nei, som turbohansen sier så må du nok bytte bila di mot denneida. får ta en pm hvis du er interisert!
![]()
1998 V70 Tdi bruksbil. http://forum.vccn.no/showthread.php?...558#post516558
1988 760 gle (turbo prosjekt) http://forum.vccn.no/showthread.php?...ighlight=kenar
1989 245 gle x
1989 760 Turbo delebil
Blir vel ombygging enten i høst eller neste vår. Hadde vært fett å fått til i år..
HeheMultilink med senk er pakkismagnet vettu
![]()
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Vet detMåtte bare erte litt her
Det sitter bedre i svingene med Multilink ihvertfall
lurer litt på om multilinkoppsettet fra 960 passer på en (Fy fy her inne) Granada, med litt ombygging. De har uavhengig fjæring bak, men ingen mulighet for å justere Camber.
De er ikke så veldig høye i utgangspunktet, så 60mm senk bak på de gir ikke så veldig negativ camber. De har pittelitt positiv camber med nye orginalfjærer og tom tank. og omtrent nøytral med full tank.
men om man vil ha 110mm senk på de, så trengs det litt ombygging bak![]()
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Med uavfjæra MkII bikker hjula svakt utover i øverkant, MkII med normal last (dvs. std. høyden på bilen) har ca. 0 i camber. kan senke den 35mm uten noe betydelig forandring (halv grad kanskje?) men derfra og med mere "sig" begynner camber å forandre seg betydelig (for å få godt grep i svinga som sagt)
PS: originalt er det ikke noe justering for camber på MkII... kun toe altså spissing med de to bakerste "linkene"
Er egentlig ikke ille den MkII'n altså... Fundo som har vært i utviklingen av den (de som lager for bimmer og merce også)
Sist endret av Njål Nilssen; 30/07/11 kl 23:55
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Den var ny-18mm spacere... ikke mye nav igjen da
Men du kan jo benytte 18mm (tvilsomt at noen hanskemenn eller kontorister vil godta det) framme hvis du monterer felger fra 960II/850 og nyere... hvis du velger å beholde "gummi" forstillinga... like greit å bygge om til 960II forstilling framme også... den er stivere og det er mye mindre jobb enn med MkII bakstillinga
![]()
Sist endret av Njål Nilssen; 31/07/11 kl 00:00
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Skal måle litt og surre i mårra, så blir det bestilt rør og v-band til nytt eksosanlegg![]()
Får vel tegne en liten skisse au![]()
Skal komme med et tips til deg også! så du slepper å gjøre samme feil som "alle andre" når det gjelder V-band. Når klemma monteres bruker du en tynn film med molybdensulfid både mellom de to flensene og inne i "dalsidene" på klemma... ha også klemma montert og tiltrekt med riktig moment før du fester den til røra så slipper du feilpassningssnag...
ei klemme fra dia 1"-4" med std. veggtykkelse (.050") og 1/4"-28 gjenge endten std. t-bolt eller hurtiglask skal ikke ha mere enn 5Nm i torque. Bruk også en softhammer til å kakke på klemma mens du trekker til med 5Nm når den ikke kommer lengre bør den være potte tett... også slepper du å slite/vri av bolten, eller få lekasje "som alle andre". Det mange gjør VELDIG feil er å stramme for hardt... da leker det bare mer![]()
Sist endret av Njål Nilssen; 31/07/11 kl 23:00
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Japp. Tenkte å få tak i V-band klemmer som har flenser med litt lange ender på, slik at det blir lettere å tigge![]()
Ikke så lett å se hva som står der, men i hovedsak så skjønner dere det vel![]()
Axelbøyen blir jo da lett utbyttbar, siden det blir multilink etterhvert![]()
Etter flexirør blir det også et lite stykke rør som blir utbyttbart, mtp katalysator, og EU kontroll![]()
Tror det blir greit nok, bedre enn JT'n hvertfall![]()
Da har jeg handla litt på eBay.
Dette er til turboen. 2" ut, til trakten (bilde lenger ned)
Fra denne skal det da 3" V-band til downpipe![]()
hvorfor ikke bruke 3toms ut fra turboen og?
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
hva turbo bruker du?? om det er vanlig 5 boltet baklokk med intern wastegate selger kl racing baklokk til 350nkr pluss frakt og toll..
edit: bladde en side tilbake å det ser for meg ut som du kjører vanlig garret t3...
da kan du bruke denne:http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...t04e-stal.html
Sist endret av gull pilen; 01/08/11 kl 13:15
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo