Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 22 av 115 FørstFørst ... 12 20 21 22 23 24 32 72 ... SisteSiste
Viser resultater 526 til 550 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #526

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Få komme å se på den en dag da
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  2. #527
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Satser på å komme på Gatebil rudskogen og VCCN treffet helga etterpå, da kan du få sett den vettu Men er nødt til å få polert den opp før det, er ikke mye fin i lakken lenger..
    Sliter med en liten eksoslekkasje i V-banden til turbo, kjørte den varm igår å prøvde å stramme den litt, men endte med at bolten knakk. Så må skaffe ei ny V-band klemme. Så de selger de på Torshov, kjøpte min hos KRB, kan være de passer overens?
    Er det noen som har godt tips til å få V-banden helt tett uten å demontere alt? (plansliping er jo da utelukket) Har sett flere som har lekkasje der. Lage en slags pakning mellom flensene når man klemmer eller noe?

  3. #528
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    vill prøvd å lage en pakning mellom der. av noe som ikke brenner bort. slet med lekkasje der jeg å, så jeg skal prøve å lage meg en pakning
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  4. #529
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Gi beskjed hvis du finner ut av en grei patent, R.G.

    Vært å testa bilen litt nå, å akkurat som den drunker litt eller noe hvis jeg gir full speed før turboen har fått begynt å lade ordentlig, lambda er nede på 11 ved full last. Å kan gå litt "hakkete" når turboen lader, samt noen smell i potta når jeg gir på! Prøve å justere ned bensintrykket kanskje? Ligger på 3,5 bar uten vakumslangen nå.

  5. #530
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Vaske må man i det fine været



    Hjemme i gården!



    Etter litt mer kjøring idag så begynte rattet og riste veldig, og venstre forhjul holdt på å ramle av, tror hjul lageret er gåent eller selve navet, var ikke så langt hjemmefra så kjørte rolig hjemover.. Plutselig knakk den ene hjulbolten rett av å spratt ut i veikanten :S må ha vært skikkelig belastninger der, spissinga er jo også litt gal. Skal skru det frahverandre i morgen å se, regner med jeg må ha nytt nav og hjul lager på venstre side nå OG, mens jeg kjørte roooolig hjemover plutselig døde bilen.. Tror det var fordi jeg dau kjørte den så den drukna?? Ville ikke starte igjen, så gikk den tom for strøm nesten med en gang etter den døde..

    Bilde fra test turen, her knakk hjulbolten:



    Camber vinkelen på dette bildet skyldes nok at navet er helt løst..



    Så da ble det en liten handleliste:

    -Hjul lager/nav
    -Nytt batteri, ett skikelig gelèbatteri
    -Hovedstrømsbryter
    -V-band klemme (knakk den gamle, skulle stramme til skikkelig når turboen var varm i håp om at det skulle bli tett)

    Så får vi håpe det blir orden på ting, stilte ned bensintrykket litt, 3,3 bar elns, å da gikk den litt bedre, men tror jeg må justere litt til lenger ned, er ikke helt på 12 på AFR enda. Fusker litt når jeg drar på skikkelig, akkurat som den får litt for mye bensin..

  6. #531
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. mars 2011
    Sted
    Birkeland
    Innlegg
    46
    Antall takk

    Standard

    Synd med forstillinga da men.

    Men noe må man regne med.

    Ser veldig bra ut da...

  7. #532
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Noen barnesykdommer må det jo være i begynnelsen, er jo nesten ingenting på denne bilen som ikke er bytta ut eller gjort noe med

    Men håper bare på å få den stabil til Gatebil rudskogen, og VCCN treffet så jeg kan få testa den litt på bane, med gate slicks

  8. #533
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. mars 2011
    Sted
    Birkeland
    Innlegg
    46
    Antall takk

    Standard

    Hehe ja du gjør nok det skal du se, nei noe må påregnes ja.

  9. #534
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Prøvde å lade opp batteriet, målte 13V på det, så tok jeg av laderen og målte fortsatt 13V noen timer etterpå, så batteriet skal være i orden. Er noe i bilen som trekker strøm, skal prøve å finne ut av det eller så monterer jeg en hovedstrømsbryter!

    Grunnen til at bilen plutselig døde var coil ledningen som hadde sklidd av, noe slapp i fisken koblingen på ledningen, bare å presse den sammen litt med ei tang og sette en strips på gummien. Tror den skal holde seg på plass nå. Bilen starter og går, men lekker eksos i v-band flensen til turbo, å da blir vell ikke AFR målingene korrekte? Tok ut en plugg å den så helt normal ut..

  10. #535
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

  11. #536
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. mai 2011
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    240
    Antall takk

    Standard

    Fineste 740 jeg har sett, Rått!!!
    - Chevrolet Silverado 2005mod - Volvo 940 b230 1995 mod
    - Volvo 245 B230fk 1989mod
    x Volvo 945 B230fk 1998mod
    x Volvo 242 B230fk 1982mod
    x Volvo V70N 2.0T 2004mod

  12. #537
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Har nå fått fikset navet og bilen er på hjul igjen Tok noen bilder av den raske operasjonen:

    Denne spratt av og landet i grøfta på andre siden av veien:


    Ble plutselig 4-bolts


    Hjulet har vært inni fjærbeinet


    Navet ute, banket ut den knekte bolten


    Kamerat donerte meg en hjulbolt


    Dunket den "nye" bolten inn i navet


    Nav med riktig antall bolter og hjullager montert igjen


    Fiks ferdig, tight og fin, ingen slakke


    Får hjelp av en mekaniker kompis til helga å justere spissinga så den blir helt rett

    ellers så er det de to tingene jeg har lagt ut link til over som jeg må få fiksa, lekkasjen i v-band (delvis løst) og fuskinga ved pådrag. Tips og triks mottas med takk! Reiser på utenbys jobb i morgen, så det var alt for denne gang

  13. #538
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. mai 2010
    Sted
    De indre bygder men veldig ytre
    Innlegg
    295
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut
    satser på det holder nå

    greit bolten passa :P flere her vis du trenger...
    242 1,9l 78

    X: 5x 7serie
    Høvåg Blårøyk Forening

  14. #539
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Har nå skaffa meg bilhenger til Gatebil Rudskogen! Så bilen blir å se der

  15. Takk turbostian takket for denne posten
  16. #540

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor ikke kjøre den over da?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  17. #541
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Trenger sååårt en -012 LMM. Stammer fra 960 3.0.. Si ifra hvis noen vet om en!

  18. #542
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Trenger sååårt en -012 LMM. Stammer fra 960 3.0.. Si ifra hvis noen vet om en!
    hvorfor ikke bruke noe annet?
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  19. #543
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kim74OTic Vis post
    hvorfor ikke bruke noe annet?
    Som hva? -016 i 3" rør?

  20. #544
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Som hva? -016 i 3" rør?
    -016 ? eller ?
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  21. #545
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kim74OTic Vis post
    -016 ? eller ?
    Må flytte over -016 innmaten i ett 3" rør isåfall, pleier å ikke bli så bra allitd..

  22. #546
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Må flytte over -016 innmaten i ett 3" rør isåfall, pleier å ikke bli så bra allitd..
    du har ikke lmm fra en `16v volvo da?
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  23. #547
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kim74OTic Vis post
    du har ikke lmm fra en `16v volvo da?
    Funker det da? Hvilket boschnummer og dim?

  24. #548
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Funker det da? Hvilket boschnummer og dim?
    hvis ikke jeg husker helt feil, så er det -016 på glt også. også er det 3" i hvertfall på noen årsmodeller
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  25. #549
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    -016 er ikke 3". -016 kommer på f.eks 940 turbo orginalt. -012 er 3", den stammer fra 960 3.0, er den jeg må ha. Har ringt rundt i dag å hørt, ingen som har noe! Mulig jeg må se om det finnes noe alternativer i sverige..

    EDIT: Ser de selger dem nye på Vparts for halv pris av hva det koster i Norge. Får ringe dem i morgen!

  26. #550
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Luking av "barnesykdommer" pågår, fått tetta v-banden, lagde meg to kobber pakninger, funka greit det.
    Var å fikk justert spissinga hos en kamerat idag, deilig!
    Også har jeg laget meg en liten brakett med hovedstrømsbryter i motorrommet, kommer bilde av den i morgen. Og kjøpt meg en ny lakkrens og polering, oljebasert denne gangen. Må få shina den opp skikkelig nå
    Men har fortsatt litt problemer med fusking ved pådrag, så hvis noen har peiling, gi beskjed

    Litt bilder (glemte kameraet idag men har noen)

    Kobber pakninger blir skapt, merker av en v-band flens:


    Klar til å skjæres ut:


    Ferdig resultat:


    Montert turbobleie:


    Satt inn blanke blinklys pærer foran:


    Resultat:

Side 22 av 115 FørstFørst ... 12 20 21 22 23 24 32 72 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •