ser bra ut dette bli å følge med her lærer mye jo
ser bra ut dette bli å følge med her lærer mye jo
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Må samtidig få takke alle som er innom og legger igjenn sitt visittkort
her. setter stor pris på det
Tommy Aleksandersen
Veldig bra dette Freak
Og avslør gjerne hva de andre prosjektene dine er, spennende selv om det kanskje er noe så ekkelt som VAG
A
Kjekt verktøy det der, sånn skal jeg lage meg! Takker for tipset!
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
The Sven:
Ja det beste er å bruke et slikt vektøy på denne type
topp deksel The Sven og det er jo også satt opp som
et orginal verktøy også. Ja pokker heller, hvor mere du
kan spare inn jo bedre er det jo Er ikke sikker på hvor
mye dette verktøyet koster jeg men sikkert ikke så billigt.
Det blir nok noen flere nyttige vertøy ettervert også
Lightyear:
Jeg kan jo fortelle at de prosjektene jeg har hatt tidligere
er som følger. Ford Taunus 1975 16L bygd om til 2.0L turbo.
Opel Manta, total renovering, bygd om til SR.
Ford cortina 13 Deluxe, påbegynt bygd om til 2.3L V6
Savage.
Og helt til slutt, Volvo 245 totalt renovering. B230K bygd om
til B230et m 531 topp, 850 styling pakke osv.
Prosjekter som er planlagt er.
Ford Cortina GT, total renovering med trim.
Ford Taunus 1968 RS, totalt renovering pluss
bygge om til 2.8 eller 3.0L i (Capri)
(Denne er laaangt fram)
Prosjekter som er i gang.
volvo 1996 2.0 10V 850, renovering, planen er å beholde
den orginal uten noe form for trim.
intriserte prosjekter
volvo 240 sedan, bygge om til turbo, amerikansk utgave.
(litt tvilende)
Sånn, håper det ga svar nok Lightyear
Tommy Aleksandersen
Tøft! Har du tid til å gjøre noe annet enn bil du da?
Legg gjerne inn linker hvis du har noen info på andre prosjekter også, cortina'n høres sjef ut
Ja nå så hehe, før så bodde jeg sammens med
bilene mine men nå så tar jeg det veldig med ro.
bil har alltid vært min store hobby men ja den har nok
avtatt litt kan bli for mye og hehe
Nei jeg har desverre ikke det, begynte å loggføre
245 men gikk i glemme boka ettervert som jeg bygde den.
Ja tenker du på Savage`n så er det en historie for seg selv
blei gitt ut noen få eksemplarer av den i 2.3l versjonen i England.
Tror det gikk 2 her i landet for noen år siden, var veldig vanskelig å
få de godkjente her til lands. Prosjektet blei lagt på hyllen etter noen
få konflikter med det Norske biltilsynet, fikk tilogmed bygge oppskrifter
i fra England pluss dokumenter for å få det godkjent. Men takket være
en forstilling som ikke var å oppdrive så vile ikke BT godkjenne bygget.
Vel, historien ender ikke der men det er en annen historie hehe.
Men med sin total vekt på knappe 1000 Kg og 230 HK under panseret så
vil jeg tro den parkerer de fleste volvo turboer der ute hehe.
Sist endret av 850freak; 31/05/11 kl 12:31
Tommy Aleksandersen
Oppdatering 31.05.2011
Simring bytte
Da er det tid for en aldri så liten oppdatering igjenn
Kan bare ikke sitte på aslet og glo, må bare må bare hehe.
Vel, tenkte jeg skulle gå til med det som var hoved grunnen
til at jeg tok ut denne motoren. Nemmelig den bakre simringen
i veiva, den store runde tynne ringen som kan være et
iritasjons moment for de fleste. hovedproblemet er å få den ut
uten å skade noe. Så, hva gjør man ?
jo jeg gjorde det slik.
Her ser dere den berømte ringen.
Jeg har både sett og hørt at folk borer
hull i ringen for å så skru inn en skrue
og dra den ut. Men jeg har ikke så mye lyst til det
i tilfelle bore skulle glippe. Nå vet jeg ikke om det
finnes noe verktøy for akkurat dette men uten å
tenke så mye på akkurat det så kom jeg fram til
at jeg skulle lage meg et, et verktøy som ikke skrapet
opp kantene men som alikevel fikk ringen ut.
Det jeg gjorde var å ta en gammel peile pinne jeg
hadde liggende og kappet den til en grei lengde.
Jeg tror min havnet på en 20 cm eller noe.
Brukte så skrustikken til å bøye den i enden og filte
den bøyde delen flat.
Stakk den så inn i mellom veiv og simring kant.
Vrei den slik at vinkelen kom på skrå opp.
Og dro den rett ut, pass på så at du tar litt på begge
sider. Du må ta i litt.
Og med ringen ute så var den delen unnagjort også.
Fikk forøvrig ingen skader av noe slag Det gikk
knirkefritt denne gang også.
Tommy Aleksandersen
Dette er en herlig tråd å lese i! Mye bilder, godt med informasjon og noen herlige hjemmelagde patenter Denne skal jeg følge med på i hvertfall.
det er litt voldsomt, ja... i mine øyne hvertfall. i mine øyne er det ingenting som ser bedre ut enn originalstyling fra fabrikk, altså Rfanger.. men om du vil ha noe uoriginalt, finnes det alternativer som IKKE ser ut som du har teipa hagemøblene til fangeren
Realcar Evolve, for eksempel... får kun frontfanger og bakfanger løst, i tillegg dukker det opp på finn.no innimellom. jeg har aldri vært helt 100% på den, men må si jeg heller hadde kjørt med det enn brøytebilen du linka til no offence
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Det er heller ikke lov å lakkere den grå delen av fangeren
A
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
om du er ute etter bilstein, anbefaler jeg dette:
http://rbtuning.no/butikk/index.php?...roducts_id=248
om du skal ha Bilsteindempere, koster de fort et par lapper stykket, i tillegg til senkefjærer. dette settet koster 8lapper, og senker minimum 30mm foran, men demperene er så stive at du fint kan senke ca 60 foran, som bilen til Lightyear er nå. Kompresjon på hardbremsing i ca 50kmt er i underkant av en centimeter, men det er merkelig komfortabelt i samme slengen. alt føles veldig "riktig", og du kan senke den ned til 85 mm foran.
TÜV-papirer er det og.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
kan justeres opp og ned mellom 30 til 60mm iflg produsent, får inntrykk av at du kan justere litt mer ned foran. ikke stivhetsjustering, men med mindre prolapsen skriker og bakfylla er konstant, er ikke dette noe problem, VELDIG behagelig iforhold til høyde og stivhet.
følger ikke med fjærbeinslager og fjærsete foran, dette lønner seg å bytte uansett, det v eit du sikkert
følger med to lekre nøkler, til justeringsmutter og låsemutter til denne. har mulighet til noe camberjustering foran, men maks negativ camber kombinert med 8" felg, går dårlig. les mer i tråden til Lightyear om dette, har et LANGT innlegg om montering og opplevelser rundt dette settet der
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
lurer på noe slikt noe jeg og, selv om jeg ikke går for noe coiloversett ennå. har inntrykk av at gåene foringer på det originale stabstaget kan gi litt ulyder, og nå får du visst ikke tak i løse foringer lenger, men kun faste foringer rett på stabstag, til en blodpris hos Volvo, så IPD blir kanskje løsninga.
bare synd det kun kommer i den jævlige blåfargen
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
faen til jobb da... og skulle det være noe galt med de, sier sikkert IPD/Pedersen at garantien bortfaller pga endring av produktet.
Bais.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Angående fangern der så har vel VolvoJenta86 eller hva det nå var en sånn fanger på sin 850
EDIT: noen bilder her: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=11&page=6
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
hun har en Erebunifanger, med noe mer utprega cupwings... og den fangeren er mye mer tilgivende i svart
Sist endret av mrstfu; 01/06/11 kl 19:24
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Hm... Er den ikke identisk?
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Nei, den freak la ut har ikke de massive vingetuppene
jeg forsnakka meg litt faktisk, fordi jeg liker Erebunifangeren veldig godt, gjenkjente den ikke helt i den vinkelen Freak linka til... Samtidig gjør den seg veldig mye bedre i svart enn i grått, som så mye annet.
Rfanger er ALDRI feil, freak, evt får du tak i 850overdel med V70R underdel, ganske stilig den og.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -