Jeg har da i alle fall IKKE tenkt å la noe motor få rase fort opp i turtall i benken! Her i gården skal de få tygge seg langsomt oppover som om man hadde en henger med grus bakpå opp en bakke...
Snakker vi svinghjultall sikter jeg på tett til 200Nm @ 1600rpm og om ting går som jeg prøver på så bikker det vel 330Nm på momenttopp @ 6100rpm. Noen vil vel påstå at det suger, men det gjør den jo

, så bør det ikke være for ille mtp på de 2922cc den besitter. Skal i hverdagsbil så, og en med litt "frisk" feel også. Seff alle tall med forbehold, de virkelige får man ikke før den tynes i en benk, og det blir nok endel lavere tall også iom at det blir navmåling...
Batland: Å påstå at alle som sikter til minst mulig laddetrykk "sprinter" i benken for å oppnå ønsket effekt blir å gre alle under en kam...
Når jeg begynner for fullt med fem-hullern, skal den pines for å få virkelige tall
