X - volvo 240 92. B230fk - getrag 265
X - volvo 245 84 b21
X - Volvo 945 turbo
X -Bmw 318 2L touring 2002
Vovlo v70 2.4d
Det var ikke slakk, faktisk, til tross for 280 000 km.![]()
Tydeligvis. Både hun dama i skranken og sjefen på Risløkka lurte på om jeg ikke ville ha et ekstra sett :P
Haha, ja![]()
Sant.![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Da er R-fanger i bilens farge bestilt! Blir sendt til lakkerer i morgen!
Fikk kjøpt den av han jeg kjøpte bilen av! Fikk fangeren grisebillig fordi onkelen hans er lakkerer. Fordi jeg kjøpte bilen fikk jeg R-fangeren inkl. lakkering for 2500,- Han hadde også rollo jeg skulle få gratis! Fy som jeg gleder meg!
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Det var billig jah![]()
Og rollo er jo egentlig et must sånn at man kan frakte sprit, røyk, medisiner, narkotika og våpen over landegrenser uten av man ser det gjennom vinduenehehe! Jeg fatter seriøst ikke at jeg klarte å drøye så lenge med å få det på plass, nå går det an å parkere bilen med ting baki, genialt rett og slett!
Jo takk for det.Blir bra nå føler jeg.
Blir deilig å få slengt på dette. Bilen begynne virkelig å bevege seg i riktig retning nå. Skal bestille skvettlapper og øvre motorfeste i morgen. Får jo tross alt igjen 734,- på skatten![]()
Dagens innvestering! Bestilte den kl 14:00 i dag, og Heine fra Pedersens Racing skulle på orientering på Nesodden, så han tok den med så jeg fikk møtt han på Vinterbro. Skulle uansett opp til Morten og bytte den, så det passet bra! Bilen ble en helt annen å kjøre da den gamle foringen hadde røket tvers av både oppe og nede.
Nå skal bilen stå sin første natt ute under åpen himmel også: (i mitt eie vel og merke)
Etterlyser så sårt et emblem til grillen min!!
Sist endret av Daniel V; 24/06/11 kl 22:20
Har holdt på litt med skinnsetene i dag, og de er blitt veldig bra. Så nå holder jeg på å farge R-sport rattet svart. Da blir det nok litt mer atteraktivt![]()
Har polytrollet litt med bilen i dag, samt byttet olje og filter. Nå skjønner jeg også hvor olja blir av. Den renner ut der hvor drivakslingene er koblet til girkassa..... Skal bytte oljeventilasjonen når den kommer, og da er det bare å gå løs på motoren etterpå... Gir seg liksom aldri heller
Selvfølgelig er det noe fuck med nettet slik at jeg ikke får lastet opp dagens bilder, derfor må jeg bare pent vente til i morgen tidlig.![]()
www.photofuckit.com som ikke vil samarbeide? Har hatt litt trøbbel med de opp igjennom, alt i alt en veldig bra tjeneste men det er akkurat når du skal laste opp og gjøre noe fornuftig den stopper![]()
Motoroljen kan ikke renne ut fra girkassen...
Men hvis bilen har tett eller delvis tett veivhusventilasjon kan den blåse ut oljedamp gjennom oljepåfyllingshullet og peilepinnerøret... går den lenge sånn så kan den blåse en pakning et annet sted, f.eks. simmeringen mellom motor og girkasse.
Men hvis det skjer er jeg ganske sikker på at du får svetting i skjøten. Tviler sterkt på at oljen kan renne inn i girkassen og videre ut derfra.
Nei, men det lekker fra rundt girkasseområdet. Veovhusventilasjonen skal bestilles ny fra IPD nå. Det kommer litt damp ut fra peilepinnen, men det er svært lite sammenliknet med mye annet jeg har sett, så det er håp. Det vil jo forsvinne med helt ny komplett veivhusventilasjon. Lurer på om det er simringen mellom kassa og motoren som er skyld i plagene. Men har et bilde av lekkasjen jeg skal poste etter jobb![]()
her er en som selger dette nytther på forumet
"- Komplett Veivhusventilasjon,volvo orginal(pakning,Oljefelle, alle slanger, klemmer)1000kr"
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=24217
edit: vet ikke om det er likt på v70 men vil da tro det![]()
nåværende kjøretøy:
86 chverolet van
Takk for det Jan Einar! Har nå laget en tråd under 850/x70 om noen vet om det er forskjell![]()
Photobucket er fortsatt lite samarbeidsvillig gitt. Får se på det i morgen![]()
Skal uansett ringe Kampen antirust i morgen for å ta tectylbehandling osv + at jeg skal prøve å få tak i skvettlapper bak![]()
nåværende kjøretøy:
86 chverolet van
nåværende kjøretøy:
86 chverolet van
Skvettlapper bak bestilt nye hos Bilbutikk1 Sarpsborg. 276,- inkl monteringssats for begge.
Sist endret av Daniel V; 28/06/11 kl 11:26
Må du til Særp og hente de eller kommer de i posten? Prisen tilsier jo ikke akkurat at dette er utgåtte deler.. Greit at Bilia ikke er er den billigste butikken, men den prisforskjellen der er drøy :(
Må egentlig til særp og hente. Men vi har hytte i Fredrikstad som jeg skal på nå om noen dager, så da henter jeg dem da, når jeg er i nærområdetEvnt. skulle Kenboy her på forumet hente dem for meg og ta dem med sammen med noen greier jeg skal kjøpe av han
![]()
Da var Photobucket (og NextGenTel) med meg igjen, så da blir det en update om hva som har skjedd de siste dagene.
Kom inn døren for 5 min siden fordi jeg nettopp har hentet meg en del på Mekonomen Kolbotn:
Og hva er det?
Ytre endeledd VS. Forrige eier byttet bare på høyre side.![]()
Så ellers har det skjedd litt:
Christian hentet Alessiofelgene:
Ellers har jeg lekt litt med Polytrol. Kan jo si det ble veldig bra egentlig:
Polytrol er et vidundermiddel: 50/50
Var også påtide å bytte olje og filter:
Her lekker det litt olje også, ser jeg:
Så har jeg farget om R-sport rattet: Profft rattstativ
Nå skal jeg ut å bytte endeledd![]()