Det jeg vil si om bilen har jeg sagt før, for en bil...
Men skal du ikke prøve å få den til å svive og gå ordentlig før du slikker hele bilen utvendig?![]()
Det jeg vil si om bilen har jeg sagt før, for en bil...
Men skal du ikke prøve å få den til å svive og gå ordentlig før du slikker hele bilen utvendig?![]()
- 240 GL 87' x
- 240 GL 87' x
- 240 GL 90' x
- 240 GL 86'
Her er noen bilder jeg fant fra lakkrensing og polering av bilen:
Idag har jeg montert pyro jacket på oljeretur slange, en servo slange som lå inntil grenrør og vannslanger som lå inntil grenrør, så nå smelter ikke de med det førsteskal ta å legge ut noen bilder av det i morgen.
Men så oppstod det en lyd når jeg starta den opp igjen, akkurat som en slags tikke lyd, forsvinner når jeg tar inn clutchen.. Hva kan være galt da? Clutchen tar og frir som den skal.
Utløserlager?
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
utløserlageret, har det samme på min..
- VOLVO S70 2.5T 98
x VOLVO 745 TIC 87mod
x 3stk 240
har ikke du nettopp byttet utløserlager da?![]()
740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
145 Express 72 - Pendlebilen
Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt
Må finne ut av den lyden nå, også la jeg merke til at -044 pumpa under bilen bråkte mye mer enn den pleier, bensintrykket er fint, men lurer på om kanskje tank pumpa har streika, skal prøve å sjekke den etterpå, kan være dårlig jording på tankarmaturet eller pumpa som er gåen.
Her er bilder av pyro-jakkene jeg laget til på vann slangene og oljereturen:
Ligger ganske nærme grenrøret her
Oljereturslange fra turbo isolert:
Her er bilder av downpipen ferdig sveiset og bandasjert for de som ville ha det:
531 topp som ligger i garasjen. Tenkte å levere den inn til noen å få den bearbeidet skikkelig til neste sesong:
Så endelig har jeg fått videoen fra første oppstarten:
http://s211.photobucket.com/albums/b...t=IMG_0626.mp4
Var fornøyd da den starta jabeklager at videoen kom så forsinket, en kamerat som har hatt den.
Monterte brannslukningsapparatet her:
Også angående lydene fra girkasse/clutch:
Har ikke kjørt med bilen etter jeg oppdaget dette, men hører en liten lyd under bilen, den forsvinner når jeg trykker inn clutchen, å begynner igjen når jeg slipper. Alle sier det er utløserlageret. Kan dette ha noe med spacinga av utløserkula å gjøre? Har jo satt på en mutter på den for å få den lenger ut grunnet av enkeltmasse svinghjulet. Går det greit å kjøre med dette en liten periode? Tips for å forebygge problemet mottas med takk!
Og bensinpumpa (hovedpumpa) som bråker mer enn vanlig:
Pumpa i tanken får strøm (er på samme kurs som hovedpumpa), armaturet er jordet skikkelig, når jeg drar ut ledningen til strømmen til tankpumpa oppfører ikke bilen seg noe annerledes.. Er dette normalt?
Bensintrykket holder seg fint som det skal, blandingsforholdet på BBL ser fint ut, kan det være at tank pumpa er død men allikevel får den den bensinen den skal? Er Bosch -044 pumpe under bilen. Takk til de som kan svare![]()
Okfor har ikke tid til å ta ned girkassenigjen nå før gatebil..
BTW, så ser jeg at på bildet av plasseringen av brannslukkeren, ser teppet veldig brunt ut.. Men det er bildet som lyver, måtte til og med ned å se etter! Så jo helt fælt ut
Må påregnes en skikkelig innvending rengjøring i nærmeste fremtid![]()
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Nå begynte trekkvogna å dumme seg, punkterte ett 18 toms dekk i går, skal kjøpe nye dekk bak i morgen, men nå så var plutselig bremseklossene helt utslitt. Måtte kjøre hjem fra der jeg var, så håper bare ikke det har gått varmt og laget kast i bremseskivene... Håper jeg får lånt meg en bil og skaffet de delene jeg trenger før torsdag, og håper det ikke skjer noe mere tull nå før jeg skal reise til Rudskogen.
Men nå over til 740'en igjen, håper noen kan svare meg på dette:
Hovedpumpa under bil bråker mer enn den har gjort før. Pumpa i tanken får strøm (er på samme kurs som hovedpumpa), armaturet har god jording, når jeg drar ut ledningen til strømmen til tankpumpa oppfører ikke bilen seg noe annerledes.. Er dette normalt?
Bensintrykket holder seg fint som det skal, blandingsforholdet på BBL ser fint ut, kan det være at tank pumpa er død men allikevel får den den bensinen den skal? Er Bosch -044 pumpe under bilen. Takk til de som kan svare![]()
![]()
har nå prøvd å tyv koble (sette dirkete strøm fra batteri på + på tank pumpa, å den går ikke. pumpa i tanken er altså død, kun pumpa under bilen som fungerer.. vet ikke om jeg klarer å skaffe en ny pumpe før torsdag?? hvilken matepumpe i tanken kan jeg bruke sammen med -044 pumpa under bilen? haster!
Er det orginal du har i tanken nå?
Altså GL pumpe?
- 240 GL 87' x
- 240 GL 87' x
- 240 GL 90' x
- 240 GL 86'
Var pumpe fra 86 modell 740 turbo som satt i tanken. Og bilen er en GLE
Var da og skaffet meg 1 1/2 armatur idag og to tankpumper:
Flytta over hele armaturet i tanken min med pumpe å alt, så nå går pumpene som de skal! Men tank måleren virker ikke da, den er helt død, tom hele tiden..
Vet ikke hvilken bil disse kommer fra men har fått tak i en tank pumpe fra en 740 turbo å nå, så har den i reserve i tilfelle. Så har nå 2 resverve tank pumperhehe...
MEN, med litt mer test kjøring så dukker det opp enda flere barnesykdommer;
Tappen som du skal tre multireimhjulet innpå på veiva, forsvant!!
Merka at servoen og dynamoen slutta å fungere, så hadde multireimhjulet løsna, skrudde ut bolten FOR HÅND (ja, den ble skrudd til med locktite og 50nm i vinter) så når jeg skulle sette multihjulet på plass igjen fant jeg ikke tappen, skrudde av dekslene å fant jo ut at hele tappen hadde knekt av!! Er tydeligvis krefter ute å går her da..
Her er sporet i multireimhjulet til "tappen" på reg.reim hjulet på veiva:
Her VAR tappen på reg.reim hjulet:
MÅÅÅÅ skaffe ett slikt reimhjul med runde tagger i morgen!! Kan vell bruke fra en F motor? går vell overens så lenge det er runde tagger?
Inspirasjon til tusen altså!
Skikkelig misunnelig.
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Bare å begynne
Er denne hendelsen som skjedde med veivhjulet mitt ett vanlig fenomen eller? Skjedd for noen andre også?
Hvis noen har ett slikt reimhjul så trenger jeg det idag!! Helst på sørlandet så jeg kan hente
Tror det løsnet på 745en min også. Men den var ikke festet med locktite etter den var av da. Var det nederste reimhjulet på motoren. Det har vel sån pinn? Strammet igjen og kjørte jeg. funket helt fint.
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Det med den kilen der er ganske vanlig ja. det er bare å hive på en ny en og stramme til det du er kar om med sterkeste type loctite.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Har reimhjul som er rusta å stygt pål, men er ikke hjemme i dag!
Pyrojakkene er fra Tess, og er klippet til så de skal passe.
Ja men tappen på reimhjulet mitt knakk jo, kan jo ikke bare skru det sammen igjen da, multireim hjulet vil jo ikke henge med da..
Har ikke klart å få tak i med runde tagger enda, bare masse firkanta!
Ringer deg espen!
Jeg har et om du ikke skulle få tak i, for gjort å sende i posten![]()