blir i værtfall ikke noe mer suge motor det kan jeg si med en gang. nå skal jeg ha turbo og nok effekt til og rive laus hjula på 4 gir!!!!!!![]()
blir i værtfall ikke noe mer suge motor det kan jeg si med en gang. nå skal jeg ha turbo og nok effekt til og rive laus hjula på 4 gir!!!!!!![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Skarru ha det såpass ukjørbart asså?![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
blir vell B 20![]()
Volvo 1975 242 "rullende prosjekt"
jepp går for stroka b16 med gasser turbohehe
Joakim_G_R: ja den blir vell forsovidt mer kjørbare langs veien med den nye motor og gir kontra dagens motor og gir. gleder meg.........![]()
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
B14 med granadagasser 36/38!
blir 6syl med turbo ja.var egentlig meningen og hente motor nå snart. men nå må jeg få i tur suge motoren først vill ha den i orden når den skal selges![]()
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Rakseksa med kompressor.. Da får du kjørbar shit.
Eller kompressor på motoren du har nå?![]()
eller suuupra![]()
1990 Volvo 240 Turbo Prosjekt SOLGT
2005 Nissan X-trail 2,2DCI Sport "trekk vogn"
det blir 2jz-gte med singel turbo data sprut e85 og div......... .det har jeg skikkelig trua på!!!!!!kansje ikke det mest spennende motor valget men skal jo være skudd sikkert med moderat trimming
![]()
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Det blir kult![]()
Volvo V70 Summum
Nissan Leaf Tekna
Honda Civic Aerodeck
Ikke dumt, kan tilogmed bruke orginal suprakasse også!
2jz er jo gode motorer, men burde vel helst være Volvosekser eller i det minste europeisk (BMW eks)
2jz har jo "ALLE".... Kanskje ikke i 242, eller Volvo for den sagt skyld. Men de er jo tunge da i forhold til feks: BMW M52BXX eller nyere og Volvo sin B6XX4X...
Liker tankegangen![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
ja dem er ganske tunge de motorene men er jo flere som har disse motorene i volvo og ingen som sliter med at bilen blir for tung foran.får jo ned vekta litt med alt man kan tas av motoren som jeg ikke trenger i volvo`n
blir og bruke r154 kasse 5trins kassa fra lille bror 1jz den tåler masse juling og er vist mye finere og gire.denne kassa er laget av toyota i modtsetning til 6 trinns kassa fra 2jz som er laget av getrag og er vist litt ei og få i gir.
passer også bedere med R154 kassa også da kommer gir spaken midt i orginal hulet på 240og det gjør jo ikke noe.
![]()
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Er du medlem av volvo racing klubb?
Volvo 242 '82
nei er vell ikke det.hvordan det? vist du tenker på merkene på skjermene er dem kjøpt på auto art.![]()
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
dem ser litt gammle ut så syntes dem kledde bilenhehe
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
2jz bi gromtHusk masse bilder
![]()
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Ja er tøffe merker. Volvo racing klubb er en fullt aktiv klubb for folk som kjører rally og racing med volvo.
Nettsiden er nede nå, men pleier å stå litt her...
www.volvoracingclub.net/
Volvo 242 '82
syns det var eit veldig spennande motorvalg egblir rått!!gleder meg til og følge med framover
når startar bygginga for fult med nye motoren?
ser det er nokon som klager på vekta, men ligg ikkje mykje av vekta i dei orginale delene på motoren?som grenrør, turbos, osv..meiner og ha lest det ein plass men kan hende det er bullshit
Sist endret av volvobrage; 05/06/11 kl 22:25
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
nå må jeg først få i orden suge motoren så jeg kan få solgt den.planlagt bygge start er juli/august så jeg er klar til neste sesong
ja har hørt prat på at orginal grenrør og twin turboene veier 30-40kg med alt som hører til dem og det er jo litt vill jeg påståmen skal jo prøve og slanke den så mye som det går....blir moro og begynne
![]()
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
åh. har så lyst på å kjøpe komplett understell ifra degdet meste er på plass nu men mangler understellet :P hva vil det koste for dem korte nye coilovers fremme og racing coiloversene bak, topplagring, endeledd, og bærekule spacern? Jeg har en 242 1978 som det skal driftes med
![]()
Bakterius: send meg en PM du så skal vi finne priser til deg![]()
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com