Det går jo også ann da, litt avhengig av hvor mye deler man kan lage sjøl og hva man får tak i.
Org turboclutch får du vel til 1500,- (?) men burde sikkert ha forsterka. Men om man skal ha alt man "burde" blir det fort mye dyrere
Det er da ikke mye jobb
bilene blir jo ribba okke som og torpedoplater med pedalsett og bremsepumpe, tannstang, rattstamme med fester er bare å flytte over
Jo, det ER artig å kjøre høyrestyrt 240 Ihvertfall nå man har med en passasjer som føler seg hjelpeløs fordi han sitter på "riktig side" og mangler ratt og pedaler:P Broder'n rev løs dørhåndtaket i venstredøra samtidig som han hylte av redsel
Kanskje jeg skulle sette igang med ombygginga sjøl
Alt står i en 91' 245 som har gått som postbil i Sverige
Langførti er ikke akkurat no å dra på en bane lissom.....
Hehe
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Du får lage prosjekttråd om du skal lage deg budsjett-bygge mhyre
Er dette noe du skal gjennomføre? Eller leker du med tankene?
Blir ikke varmt med bremsekraftforsterker/bremsevæskeresorvar så nær turbo?
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
tja.... sånn jeg har sett på det, så bør i tilfelle turboen opp og fram. har ikke studert høyrestyrte turbobiler, men blir trangt med turbo, oljekjøler til 940, olje-returrør og downpipe til vanlig, og når en skal tre rattstanga ned samme vei, og som du sier, ha br.kraft forsterker, gasswire og clutchwire ut der, så blir det ikke bare trivelig å jobbe med
Varmen kan en jo gjøre noe med. eksosbandasje og sånn hette på turboen til å skjerme for varmen. Det sitter en F motor der nå.
El.nettet på den er helt idiotisk. LH 2.4 på denne, men alt er integrert i el.nettet til bilen.
bensinhjernen sitter på høyre side, men tenningshjernen sitter på venstre sida. og null sjans til å få det ut på en fornuftig måte.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Kan vel bruke hvilket som helst lh 2.4 nett fordetom vel?
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
jaja men i såfall blir det jo ikke no LH sprut da Det var bare et irritasjonsmoment da jeg skulle ha LH i 242'n, og tenkte jeg skulle plukke ut det i den høyrestyrte
LH funker greit nok på F motorer, men er skuffa over det når det kommer til FT og FK.
For etter å ha kjørt "Standard" FT med Datasprut, så kan det overhode ikke sammenlignes med LH. Den blir dau og seigdratt i forhold til S60Pro sprutet.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Er noe eg har veldig lyst til og gjennomføre, men blir ikkje akkurat nå da eg ikkje har noen plass og stå, og kan ikkje ha ein prosjektbil UTE
Men er samtidig på jakt ette leilighet med garage, og om eg finner en slik en så blir det prosjekt med en gang!
Men denne tråden her var egentlig mest for og få forslag, så eg vet hva som trengs for og få til noe slikt.
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
Forresten, ved og ta inn en bil fra Sverige, må en betale noe avgifter for og få prøveskilter på den da?
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
I prinsippet ikke, da prøveskilt er gyldige i hele norden. Men jeg ville ha stoppet på rødt og betalt momsen på den uansett, for da er bilen din, og du kan leie så mye prøveskilt du har råd til, uten spørsmål..
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
Skriver vanlig svensk salgsmelding, og huker av for eksport.
Selger leverer da inn skiltene, og papirene.
Dere skriver også en kontrakt, som inneholder kjøpers navn, selgers navn, kjøpssum, og bilens rammenummer.
Så kjører du hjem på prøveskilter, også stopper du på rødt og betaler 25% moms så er bilen din og du kan leie prøveskilter så mye du vil, som nevnt over meg.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
Eller du kan bare hente bilen, og bytte rammenr Hehe Men det sies at det ikke er helt lovlig
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
Har en 77' 242 på hånd nå. Svenskebil. 1500,-
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
budgjett er morro jeg og begynte på et 20.000kr's bygge.. men bygga seg på som heelst.. skjekk prosjekt tråd:P
02' Volvo v70n
57' Volvo PV
93' Volvo 940 turbo (selges)