det er rett å slett helt sinnsykt!!!
det er rett å slett helt sinnsykt!!!
95mod Nissan 200SX S14A
95mod 940LT
JAG GASAR TILLS DET RASAR
er vell noe av den mer heftige havari typen det her trur jeg![]()
White smoke racing- Volvo 740 tic
prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15947
Dette var på sylinder 4 i en sugis
![]()
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Viktig for motoren at den puster lett.
var ikke no pen lyd da motoren smalt
Volvo C70 LT 2000
Volvo 940 LT 1998
X Volvo S70 LT 1998
X Volvo 945 LT 1995
X Volvo 945 LT varebil 1997
X Volvo 360 spirit (jordbilen)
X Volvo 940 LT 1996
X Volvo 945 LT 1998 varebil
X Volvo 945 LT 1995
X Volvo 360 GL 1987
X Volvo 945 LT 1996
Er nok det
Litt kjemisk metall så er blokka så god som ny! Eeeeeeeeller ikke, blir vel ny blokk med muligens ny innmat.. Får se an litt hva jeg koster på meg nå for å få bilen på veien igjen.
Kan tenkes at det blir ei vanlig f blokk med veldig lite turbotrykk så mapper jeg og får datasprut nå, så kan jeg heller bygge ei ny blokk med smidd innmat over lengre tid da jeg fortsatt er lærling så har ikke den største inntekta. Så heller mappe den på nytt til våren igjen når jeg har sterkere bunndel, større dyser og fått ferdig oppsettet jeg skal kjøre med da.![]()
Sist endret av Cato T; 15/10/17 kl 23:10
Kjør heller med en standard F motor fram til våren. Da sparer du deg en 8-10K ved å bygge skikkelig motor med en gang isteden for å dille og tulle med sånn halvveis jallamekk. Det smeller det også. Skal du ha skikkelig motor, så må du ha et skikkelig grunnlag. dobbelt opp med mapping og sånt er bare bortkasta penger.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Oj! Hva gjorde du rett før det smallt?
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Kjørte sånn som jeg pleier.. altså ganske pent
Har litt trua på at bilen plutselig feiltente noe så jævelig så råden røyk tvers av. Har plukka ut all innmaten nå, så skal bruke stempla i ei ny blokk nå i førsteomgang.. så blir det muligens noe oppgraderinger i løpet av vintern
Hvordan så de resterende 3 andre stempla ut ? synelig tenningsbank? å hvordan gikk det med veiva?![]()
White smoke racing- Volvo 740 tic
prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15947
Sist endret av Cato T; 15/10/17 kl 23:11
litt tosidet tape så er mye gjort :P
95mod Nissan 200SX S14A
95mod 940LT
JAG GASAR TILLS DET RASAR
har vore ein bra smell her
volvo 855 t5
volvo 940 gl.
volvo 855 gl.
prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5
Oisann!
Ser ut som ein kraftig smell ja..!
- 1990 Volvo 740 GL -- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -
Blir ny blokk nå, med nye simringer, pakninger, bærelager, rådelager, H råder med std turbostempler som har fått nye stempelringerSatser på at det går an å sova godt om natta etter det.
Ja, bare at M rådene ikke passer i 230 motoren
Men med det samme jeg skriver i denne posten, så kan jeg jo nevne at jeg har en B23ET blokk til salgs. Nyborret til 96,3mm. Veiva er omslipt og stroket til 86mm slaglengde. dette gir et volum på 2,5l
polerte og vektjusterte M-råder med spesiallaget krysspinneforing på 23mm istedenfor 24mm. Det er for å kunne bruke B230FT stempler.
Nye stempler må kjøpes, og dreies av 3mm på toppen for å få ventilklaring til 16V. Da har man statisk kompforhold på 7.31:1
Det følger med ferdig laget registerdrev til 16V reim.
Dette er godt utført jobb til noen tusenlapper.
Denne motoren trenger et lagersett, nye stempler med ringer, så er den klar til bruk. Jeg skal over på rekkesekser, så har ikke plass eller behov for denne.
Grovt regnet, så kommer det på 5-6K og gjøre den bånndelen komplett, og da har du helt ny bånndel som tåler over 400Hk uten at du trenger å sove dårlig om natta.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Sist endret av Cato T; 15/10/17 kl 23:13