behov for denne.
    Grovt regnet, så kommer det på 5-6K og gjøre den bånndelen komplett, og da har du helt ny bånndel som tåler over 400Hk uten at du trenger å sove dårlig om natta.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  28. #225
    Cato T sin avatar
    Medlem siden
    31. des. 2009
    Sted
    Fenstad
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Slenger ut et bilde av bunndelen med nye H råder



    Har også vært å henta grenrøret mitt i dag så da måtte jeg legga på det og turbon på en topp som lå løst. Satser på at det blir tøft i bil



    Sist endret av Cato T; 15/10/17 kl 23:13
    1996 Volvo 940 LT - T5 prosjekt
    1977 Volvo 245 L
    1979 Volvo 245
    1982 Volvo 242
    1996 Volvo 960

Side 9 av 19 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •