Skal ikke hjernene jordes på noe vis??
Skal ikke hjernene jordes på noe vis??
Det er 2 jordingsledninger som er festet på en slags svart boks på torpedoveggen, som skal på i bakkant av toppen, begge de 2 kabelskoene var dårlige hos meg å da fikk jeg ikke start :P
Veit ikke om det er det som gjør det altså, er bare ett forslag :P
Volvo 940 TIC
Klarer ikke finne disse to som er nevnt ovenfor her.
Prøvde coilen min på en annen LH 2.4 bil å den starta så coil er ok.
Prøvde tenningsmodulen også, funka den. Coilen min er koblet riktig, får spenning, men ingen gnist ut av coil, så mulig det er svinghjulssensoren da? Får ny nå snart.
Idag tok jeg ned girkassa og spacet ut utløserkula 6mm, tror det skal holde greit. Monterte ny utløserarm som jeg har lakkert (var boret hull i den gamle pga jalla patent på spacing fra før) Må også skaffe meg ett nytt utløserlager, vet ikke helt hvor jeg skal kjøpe den enda, skal høre med Pedersens om de har noe.
Utløserkula, skru av med 19mm, sitter pinnebolt her
Ferdig spacet med mutter!
Handla meg også noen 17" bellini felger for 200 kr felgenBegynner å bli greit med dekk og felger nå. Hva jeg har av felger står i første post.
Så enda en ting jeg ordna meg idag:
Federal RS-R gateslicks
Satser på det blir bra med grep foran, må ha de bak og børne ei runde først for å få vekk "hinna"
Liker![]()
Volvo 242 83 Modell, Prosjekt
Volvo V70N 05 modell, Bruksbil
Volvo 240 92 modell, Classic, solgt http://forum.vccn.no/showthread.php?t=338
Godt lager med dekk der ja. Nå vet jeg hvor jeg skal når jeg har lite igjen![]()
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Liten kicker jeg ser der og jo
Grei samling av dekk ja!![]()
'66 Volvo Amazon 121
'95 Volvo 945 - 18 årsvogn! /solgt
Hehe ja 2x12" jeg har i bruksbilen
Greit med dekk nå, har masse felger også, så må låne en maskin en dag å få lagt om!
Var just i tvedestrand på sørlandstreffet, mye fint å se på! Var kjipt å ikke ha min der :(
Fin bil du har. Liker det prosjektet her!![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
har du ikke noen felger og selge meg?har bare småfelger her
![]()
740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
145 Express 72 - Pendlebilen
Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt
Har slike Federal gateslicksdekk som du har der! Blitt litt meir slitt etter tida, men på våt asfalt ska da ikkje so mykje te før rompo ligg brei med pådrag i 2. giret på 131hk sugemotor![]()
97' 940 LT
blir så rått dette påligleder meg til du får denne ferdig. er ekstremt imponert at du får alt dette til og klarer å skaffe penger til dette.
bare å ringe vis jeg kan bidra med noeer alltid klar:P
lykke til videre
Ingen felger til salgs dessverre.. Når det gjelder volvo felger så samler jeg alt fra 15 til 18 tommere![]()
Ja gateslicksene er ikke noe å kjøre med på vått med, det fikk jeg vite av han som la de om for meg, han har kjørt drifting med disse. Skal bare ha de foran ved banekjøring
Takk for kommentarer! Reiser til Horten om 5 timer på reisejobb, men når jeg kommer hjem igjen får vi satse på å få gjort den ferdig. Litt lodding på tank armaturet, nytt filter, legge nye kabler, koble opp. Ny svinghjulssensor. Nytt utløserlager (ikke kjøpt enda men skal bestille iløpet av denne uka) opp med kassa igjen, sjekke at clutchen tar nå i forhold til det med svinghjulet og spacinga å det. Så må jeg bare eksprimentere meg fram til jeg får gnist og forhåpentligvis kjerra sviver som den skal![]()
Begynner og bli bra nå
jævla te reising på deg :P
satser på de virker med clutchen og det nå.. bare å si ifra vis de er no :P bor jo ikke så langt unna vettu :P
242 1,9l 78
X: 5x 7serie
Høvåg Blårøyk Forening
Faen, det er er et gromt bygg du har herStå på
Volvo 940 Turbo B230FK 1994 mod
Volvo 940 T5R 1991 mod
Takk takkTar imot tips/triks og respons både positiv og negativ med takk!
Jaja kristian må få reist litt når jeg har sjansen
Mulig vi må eksprimentere for å få gnist å div etterhvert
Kjøpte utløserlager til M90 idag, 300 kr hos Pedersens Racing!
Også er det spacere fra Manton Racing på vei så det blir riktig innpress på Compomotive felgene (blir ET 5)
Nå har jeg tatt ned girkassa å montert ny utløser arm, ny plastikk på kule og nytt utløserlager, å montert kassa igjen. Bilde kommer. Når bilen står i gir står den, og når jeg tar inn clutchen triller den. Så ser ut til at det funker nå, må kanskje lufte litt til muligens.. Har loddet ferdig tank armaturet, satt på nytt filter på tankpumpa, lagt opp ny strømkabel til pumpa, la bare en ledning fra + på hovedpumpa under iblen og bak til tankpumpa.
MEN, er dette som står på agendaen for tia, trenger hjelp:
http://forum.vccn.no/showthread.php?p=351384#post351384
Har bare en ting å si idag..............
IT'S ALIVE
Sviver bra på tomgang, men bråker litt for mye.
Kjørte den varm (30min på tomgang) og skifta filter og olje, så prøvetur!
Fungerte greit, bortsett fra litt feil spissing og en silikonslange som hoppet av pga trykk men fikk på en kraftigere slangeklemme. Mulig en liten eksoslekkasje i v-banden fra turbo. Ligger på 14,7 på tomgang på lamdbaen (3,5 bar bensintrykk uten vakuumen tilkoblet) beveger seg rundt 11 ved pådrag, men har ikke fått testet så mye enda. Og merket at den fusket litt ved pådrag på høyere turtall.. Hmmm..
Sorry ingen bilder eller film idag men det kommer når jeg får organisert meg litt![]()
grattis med oppstart![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
da ble det liv da![]()
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Bra bra
Edit: lyst til å fortelle hvor feilen lå?![]()
740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
145 Express 72 - Pendlebilen
Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt
Grattis med oppstart!! Må føles bra detta!Sleng ut en film så fort du har tid og lyst
![]()
Volvo 940: Prosjektbil
BMW e46 m3: Bruksbilen :-)
Høres bra ut dette pål, jeg må vel bare hive meg rundt og få skrud sammen min og nå, Lurer på å lakke hele bilen nå, har du noen og anbefale?
Espen send bilen din til lituaen
Feilen var som jeg har skrevet i tråden som er linket litt over at det ikke var noe tenningsstrøm inn på hjerner og bensinrelè. Er en kamerat som har filmen, men den kommer, her er noen bilder:
Tank armatur da det var ferdig loddet, og nytt filter
Tok ett bilde mens jeg hadde av kassa når jeg bytta utløser arm og lager
20mm spacere levert av Manton Racing, er til comp felgene
Støvete og "fæl"!!
Har ikke fått gjort så mye idag, har vært å montert lamper i garasjen hos en kompis.. Men måtte jo ned å stelle litt med bilen, å da fant jeg ut at det er noe som står å tapper strøm.. Vet ikke hva det kan være men vurderer å sette inn en hovedstrømsbryter på alle kablene til + polen på batteri, så jeg har mulighet til å slå av alt når jeg ikke bruker bilen
Også luftet jeg den og testet litt, så stoppet jeg hos min far for å vise han bilen, så når jeg skulle kjøre igjen så ville den ikke starte, hørte med en gang at bensinpumpene ikke gikk.. Så målte at det ikke kom spenning ut på rød/gul ledning fra bensinrelèet.. Er spenning inn både på Rød og Oransje ledning. Er vell bare relèet som har tatt kvelden da? Må jo være en grunn til at det har ryki da!!?
Om du tek eit multimeter og stiller på amper, så koblar ifra plusspolen og hektar multimeteret imellom batteriet og plusskabelen. Da kan du ved å nappe ut 1 og 1 sikring finne ut kor straumtjuven din er.
Men er du sikker på at eine skruen til festing av startaren er lang nok?
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster