Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  103
Side 26 av 42 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 36 ... SisteSiste
Viser resultater 626 til 650 av 1032

Tråd: Henrik940's worklog - Volvo 940 1995! Påbegynt prosjekt T5

  1. #626
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kenar Vis post
    høres bra ut! også kjøper du mk2 akslinga mi!:P
    Da må han jo selge bilen for og få råd til den

  2. #627
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Mye skal du ha da Kenar ?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  3. #628
    Registrerte brukere kenar sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Løten/ Hedmark
    Innlegg
    345
    Antall takk

    Standard

    nei, som turbohansen sier så må du nok bytte bila di mot den neida. får ta en pm hvis du er interisert!
    1998 V70 Tdi bruksbil. http://forum.vccn.no/showthread.php?...558#post516558
    1988 760 gle (turbo prosjekt) http://forum.vccn.no/showthread.php?...ighlight=kenar
    1989 245 gle x
    1989 760 Turbo delebil

  4. #629
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Blir vel ombygging enten i høst eller neste vår. Hadde vært fett å fått til i år..
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  5. #630
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Driver å lurer litt på multilink.. Hadde vært moro å bygd om..
    Kjøp Bmw om du skal ha bayerstuket da vel
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  6. #631
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Kanke kjøpe pakkistralle! :O
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  7. #632
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Hehe Multilink med senk er pakkismagnet vettu
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  8. #633
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Hehe Multilink med senk er pakkismagnet vettu
    Trenger ikke 45 grader camber hvis man modifiserer toppstaget litt eller ikke skal ha 60mm senk .

  9. #634
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Vi må prøve DTM hjula på bilen din da, se om de passer og itte subber.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  10. #635
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Trenger ikke 45 grader camber hvis man modifiserer toppstaget litt eller ikke skal ha 60mm senk .
    Vet det Måtte bare erte litt her Det sitter bedre i svingene med Multilink ihvertfall lurer litt på om multilinkoppsettet fra 960 passer på en (Fy fy her inne) Granada, med litt ombygging. De har uavhengig fjæring bak, men ingen mulighet for å justere Camber.
    De er ikke så veldig høye i utgangspunktet, så 60mm senk bak på de gir ikke så veldig negativ camber. De har pittelitt positiv camber med nye orginalfjærer og tom tank. og omtrent nøytral med full tank.
    men om man vil ha 110mm senk på de, så trengs det litt ombygging bak
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  11. #636
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Vi må prøve DTM hjula på bilen din da, se om de passer og itte subber.
    Med ET43 som er på MkII tror jeg du nesten kan glemme det passer bedre med pegasus da åja... også må du bygge om til MkII forstilling også så du får ET 43 der og... mindre jobb med forstillinga enn bakstilling
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  12. #637
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Får sette på minusspacere
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  13. Takk C.Erstad takket for denne posten
  14. #638
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Vet det Måtte bare erte litt her Det sitter bedre i svingene med Multilink ihvertfall lurer litt på om multilinkoppsettet fra 960 passer på en (Fy fy her inne) Granada, med litt ombygging. De har uavhengig fjæring bak, men ingen mulighet for å justere Camber.
    De er ikke så veldig høye i utgangspunktet, så 60mm senk bak på de gir ikke så veldig negativ camber. De har pittelitt positiv camber med nye orginalfjærer og tom tank. og omtrent nøytral med full tank.
    men om man vil ha 110mm senk på de, så trengs det litt ombygging bak
    Med uavfjæra MkII bikker hjula svakt utover i øverkant, MkII med normal last (dvs. std. høyden på bilen) har ca. 0 i camber. kan senke den 35mm uten noe betydelig forandring (halv grad kanskje?) men derfra og med mere "sig" begynner camber å forandre seg betydelig (for å få godt grep i svinga som sagt)

    PS: originalt er det ikke noe justering for camber på MkII... kun toe altså spissing med de to bakerste "linkene"

    Er egentlig ikke ille den MkII'n altså... Fundo som har vært i utviklingen av den (de som lager for bimmer og merce også)
    Sist endret av Njål Nilssen; 30/07/11 kl 23:55
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  15. #639
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Driver å lurer litt på multilink.. Hadde vært moro å bygd om..
    Hvor er "thanksen" lit TBO? :O

  16. #640
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Får sette på minusspacere
    Den var ny -18mm spacere... ikke mye nav igjen da Men du kan jo benytte 18mm (tvilsomt at noen hanskemenn eller kontorister vil godta det) framme hvis du monterer felger fra 960II/850 og nyere... hvis du velger å beholde "gummi" forstillinga... like greit å bygge om til 960II forstilling framme også... den er stivere og det er mye mindre jobb enn med MkII bakstillinga
    Sist endret av Njål Nilssen; 31/07/11 kl 00:00
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  17. #641
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Skal teste på bilen Christian en dag
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  18. #642
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Skal måle litt og surre i mårra, så blir det bestilt rør og v-band til nytt eksosanlegg

    Får vel tegne en liten skisse au
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  19. #643
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Skal måle litt og surre i mårra, så blir det bestilt rør og v-band til nytt eksosanlegg

    Får vel tegne en liten skisse au
    Skal komme med et tips til deg også! så du slepper å gjøre samme feil som "alle andre" når det gjelder V-band. Når klemma monteres bruker du en tynn film med molybdensulfid både mellom de to flensene og inne i "dalsidene" på klemma... ha også klemma montert og tiltrekt med riktig moment før du fester den til røra så slipper du feilpassningssnag...

    ei klemme fra dia 1"-4" med std. veggtykkelse (.050") og 1/4"-28 gjenge endten std. t-bolt eller hurtiglask skal ikke ha mere enn 5Nm i torque. Bruk også en softhammer til å kakke på klemma mens du trekker til med 5Nm når den ikke kommer lengre bør den være potte tett... også slepper du å slite/vri av bolten, eller få lekasje "som alle andre". Det mange gjør VELDIG feil er å stramme for hardt... da leker det bare mer
    Sist endret av Njål Nilssen; 31/07/11 kl 23:00
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #644
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Japp. Tenkte å få tak i V-band klemmer som har flenser med litt lange ender på, slik at det blir lettere å tigge
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  21. #645
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard



    Ikke så lett å se hva som står der, men i hovedsak så skjønner dere det vel

    Axelbøyen blir jo da lett utbyttbar, siden det blir multilink etterhvert
    Etter flexirør blir det også et lite stykke rør som blir utbyttbart, mtp katalysator, og EU kontroll

    Tror det blir greit nok, bedre enn JT'n hvertfall
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  22. Takk iVolvo takket for denne posten
  23. #646
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg handla litt på eBay.

    Dette er til turboen. 2" ut, til trakten (bilde lenger ned)




    Fra denne skal det da 3" V-band til downpipe
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  24. #647
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    hvorfor ikke bruke 3toms ut fra turboen og?
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  25. #648
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Blir bra

  26. #649
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    hvorfor ikke bruke 3toms ut fra turboen og?
    Blir jo helt rart, tror ikke jeg får sveisa 3" vband på lille turbo'n.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  27. #650
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Blir jo helt rart, tror ikke jeg får sveisa 3" vband på lille turbo'n.
    hva turbo bruker du?? om det er vanlig 5 boltet baklokk med intern wastegate selger kl racing baklokk til 350nkr pluss frakt og toll..
    edit: bladde en side tilbake å det ser for meg ut som du kjører vanlig garret t3...
    da kan du bruke denne:http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...t04e-stal.html
    Sist endret av gull pilen; 01/08/11 kl 13:15
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

Side 26 av 42 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 36 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •