Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
Hehe Jeg skal ikke ha 500 ihvertfall Jeg skal ha akkurat nok til at bilen blir artig Også skal jeg ha drivverk og bil til å holde i mange år fremover. 242'er er ikke noe man mishandler Det har man 244'er til og om jeg skal ha 400Hk+ i en bil, så skal det være i en 245

De toppene der bremser de rundt 550HK på uten altfor mye mod visstnok. Men det er bedre med 450 sikre og effektive, enn 600 som "kanskje" holder

500HK er morsomt det, når man i tillegg har over 4000Nm V/1350Rpm.
som i Scania R500 8 tonns trekkvogn som tar det meste av normale standardbiler i aks fra 0 til 90km/t. 3 kjappe girskift, så er man i toppfart på et blunk
blir jo selvsagt porta å fiksa på toppen min! turboen skal klare opptil 700hk, derfor jeg satser på ca 550 -600 på hjul! kammene og innsuget er de største bremsene på volvo`s 16v!

titta foresten på bremsing av volvo får en måneds tid sia, 2,5 16v. bremsa 647hk og 931 nm på 1,15 kg ladetrykk!

scania funker dårlig, momentkurven faller som en stein på 1300 rpm, og de har momentbegrenser i lavgir som gjør at de suger til å ta løs med i oppoverbakke! Bedre med volvos motorer som holder momentet flat fra 1100 - 1700 rpm! Og de har ikke momentbegrenser! (har en kamerat som kjører lastebil.. han hater scania`s motorer)