Legger ut litt bilder av min kammerats prosjekt!
Han er ikke den raskeste på denne jord så dette kan ta sin tid! men skal piske han litt rundt så han rekker volvo treffet
Bilen er en 242 fra 81. Henta fra sverige. skal ha skilter på den fra neste år.
Bilen har kun gått 144.000 så den ser jo ny ut innvendig! girkassa var jo en drøm å gire med også! noe jeg aldri har opplevd på en gammel volvo før
Bilen ser ikke så veldig bra ut utvendig. En blind mann har prøvd å sparkle opp litt bulker etc mens den blinde kammeraten hans har rustsveiset den.
Planen er 2.3 16v turbo med adaptronic sprut.
seffølgelig en MkII bakaksel. vi lever jo i 2010.
sellholm forstilling (har kjøpt alt)
v70 (305)mm bremser med wilwood kallipere.
Bak blir det S90 bremser (litt grøvre en 960).
girkasse er uvist enda.
++++++ skal prøve å lure han inn her etterhvert. ellers får jeg bare slenge ut litt bilder i ny å ne
Demonteringen har begynt
drivlinja + + igjen. så skal den sandblåses
Lite stripekjøring så her må det skikkelig aksel til
Slenger ut noen bilder av delene som skal på denne.
skal ikke være bensinmangel på denne bilen hvertfall
Litt mazda deler fra forgje bilen hans. Legg merke til antall spacere :P (for å få hjula til å stå likt på mazdans hans haha! (man trenger ikke spacere på den ene siden av bilen :P)
Forgje 240n hans. sellholm delene skal flyttes over. (og jeg skulle få kalliperne til å montere på 66n min )
BC racing felger(Kan ikke si noe annet en at dette er felger som tåler UTROLIG mye. At de ikke er skjeve, knekte, pulveriserte eller ubruklig er et under.. De har vært med på mye. alt fra å gjøre biler skjeve, knekke lyktestolper, kolisjoner, hopping, hoppe sidelengs så støtdemperne bøyer seg + + + + + +.. UTROLIG kvalitet! eneste som har skjedd med de er at den svarte chromen har sluppet. derfor de ble lakkert hvite! de skal få ny pulverlakk snart (Noen var jo ogå så smarte å stjal disse felgene for noen år siden. Når man stjeler et av to sett med slike felger og bruker de langs veien så blir man tatt :P)